PR нормальної людини: як відповідально просувати бренд
04 Жов 2023, 13:55
PR

PR нормальної людини: як відповідально просувати бренд

На часі чи ні? За останні півтора року це питання собі поставив, мабуть, кожен комунікаційник. І, швидше за все, так і не зміг відповісти однозначно. Розбираємось, які інструменти зараз найбільш актуальні разом із Анастасією Рубцовою  —  PR Lead в ProCheese.

Дисклеймер: у цьому матеріалі не буде «чарівного методу», що раз і назавжди позбавить піарника сумнівів. Проте на вас чекає декілька кейсів і порад, які, сподіваюсь, надихнуть вас на створення своїх корисних ініціатив або хоча би вбережуть від проєктів, що дійсно не на часі.

Приймаємо рішення, варто чи ні? 

При плануванні будь-якого піар-проєкту, раджу відповісти на декілька питань:

  1.  Чи принесе це комусь користь?
  2.  Чи можна цю користь представити конкретним результатом із цифрами?
  3.  Чи може це потенційно стати прикладом для інших гравців галузі?

Якщо у вас три «Так»  — вітаю, цей проєкт скоріше за все «на часі». Сміливо беріться за його реалізацію. 

Якщо ж щодо чогось сумніваєтеся, подальші дії такі:

  • брейнштормите, вивчаєте, дізнаєтеся все по-максимуму, доки сумніви не розвіються;
  • видихаєте і відкладаєте проєкт в папку «На потім».

Так, другий варіант прийняти важко. Але, як показує практика, сумнівні проєкти дають сумнівні результати. Навіщо вам ці комунікаційні ризики?

Тож, як просуватися під час війни, щоб не потрапити в халепу?

Розглянемо декілька інструментів для відповідального просування бренду на прикладі кейсів ProCheese комʼюніті, які ми реалізували під час повномасштабного вторгнення. 

Для довідки: ProCheese — це спільнота поціновувачів сиру, створена Ardis Group. Надають послуги для гастробізнесу та організовують офлайн і онлайн заходи для всіх любителів сиру.

Благодійні вебінари

Проведення благодійних вебінарів — інструмент без прихованих підводних каменів. Ви даєте аудиторії правильну інформацію, аудиторія отримує нові знання, а разом ще й допомагаєте тим, хто цього потребує. Стратегія WIN-WIN-WIN.

Переваги: 

  • не вимагає довгої підготовки, 
  • можна залучити внутрішнього експерта.

Кейс ProCheese: Сирна експертка ProCheese Academy Оксана Чернова провела благодійний вебінар зі створення сирного плато. До нього долучилися учасники з України, США та Словаччини.

Для українців такий захід — можливість подбати про себе, адже нові знання — це один зі способів підтримати ментальне здоров’я. Для учасників з інших країн — ще одне нагадування про агресора та силу духу українців, що йому протистоять.

Результат: Зібрали 10 000 грн для фонду «Благомай», що евакуює дітей із гарячих точок Україні.

Безкоштовні освітні програми

Такі проєкти вимагають більше зусиль для їх організації, а підсиленням проекту може стати залучення зовнішніх спікерів, вагомих у вашій сфері.

Переваги: 

  • більше користі для учасників, аніж вебінар, 
  • вагомий вклад у розвиток галузі.

Кейс ProCheese: Ми провели два освітні курси із залученням іноземних експертів. Перший в Україні курс для сироварів «Теорія професійного сироваріння» від ProCheese Академії та Пола Томаса — технічного директора Британської Academy of Cheese. А також курс для чизмонгерів (примітка: чизмонгер  —  професійний продавець сиру) в партнерстві з німецьким виробником сиру Bergader та спікером Петером Трумпфгеллером.

Результат: Курси пройшли понад 170 сироварів, та понад 300 чизмонгерів.

Залучення іноземних донатів і грантів

Саме час згадати про закордонних партнерів, покупців чи навіть клієнтів. Кожен з них має потенціал, щоб допомогти вам підтримати тих, хто цього потребує. Просто не всі про це знають. Тому ваше завдання — проявити ініціативу: організувати зустріч, розіслати листи, чи домовитися про Zoom-call. Застосовуйте всі доступні інструменти, проявляйте шарм чи нагадуйте про важливість соціальних ініціатив — і успіх стане вашим кращим другом.

Переваги: 

  • не вимагає витрат власного бюджету,
  • хороший спосіб зміцнити партнерство.

Кейс ProCheese: Грант від концерну Nazionale del Parmigiano Reggiano на відновлення сирного господарства в Україні, що постраждало від російської агресії. Команда спільнота поціновувачів сиру взяла на себе відповідальність знайти сироварню, яка потребує допомоги, та передати їй фінансову підтримку від італійських партнерів.

Результат: Передали 3500€ на відновлення для Херсонської сироварні ФГ «Лиманська коза».

Представлення України на міжнародних подіях

Готова закластися, що у вашій сфері є свої галузеві події: виставки, конкурси, презентації й т.д. Кожна можливість взяти участь у галузевих подіях — це крок до підтримки глобальних ініціатив, підвищення престижу України на світовій арені та виявлення своєї активної позиції в розвитку міжнародного співробітництва. Шукайте, представляйте Україну, ми маємо говорити та показувати світу, що ми є, та які ми є. 

Переваги: 

  • обмін досвідом,
  • можливість заявити про себе на широкий загал. 

Кейс ProCheese: Участь українських сироварів у міжнародному конкурсі Word Cheese Awards 2022. Команда залучила грант від міжнародної організації, щоб забезпечити сироварам безкоштовну участь у найбільшому в світі конкурсі, включно з витратами на транспортування. А під час події використали можливість, щоб зібрати донати на підтримку України.

Результат: 

  • 13 українських сирів отримали нагороду серед 4434 іноземних учасників,
  • 100+ публікацій в українських медіа,
  • згадка про нас в CNN, на секундочку.
Навіщо взагалі це все робити, якщо можна не робити?

Якщо забути, що організація проєктів, що сприяють популяризації та формуванні довіри до брендів, це і є робота комунікаційника, ось ще декілька причин:

  1. Соціально відповідальні бренди — це не перевага, а must have. Не сприймати це = наражатися на репутаційні ризики. Нащо воно вам?
  2. Кожен такий проєкт — це ваш особистий вклад, і вклад кожного члена вашої команди у підтримку країни.
  3. І, зрештою, це все гарні інфоприводи, які завжди на часі. Про них не соромно розказати зі сцени профільного івенту або ж навіть написати статтю для MMR 🙂
Висновок, бо як без нього?

PR нормальної людини — це поєднання відповідального просування бренду з творчістю, емоціями та постійним розвитком. Не забувайте питати себе, чи принесе ваш проєкт користь, чи є в ньому потенціал для позитивних змін. І головне — не бійтеся діяти «на часі», бо сьогоднішні можливості — це шлях до завтрашнього успіху.

Розкажіть друзям про новину