T-Shaped-маркетолог: чому це спеціаліст майбутнього
04 Жов 2024, 12:10

T-Shaped-маркетолог: чому це спеціаліст майбутнього

У мінливому світі маркетингу більше недостатньо просто йти в ногу з часом — потрібно випереджати його. Сьогодні все більше бізнесів шукають універсальних спеціалістів, які здатні миттєво адаптуватися до нових викликів.

Саме тут на сцену виходить T-Shaped-маркетолог — фахівець, який поєднує глибокі знання в одній області з широким розумінням інших сфер.

Назар Легеза, маркетинг-менеджер Wisey by Universe Group, розібрався, чому цей підхід стає ключем до успіху, як він допомагає адаптуватися до мінливого середовища і забезпечує конкурентну перевагу, а також поділився висновками та порадами, які допоможуть стати T-Shaped-маркетологом.

Хто такі T-Shaped-спеціалісти та чому вони важливі?

T-Shaped-спеціалісти — це маркетологи, які мають глибокі знання та досвід в одній сфері (вертикальна лінія «T») і широкий спектр навичок у різних інших галузях (горизонтальна лінія «T»). Наприклад, вертикальна лінія може означати експертизу в бренд-маркетингу або performance, а горизонтальна — вміння генерувати креативні гіпотези чи базове розуміння SEO-просування. Такі фахівці швидко адаптуються, генерують нові ідеї та виходять за рамки своєї зони відповідальності.

Рід Гастінгс, CEO Netflix, зрозумів, що для збереження компанії необхідно скоротити штат і сфокусуватися на продуктивності та відкритості. Було звільнено близько третини співробітників (40 людей із тодішнього штату в 120 працівників).

Це рішення дозволило Netflix зосередитися на розвитку культури високої ефективності та прозорості, що стало ключовим фактором її подальшого успіху. Так, Netflix, збільшивши частку T-Shaped-спеціалістів, став лідером на ринку стримінгу та продовжує слідувати даній концепції в пошуку нових членів команди.

Як стати T-Shaped-маркетологом: практичні дії

1. Поглиблюйте свою експертність в одному напрямку чи каналі і вчіться працювати в суміжних

Бізнеси часто ростуть та масштабуються з такою швидкістю, що виклики, які постають перед ними, вимагають швидкого прийняття рішень і нових знань. Наприклад, Wisey, маючи профільну експертизу в роботі з Meta, почали працювати з Google і знайшли unit-економіку також на Google Search. Під час роботи в агентствах мені доводилось планувати ефективні медіамікси, створюючи диджитал-плани з різнопланових джерел трафіку, таким чином диверсифікуючи ризики зниження якості перфомансу одного з них. 

Як показують приклади вище, інвестиції у своє навчання призводять до набуття навичок роботи з різноплановими інструментами, які потім можуть бути використані в роботі. Відвідування вебінарів, воркшопів, читання бізнес-літератури та спілкування з колегами допомагають залишатися в курсі змін. Якщо потрібно розвивати новий напрямок, де у вас немає експертизи, — станьте першими, хто за нього візьметься.

2. Розширюйте знання в інших сферах

Для маркетолога в продуктовому IT це може бути, наприклад, робота з креативами. Хороший маркетинг-спеціаліст знає, які креативи працюють та чому, і може сам генерувати креативні гіпотези. Для маркетолога, що працює в агенціях, важливо розуміти роль диджитал у медіаміксі та які методи і інструменти можуть підсилити інші канали (ТВ-реклама, радіо тощо).

3. Ставайте технічним geek

Важливо розуміти, як технічно працюють алгоритми, які сигнали варто передавати в кабінети та як правильно відстежувати покази реклами. Чим більше канал трафіку знає про користувачів, тим краще працюють алгоритми націлювання. Технічні знання відкривають можливість досягнення максимально якісної роботи каналу. Важливо також стежити за новинами у сфері роботи з користувацькими даними, оскільки зараз при збільшенні уваги до GDPR такі гравці, як Мeta та Google, допрацьовують свої політики та час від часу обмежують можливість отримання більшості даних, що напряму впливає на якість навчання та роботу алгоритмів.

4. Розвивайте аналітичні навички

Фактичні результати для маркетолога — це основа, на якій базуються всі рішення. У Wisey прийняття рішень у performance-маркетингу здійснюється на основі даних та статистичних законів, що дозволяє приймати рішення з високою ймовірністю успішності. У бренд-маркетингу, наприклад, важливо розуміти принципи роботи інструменту Brand Lift при розміщенні реклами на YouTube, за допомогою якого можна розуміти, наскільки кожна рекламна кампанія запам’ятовується юзерам та допомагає будувати знання про продукт. 

5. Розвивайте софт-скіли

Нетворкінг — це джерело нових ідей та експертизи. Чим раніше ви почнете будувати власний нетворкінг, тим швидше знайдете ідею, яка зможе змінити ваш стан справ та дозволити піднятися на новий рівень. У Wisey існує система мотивації за розширення спілкування в рамках зони відповідальності спеціалістів, що вже дало можливість знайти ряд гіпотез, які позитивно вплинули на бізнес.

T-Shaped-маркетологи є важливими гравцями команд маркетингу в бізнесі завдяки їх здатності адаптуватися, співпрацювати, генерувати інноваційні ідеї та створювати ефективні стратегії залучення користувачів. Вчитися, розвиватися, досягати цілей — це основні принципи, що допомагають залишатися на крок попереду в умовах мінливого ринку.

Розкажіть друзям про новину