The New York Times написало про вплив енергетичних напоїв на українських бійців та економіку України
10 Чер 2024, 16:15

The New York Times написало про вплив енергетичних напоїв на українських бійців та економіку України

Нещодавно видання The New York Times опублікувало статтю на тему «Енергетичні Напої Стимулюють Бійців та Економіку України».

«Напої з кофеїном і портретом бійця-патріота, стали життєво важливою протиотрутою від стресу війни», — написало The New York Times.

Джеффрі Геттлман, взяв інтерв’ю у солдатів та виробників, маркетологів і придорожніх продавців енергетичних напоїв. А також навіть скуштував один.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

За кілька сотень миль на схід, дорогою до лінії фронту, холодильники міні-маркетів і заправних станцій заповнені «Волею» та багатьма іншими енергетичними напоями, такими як: «Burn», «Monster», «Non Stop», «Hell», «Pit Bull» і, звичайно, серед них ветеран цього списку кофеїнових стимуляторів — «Red Bull».

Тож, коли вже опиняєшся в траншеях, де тисячі військових окопалися в прагненні вижити, одну річ, помітно одразу — українські солдати відмовляться від кави, коли, ба навіть води, натомість надаючи перевагу рідині, яка заряджає їх продовжувати нести службу.

«Вранці, коли я прокидаюся, я п’ю енергетичний напій. Коли я йду в патруль, я п’ю енергетичний напій. Перед нападом я п’ю енергетичний напій», — розповів один український військовий з позивним «Псих», ім’я не назвав з міркувань безпеки, згідно з військовим протоколом.

«Дозвольте мені, як розвіднику, дещо пояснити», — продовжив «Псих». «Уявіть, що треба пройти три-чотири-сім кілометрів. А ти на собі маєш 40 кілограмів спорядження. З голови до ніг вкритий потом. Майже не їв і не спав днів зо три. Якщо ти не вип’єш його, звідки візьмеш сили для цього останнього ривку?»

Україна зараз переживає найважчий момент з перших місяців повномасштабного вторгнення росії більш ніж два роки тому, і сили оборони докладають титанічних зусиль захищаючись від безперервних атак вздовж лінії фронту в 600 миль. Виснажені та знесилені війська на передовій залежать від зростаючого асортименту енергетичних напоїв із високим вмістом кофеїну, які швидко заполонили ринок, а деякі з них виготовлені саме для цієї війни.

Продажі стрімко зростають. Енергетичні напої стали одним з небагатьох позитивних елементів української економіки. Широке різноманіття та божевільні смаки продовжують з’являтися один за одним — солодка вата, кактус, та навіть канабіс, з назвами, як от: «Jungle», «Boost» та «Stalker».

Банки — всюди. Запхані в амуніційні жилети. Брязкають в рюкзаках з набоями. На танках. Порожні й зім’яті лежать в траншеях поруч із мертвими росіянами.

Українські компанії продають ці напої, щоб допомогти фронтовикам і підняти бойовий дух, втіленням якого вони зараз і є, брендуючи їх в камуфляжні етикетки чи патріотичні гасла та назви на кшталт «Волі» — слово, яке в означає свободу і силу духу (прямого перекладу на англійську не існує).

«Нам хотілося бути частиною цього руху», — прокоментував Марко Ткачук, виконавчий директор «IDS Ukraine», власник розливної фабрики «Моршинська» та бренду «Воля».

Але у 2022 році пан Ткачук, а також з інші українські лідери індустрії напоїв зрозуміли, що відбувається щось важливе, оскільки напруга війни зачіпала світове божевілля в сфері енергетичних напоїв.

Російське вторгнення змінило всі аспекти життя в Україні, зокрема підвищився попит на швидку дозу кофеїну, для якої не потрібне кафе, окріп, чашка чи пакетик чаю. І це була необхідність не лише для солдатів.

«Підвищена потреба цивільного населення в джерелах енергії виникла через постійні ракетні обстріли, занепокоєння та недосипання», — додав Тарас Маципура, віце-президент «Carlsberg Ukraine».

І ось минулого року, великий міжнародний гравець «Carlsberg» також почав виробництво енергетичних напоїв в Україні під брендом «Battery».

Як каже пан Маципура, ринок «процвітав».

Незважаючи на проблеми економіки та мільйони українців, які покинули країну, продаж енергетичних напоїв в Україні з початку війни зріс майже на 50%, відповідно до досліджень галузі.

Окремі військові, цілі підрозділи та цивільні волонтери, які привозять речі першої необхідності на передову, купують повні вантажівки таких напоїв. Деякі виробники надають їх безкоштовно. І український ланцюжок поставок активувався, щоб їх доставити.

Найбільш продаваними брендами є дешевші українські напої, такі як «Non Stop» і «Pit Bull», однак також популярні і такі імпортні бренди, як «Red Bull» (Австрія), «Monster» (Сполучені Штати) і «Hell» (Угорщина).

Від інших безалкогольних напоїв енергетичні відрізняються високим рівнем кофеїну, а також додаванням таких добавок, як: таурин (амінокислота), B-12 (вітамін) і екстракт гуарани (фрукт з Амазонки). Вважається, що всі вони підвищують рівень енергії.

Більшість з цих напоїв містять близько 100 міліграмів кофеїну на банку, приблизно стільки ж, скільки й чашка кави. Проте для кави вам потрібна гаряча вода, тобто вам потрібно розпалити вогонь або підключити електричний пристрій, але коли ви навприсідки в багнистій траншеї — це нелегко зробити.

Звичайно, споживання надмірної кількості кофеїну впливає на здоров’я, може призвести до тремтіння рук, високого кров’яного тиску та проблем зі шлунком. Дослідження американських солдатів у 2018 році довело, що споживання енергетичних напоїв у великих кількостях було «в більшості випадків пов’язане» з депресією, тривогою, агресивною поведінкою та, як не дивно, втомою.

Український сержант піхоти «Бача» розповідав, що минулої зими помер один із його старших побратимів, який мав хворе серце; підрозділ задавався питанням, чи могло це бути пов’язано з його звичкою випивати 10 банок енергетику на день. «Бача» додав, що солдата знайшли у вбиральні з енергетичним напоєм у руці.

«Псих» відкидає медичні ризики. До війни, за його словами, він був фельдшером, фанатом фітнесу та чемпіоном з тхеквондо. На довоєнних знімках він виглядав як щось середнє між моделлю білизни «Calvin Klein» і Містером Всесвіт. Він був нагороджений кількома медалями і нещодавно отримав поранення в ногу.

«Я п’ю їх з 14 років», — сказав він. «Не бачу в них нічого поганого».

Деякі солдати казали, що краще б брали з собою у бій енергетичні напої, ніж хліб. Інші казали, що такі напої стали на передовій своєрідною валютою.

«Енергетичні напої в армії — це вже не просто напій, а найпопулярніший подарунок», — сказав кінокритик, а тепер військовий, Антон Філатов.

У серпні минулого року в «Психа» влучив уламок шрапнелі на міліметр вище ока. Він був дезорієнтований, стікав кров’ю та в стані шоку.

«Я доповз назад на позицію і знайшов банку «Burn», — розповів він.

Він випив її одним духом і сказав, що відразу став почувати себе краще.

«На війні ти намагаєшся цінувати такі дрібниці, — пояснив «Псих». — Уявіть собі. Ніби ж просто банка «Burn». Але вона одразу підняла мені настрій».

Репортаж готували: Олександра Миколишин, Катя Лачіна та Джулі Кресвелл.

Автор: Джеффрі Геттлман — міжнародний кореспондент із Лондона, який висвітлює глобальні події. Він працював у The Times більше 20 років.

Розкажіть друзям про новину