У той час, як світ наближається до 2024 року, Instagram у партнерстві з компанією WGSN, що займається прогнозуванням трендів, глибоко занурився в пульс культури покоління Z, розкриваючи інсайти, які формуватимуть тренди в наступному році.
Опитування, що охопило континенти від США до Південної Кореї, зазирнуло у свідомість найбільш підкованого у диджитал технологіях покоління, пропонуючи поглянути на майбутні тенденції у сфері моди, соціальних мереж, способу життя тощо.
2023 рік запам’ятався соціальним мережам надовго. Вірусні моменти і тренди в Instagram та за його межами визначали світову культуру і впливали на наступні кроки покоління Z.
Мода та краса
Покоління Z зосереджується на цілях сталої моди у 2024 році. Вони, швидше за все, купуватимуть менше нового одягу, повторюватимуть вбрання та робитимуть покупки локально. Топ-5 модних практик сталого розвитку, які ми побачимо від представників покоління Z у наступному році, включають наступне:
- Купувати менше нового одягу
- Повторювати вбрання
- Покупки на місці
- Ощадливість та/або онлайн-покупки секонд-хенду або IRL-шопінг
Топ-5 світових модних трендів 2024 року:
- Скромний одяг
- Ощадливість, вінтаж, реліквії
- Повторювати вбрання, щоб бути більш екологічними
- Носіння одягу несподіваними способами
- Рукоділля
З точки зору моди, 2024 рік віщує нову хвилю екологічності та особистого самовираження. Стильовий світогляд покоління Z вказує на те, що вони віддають перевагу ощадливим і вінтажним знахідкам, схиляючись до еко-шопінгу: близько 65% респондентів віддають перевагу покупці вживаного одягу, а не нового. Більше того, значні 70% представників покоління Z планують використовувати повторювані вбрання, долаючи стигму носіння одного й того ж одягу більше одного разу і підкреслюючи підхід до моди, що ґрунтується на принципах сталого розвитку.
Модний тренд рукоділля також набирає обертів: близько 60% молодих людей прагнуть носити одяг в унікальний і несподіваний спосіб. Очікується, що вибір гардеробу відображатиме поєднання скромного вбрання та креативної моди «зроби сам», поєднуючи екологічну свідомість з особистим стилем.
Соціальні мережі
У 2024 році представники покоління Z надаватимуть пріоритет значущим зв’язкам: вони планують використовувати соціальні мережі, щоб не відставати від своїх друзів і сім’ї. Майже 50% користувачів покоління Z планують використовувати соціальні мережі, щоб бути в курсі сучасних тенденцій у різних сферах, таких як мода і технології.
Коли респондентів запитали, як вони використовують свій Instagram, щоб стати ближче до когось, вони відповіли, що найчастіше лайкають чиїсь історії, надсилають рілси або меми в особисті повідомлення, а також ставлять лайк під публікацією в їхній стрічці.
Побачення та дружба
Представники покоління Z самотні, як ніколи: 63% респондентів зазначили свій статус стосунків саме таким. Можливо, вони не намагатимуться змінити це найближчим часом, оскільки їхнім головним пріоритетом у стосунках на 2024 рік є зміцнення моїх поточних стосунків.
Після знайомства з кимось новим 28% представників покоління Z роблять перший крок, обмінюючись акаунтами в Instagram, а не номерами телефонів.
«Жувати з відкритим ротом» було загальним лідером серед найбільших відраз у всіх країнах, де проводилося опитування. П’ятірка найгірших звичок в усіх країнах, де проводилося опитування:
- Жування з відкритим ротом
- Погане почуття гумору або смак у мемах
- Брудні нігті
- Говорить дитячим голосом
- Стежать за своїми колишніми
Найпопулярніші способи флірту представників покоління Z в Instagram включають вподобання сторіс, додавання когось до свого сторіс або фотозбірки, а також додавання когось до списку близьких друзів.
На запитання про те, що вони найбільше цінують у своїх друзях, респонденти з усіх регіонів відповіли: «Я можу розповісти їм усе», а потім «вони розуміють мене краще, ніж будь-хто інший».
Лайфстайл
2024 рік має стати для покоління Z періодом саморозвитку з такими пріоритетами, як збереження здоров’я, вивчення кар’єрних шляхів та подорожі. Приблизно 80% респондентів вважають пріоритетом збереження здоров’я через регулярні тренування та збалансоване харчування. 75% представників покоління Z висловлюють бажання досліджувати різні кар’єрні шляхи, а 70% планують більше подорожувати.
Підприємливі за своєю природою, значна частина цього покоління розглядає самозайнятість як життєздатний шлях до успіху.
Їжа
Представники покоління Z зацікавлені в тому, щоб спробувати трендові продукти та інгредієнти. 45% заявили, що зацікавлені в споживанні веганських продуктів, а 42% — що зацікавлені спробувати м’ясо рослинного походження.
Знаменитості
Представники покоління Z знають, що означає бути членами армії фанатів, 75% з яких належать до фан-спільнот. Найпопулярніші фандоми в усьому світі пов’язані з:
- Телешоу / аніме
- Музикантами
- Відеоіграми
Більшість представників покоління Z повідомили, що вони надсилали повідомлення знаменитостям в Instagram, зазначивши, що для них це найкращий спосіб висловити свою підтримку та вдячність.
Активізм
Не дивно, що активізм залишається наріжним каменем для покоління Z у 2024 році, з сильним акцентом на самоосвіту, голосування та використання соціальних мереж для поширення обізнаності про важливі питання. Така проактивна позиція щодо соціальних та екологічних питань є визначальною характеристикою цього покоління.