Маю хобі — дивитись серіали та фільми про кризи. Бізнесові та політичні. Один із моїх улюблених телесеріалів — «Рей Донован». Він про «кризового фіксера», який допомагає багатим та впливовим клієнтам вирішувати їх проблеми.
Актор Лієв Шрайбер чудово зіграв цього неоднозначного американського ірландця в костюмах Zegna, що постійно вирішує проблеми в родині та з клієнтами. До персонажа є багато питань етичного та особистого характеру. Але в роботі він достатньо ефективний, якщо міряти бажаними для його клієнтів результатами.
Я занотував декілька цінних спостережень щодо того, що робить Рея Донована успішним у його справі.
1. Бути превентивним
Рей часто передбачає потенційні проблеми і приймає рішення, які мають запобігти їхньому перетворенню на кризу. Убезпечитись буває краще, ніж гасити пожежу після того, як вона вже почалася.
У моїй практиці клієнтів, що хочуть захистити себе заздалегідь, менше, аніж тих, хто подзвонив мені вже під час кризи. Але ж ви точно знаєте про свої дві-три ситуації, які потенційно можуть перетворитися на кризу. Чи готові діяти одразу, як вони активуються?
2. Залишатися спокійним під тиском
Рей Донован дивує своїм спокоєм та зосередженістю у ситуаціях, коли всі навколо просто скаженіють та стають неадекватними. Навіть за цих обставин він залишається спокійним та зосередженим, щоб приймати обґрунтовані рішення.
Корисна навичка для будь-якого кризового менеджера. Коли у клієнта все «кипить» через кризу, важливо залишатися найспокійнішою людиною в кімнаті.
Коли перший шок клієнтів минає, і вони починає мислити більш раціонально, найчастіше я чую подяку саме за те, що своєю розсудливістю допоміг збалансувати ситуацію та перевести її в керований стан.
3. Будувати міцні відносини
У Рея є мережа контактів та союзників, на яких він може розраховувати. У першу чергу, це ядро його команди та специфічні підрядники. Схоже, що Донован вміє будувати професійні стосунки так, що його дзвінок із проханням про допомогу сприймається професіоналами як, певною мірою, пріоритетне завдання.
У моєму списку подібних професіоналів є люди, яких я дуже ціную за готовність швидко включатися в проєкт та за їхню довіру до мене. Це дозволяє оперативно мобілізувати ресурси, необхідні для реагування на кризу клієнта.
4. Ефективно комунікувати
Рей Донован — профі в тому, що він говорить, та в тому, як він це говорить. Він дуже лаконічний (іноді занадто), але вміє передати ключову суть ситуації та задачі. Враховуючи те, як блискавично його команда та партнери вирішують проблеми, вони добре розуміють його стиль комунікації.
Для мене найкращий бриф — це короткий бриф.
Для мене найкращий бриф — це короткий бриф. У ньому є базовий опис ситуації, з якої ми починаємо роботу, очікуваний результат і умови його досягнення. Коли багато років працюєш із партнерами-професіоналами, то добре знаєш, яку інформацію їм потрібно дати для отримання бажаного результату.
5. Бути гнучким
Рей адаптується до змін, які відбуваються постійно та знаходить креативні рішення несподіваних проблем.
У моїй роботі кризового та репутаційного радника потрібно вміти думати як стратегічно, так і «на ходу». Коли я заходжу у проєкт, я володію лише обмеженою інформацією, отриманою від клієнта та з відкритих джерел. Але у процесі роботи завжди з’являються нові дані, міняються обставини і доводиться коригувати план дій. Стратегія має бути гнучкою та динамічною.
Пропоную вам на вибір два «домашніх завдання» за мотивами цього допису:
- Згадайте дві-три свої ситуації, які потенційно можуть перетворитися на кризу. Проаналізуйте найгірший сценарій, до яких вони можуть призвести. Чи буде вам некомфортно настільки, що хоч з квартири не виходь? Або чи відчуєте ви негативні фінансові наслідки? Якщо так — зробіть антикризові нотатки про дії в перші три години одного з ваших кризових сценаріїв.
- Складіть список із 5 «антикризових» довірених контактів — кому ви зателефонуєте першими, якщо у вас виникне кризова ситуація.