Безбар’єрний шоу-рум від ПУМБ: «Ми переконані, що Україна має розвивати інклюзію»
02 Тра 2024, 10:22

Безбар’єрний шоу-рум від ПУМБ: «Ми переконані, що Україна має розвивати інклюзію»

27-28 квітня в гастрохабі Garage відбувся київський благодійний івент «Кураж». Соціальний проєкт банку ПУМБ «Ми однієї крові» вперше відкрив тут свій безбар’єрний шоу-рум, який відтепер буде представлений на всіх майбутніх «Куражах».

Ексклюзивно для MMR команда, що задіяна у проєкті, та відвідувачі шоу-руму поділилися власними роздумами та інсайтами щодо важливості створення безбар‘єрних середовищ , аби заохотити всі українські бізнеси активно розвивати цей напрям та робити простори, продукти та сервіси доступними для всіх груп людей.

Це шоу-рум «не просто речей», для нас «Кураж» — завжди більше, ніж майданчик для розваг та відпочинку. Він має власну позицію, яка збігається з нашою: ми віримо, що тільки разом можна зробити нашу країну більш безбар’єрною для всіх її громадян. І не просто віримо – ми разом робимо кроки назустріч інклюзивному майбутньом
команда проєкту «Ми однієї крові»

Шоу-рум облаштований таким чином, аби відповідати численним вимогам безбар’єрності: для людей на колісних кріслах усунули підйоми, ширину проходів продумали комфортною для всіх, стенди та прилавки — зручної висоти. Щоб врахувати всі деталі, конструкцію попередньо перевірили експерти проєкту Доступно.UAНаталія Пархитько, заступниця керівника громадської організації Доступно.UA, вважає, що в безбар‘єрних просторах найважливіше — розуміти функціональне призначення всіх адаптацій, які ви робите, а також просить не нехтувати інформаційною доступністю просторів.

Про архітектурну доступність часто говорять, а от щодо інформаційної доступності є моменти, які часто треба покращувати. Орієнтування людини на локації є дуже важливим. Доступність інформації про приміщення/захід у різних форматах (текст, аудіо, графіки, плани, тактильна навігація), доступність сайту — все це є дуже важливим.
Наталія Пархитько
заступниця керівника громадської організації «Доступно.ЮА»

Для людей з порушеннями зору виконали контрастне маркування окремих елементів для навігації та безпеки, додали бирки й написи шрифтом Брайля з усіма деталями проєкту. У цьому команді допоміг унікальний київський музей «Третя після опівночі».

Євгеній Свєт, консультант з питань безбар’єрного середовища «Національна Асамблея людей з інвалідністю України», розглядає шрифт Брайля як один з елементів доступності для певної категорії користувачів. Проте, приміром, маркування ліків чи іншої продукції з великими інструкціями складно зробити шрифтом Брайля. Тоді на допомогу приходять альтернативні варіанти — різноманітні цифрові технології, наприклад, зчитування інформації за допомогою QR-коду.

Дехто вважає, що шрифт Брайля застарів і все менш потрібен із розвитком інформаційних технологій, але велика категорія користувачів із цим не погоджується, адже є різниця — слухати інформацію чи читати. Тому українські виробники мають розглядати питання доступності інформації різними шляхами, в тому числі, де це можливо, з використанням шрифту Брайля, наприклад, у коротких описах проєктів, на цінниках, бірках тощо.
Євгеній Свєт
консультант з питань безбар’єрного середовища «Національна Асамблея людей з інвалідністю України»

Люди з порушеннями слуху в шоу-румі могли скористатися послугами перекладача української жестової мови. Кожен, кому потрібен такий переклад, міг отримати планшет на весь час заходу та користуватися послугою в режимі онлайн. За переклад команда проєкту висловлює окрему вдячність ГО «Громадський рух Соціальна єдність».

Застосунок ConnectPro для доступу до послуг перекладачів жестової мови онлайн впровадив директор ПОГ «Центр соціального бізнесу» Віталій Потапчук, який наголошує на тому, що наявність програмного забезпечення для людей з різними формами інваліднності забезпечує рівний доступу до інформації та допомагає створити більш справедливе і рівноправне суспільство. 

Цифрові сервіси сприяють соціальній інтеграції людей з інвалідністю, дозволяючи їм брати участь у різних аспектах життя, таких як навчання, робота та дозвілля, як в офлайні, так і в онлайні. Таким чином держава та бізнес можуть залучати широке коло людей до економічної діяльності та сприяти розвитку ринку праці й такого важливого під час війни підвищення економічного розвитку та потенціалу України.
Віталій Потапчук
директор ПОГ «Центр соціального бізнесу»

Також у шоу-румі обладнали місце для перепочинку, де можна було відновити сили за книгами віршів Сергія Жадана та інших сучасних українських поетів.

Серед перших відвідувачів шоу-рум перевірили на зручність військовий та амбасадор БФ «Інклюзивна фундація «Світло в тобі» Віталій Верес та ветеран Владислав Єщенко, які втратили зір після поранення.

Тема про безбар’єрність болюча, про це необхідно говорити. Щодня в Україні все більше людей з інвалідністю, тому кожному брендові без виключення варто звернути на це увагу.
Віталій Верес
військовий та амбасадор БФ «Інклюзивна фундація «Світло в тобі»
Іва Михайленко, Віталій Верес, Сергій Храпко

Завітали й голова та засновниця громадської організації для людей з порушеннями слуху World of Silence Іва Михайленко, ветеран та учасник найбільших в Україні змагань для військових Invictus Games Сергій Храпко.

Я в захваті від шоуруму, як і всі. Звісно, всім слід задуматися щодо створення безбар’єрних рішень, оскільки з початком повномасштабної війни багато людей отримують інвалідність і потребують комфорту та доступності в будь-яких закладах.
Іва Михайленко
голова та засновниця громадської організації для людей з порушеннями слуху World of Silence

Гості шоу-руму мали змогу оцінити мерч з різних колекцій проєкту «Ми однієї крові» та обрати для себе речі з цитатами поета й письменника Сергія Жадана, оформлені ілюстраторками Марією Федорівною та Уляною Нешевою. 

Крім того, на стенді було представлено нову лінійку одягу «Жити назустріч», частиною якої є адаптивний одяг для поранених захисників. За кожну придбану річ із цієї колекції одну адаптивну проєкт відправляє через благодійний фонд «Коло» пораненим на війні військовим в евакопотяги та шпиталі. Усього за два дні «Куражу» відвідувачі придбали 140 речей — загалом на суму 214 320 грн. Тож завдяки цьому 68 речей з адаптивної колекції вирушать до військових.

Завдяки нашій співпраці із благодійним мерчем ПУМБ «Ми однієї крові» за два тижні вдалося запустити у виробництво 290 речей для поранених військових. Перша передача в евакопотяги та шпиталі планується 31 травня. Насправді наявність адаптивного одягу робить процес лікування й реабілітації поранених швидшим та проведення процедур зручнішим. Адаптивний одяг дає можливість пораненому одягатися самостійно. Це про гідність і незалежність. Це те, що ми маємо забезпечити нашим захисникам.
Ірина Солошенко
керівниця проєкту мобільної евакуації поранених БФ «Коло»

Команда ПУМБ упевнена: розвиток інклюзивного середовища сприятиме єдності суспільства, де кожен відчуватиме себе важливим, почутим та помітним. Бар’єри зникають, коли ми знаємо про них та спільно рухаємося до змін. 

На власному прикладі ми показуємо, якою має бути сучасна сфера послуг. Як усунути основні бар’єри, щоб забезпечити фізичну та інформаційну доступність для маломобільних людей та людей з інвалідністю. Ми переконані, що Україна має розвивати інклюзію, бо кожна людина, незалежно від її фізичного чи ментального стану, має право на рівні можливості та повагу.
Ксенія Сікорська
маркетинг-директорка ПУМБ

Нинішній «Кураж» завершився. Втім, ми будемо на всіх наступних. Тож завітайте — побачимось. А якщо несила чекати – замовляйте мерч «Ми однієї крові» на інстаграм-сторінці www.instagram.com/lifesavingmerch та на сайті lifesavingmerch.com.ua.


Оскільки для команди ПУМБ впровадження безбар’єрності в межах заходів, що проводяться під час «Куражу», є новим досвідом, можливе врахування не всіх наявних вимог для певних груп людей у користуванні безбар’єрним простором.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео