19 Вер 2022, 14:34

Україномовні подкасти: який формат обрати для запуску свого каналу на YouTube

Не секрет, що багато років україномовний контент і навіть ті, хто чудово володів українською або ж навіть розмовляв нею в житті, для можливості охоплення ширшої аудиторії вели свій канал іншою мовою. 

Сьогодні ж на фоні загальної націоналізації та підвищення рівня самосвідомості, українська є символом сміливості та гордості. Тому поволі, але досить впевнено україномовний контент вривається в домівки кожного українця. 

Які теми для обговорення у своїх подкастах обирають українці останнім часом та на якому форматі зупиняються — розбираємося на прикладі їх YouTube-каналів.

Формат 1. Відверті посиденьки

Це умовна назва, яка чудово передає ідею таких подкастів: допомогти людям виговоритися, почути відповіді на запитання, знайти рідну душу, зрозуміти, що ти не один такий, та просто тепло провести час у колі тепер уже близьких людей. 

Формат передбачає діалог двох чи більше людей, які спілкуються на різні, але близькі кожному теми. Тому перегляд відео приносить багато позитивних емоцій та дозволяє морально відпочити. 

Українська акторка, блогерка та співачка Діана Глостер запустила україномовний подкаст “GLOSTER FM”, який позиціонує себе як теплий подкаст про життя. Першою гостею стала акторка та головна героїня шоу «Холостячка» Ксенія Мішина, яка поділилась історією свого переходу на українську мову, подробицями участі в шоу, внутрішніми комплексами, спілкуванням із чоловіками та ще багато чим цікавим. 

Тривалість випуску — 50:42. 

Усього за 5 днів (на момент написання статті) подкаст “GLOSTER FM” назбирав більш ніж 65 000 переглядів. 

Ще один україномовний подкаст про переосмислення жіночності та елегантності молодими, самодостатніми дівчатами. Кожен випуск авторки подкасту Ірина Процикевич, Head of Trust & Safety в SocialTech, та Влада Демченко, гастромаркетологиня та фешнгік, присвячують конкретній темі. Наприклад, у першому випуску вони поговорили про страх писати першою, невдалі підкати та знайомства під час війни, а в другому — про жіночі соски, які викликають як хвилю обурення серед консерваторів, так і щире захоплення у лібералів.

Тривалість першого випуску — 22:11, другого — 17:02. 

Кожен із випусків подкасту назбирав приблизно 1 500 переглядів.

Формат 2. Легкий спеціалізований контент

Такий формат призначений уже для вужчого кола людей, які спеціалізуються на певній тематиці чи цікавляться нею. Вони приходять на YouTube із чітким завданням: знайти відповідь на запитання або почути щось нове з цікавої їм галузі. Тому для такого формату важливим є новизна контенту, наявність інсайдів та експертної думки (як гостей програми, так і авторів-ведучих).

Команда конкурсу креаторів “Power of Young” запустила україномовне Youtube-шоу «ТОЩО», яке розказує про найцікавіше зі світу творчості. Ведучими проєкту стали Юлія Медуна, менеджерка з комунікацій Publicis Groupe Ukraine, та Богдан Стрільчик, дизайнер Publicis Ukraine. 

Перший випуск подкасту приурочений одному із найвідоміших фестивалів креативної галузі — Каннським Левам 2022. Гостем програми став Костя Шнайдер, креативний директор Saatchi & Saatchi Ukraine, Publicis Groupe Ukraine та Chech Republic, який поділився подробицями суддівства на фестивалі. 

Тривалість випуску — 17:53.

За декілька днів випуск «ТОЩО» зібрав майже 500 переглядів. 

21 липня вийшов перший випуск подкасту «Love is INSIDE», що подає себе як особистий провідник у світі сексу. У ньому ведучі відверто поговорили про роботу під час війни, запуск благодійного проєкту та зміни в роботі сексшопу, власницею якого є відома українська блогерка Таня Пренткович.

Уже 12 серпня вийшов 2 епізод подкасту, присвячений історичному питанню сексу. Ігор та Галя (ведучі та працівники сексшопу) обговорили неправдиві факти про нацистів та секс, першу резинову ляльку від Гітлера,  аборти тощо.

Тривалість першого випуску — 29,24, другого — 1:00:36.

Кожен із випусків назбирав майже 3 000 переглядів.

Формат 3. Професійний контент

Формат дещо схожий на попередній, але говорить уже про значно складніші та вужчі теми. Такий контент має свою сформовану аудиторію та працює саме на неї. Тому не посвяченим у сферу людям відео скоріш за все не підійдуть, адже вони попросту можуть не зрозуміти спеціалізовану тематику чи внутрішні жарти. Проте, якщо ви належите до експертів сфери, багато корисних знань за невеликий проміжок часу вам гарантовано. 

Подкаст, що спеціалізується на темі продуктового IT,  продакт менеджменту та усього з цим пов’язаного. Ведучі Марк та Іван за спеціальністю юристи, обидва закінчили американські юридичні виші, зокрема Іван — UNH Franklin Pierce School of Law, Марк — University of Arkansas School of Law. Незважаючи на юридичну освіту, ведучі обрали для життя іншу спеціальність та працюють продакт менеджерами.

У своїх подкастах збирають кращих представників даної сфери і обговорюють гострі та актуальні питання продакт менеджменту.

Тривалість першого випуску другого сезону — 1:03:37.

Кожен із випусків подкасту назбирав приблизно 100-200 переглядів

Звичайно, таких форматів можна нарахувати більше, та й кожен із них поділити ще на декілька. Це лише суб’єктивна думка авторки статті, яка намагалась проаналізувати тренди україномовного контенту на YouTube. У будь-якому разі головне, що українською мовою, попри труднощі та перешкоди, говорить все більша кількість людей. А це означає, що скоро україномовних форматів буде більше.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео