13 Лют 2024, 16:19

Яким був пошуковий інтерес світу до України у 2023: аналітика

Після майже двох років повномасштабного російського вторгнення Україна очікувано зникла з переліку найпопулярніших пошукових запитів Google. Інтерес міжнародної громадськості змістився на протистояння між Ізраїлем і збройними угрупуваннями ХАМАС, стихійні лиха та масові стрілянини у США.

Які теми про Україну залишились трендовими серед іноземців у 2023-му, і що можна зробити, щоб повернути країну в центр світової уваги у цьому році? Розповідає Марія Липяцька, голова Brand Ukraine.

«Ми мусимо суттєво трансформувати свої підходи до міжнародних комунікацій».

У лютому 2022-го пошуковий інтерес іноземних аудиторій до теми України сягнув свого історичного максимуму, перевищивши попередній рекорд у 7 разів. За підсумком минулого року наша країна стала найтрендовішим новинним запитом у світі, обійшовши навіть новину про смерть британської королеви Єлизавети ІІ.

Джерело: дослідження Brand Ukraine «Запити про Україну в пошуковиках 2023»

Однак вже у 2023-му цей інтерес природно знизився, впавши до рівня січня минулого року. Ми зникли зі списку трендів світу, а першість в розділі новин здобула вже інша трагедія — ескалація протистояння Ізраїлю та збройних угруповань ХАМАС на Близькому Сході.

Щоб встигати за світом, ми мусимо кардинально трансформувати свої підходи до міжнародних комунікацій.

Як не прикро, зниження міжнародної уваги до України прогнозоване та неминуче, враховуючи короткотерміновість новинних циклів. Попри те, що російська агресія продовжується вже десятий рік, інтереси іноземних аудиторій постійно змінюються. Тому, щоб встигати за світом, ми мусимо кардинально трансформувати свої підходи до міжнародних комунікацій, зосередившись не лише на українському, але й на глобальному контексті.

Іноземці почали втомлюватися від новин винятково про війну. У 2023-му з’явилося більше пошукових запитів, напряму не пов’язаних із бойовими діями. Особливий інтерес за кордоном викликали футбольні матчі збірної України проти збірних Німеччини та Англії та наша участь у Євробаченні.

Джерело: дослідження Brand Ukraine «Запити про Україну в пошуковиках 2023»

Водночас трендовими залишалися запити про контрнаступ та зброю, надану Україні союзниками.

Джерело: дослідження Brand Ukraine «Запити про Україну в пошуковиках 2023»

Також іноземці цікавилися, чому Росія анексувала Крим, хто перемагає у війні, чи нападе Росія на Велику Британію та в чому стратегічна важливість Бахмута.

Джерело: дослідження Brand Ukraine «Запити про Україну в пошуковиках 2023»

«Ми маємо оперативно відреагувати на зміни в міжнародному інформаційному полі».

Дані Google Trends свідчать про те, що для того, щоб залишатися актуальними, нам потрібно говорити на теми, які викликають інтерес не лише в нас, але й у решти світу. Іноземці готуються до президентських виборів у США, переймаються інфляцією та з пересторогою спостерігають за стрімким розвитком ШІ. Ми маємо оперативно відреагувати на ці зміни в міжнародному інформаційному полі та інтегрувати висвітлення нашої боротьби в рамки глобального контексту.

Станом на жовтень 2023 найпоширенішим ключовим словом у статтях про Україну різними мовами залишається «війна». Лише у 5% публікацій про нас згадують як про країну з тисячолітньою історією, високим технологічним потенціалом, винахідливими людьми та чарівною природою. На жаль, чим довше триватиме війна, тим складніше Україні буде утримати увагу іноземців до тем, що стосуються бойових дій, обстрілів і допомоги. 

Щоб забезпечити прихильність світу у довгостроковій перспективі, нам необхідно проявити не просто креативність, а бути релевантними та актуальними у стратегічних комунікаціях закордоном. Голос України має голосно та авторитетно зазвучати у широких дискусіях про кліматичні зміни, посилення авторитаризму, збройні конфлікти, протидію дезінформації та пропаганді та інші глобальні виклики, які хвилюють людство. Адже так ми зможемо втриматися у фокусі світової уваги, бути актуальними та майстерно інтегрувати важливі нам теми та нашу боротьбу в глобальний контекст. 

Джерело: дослідження Brand Ukraine «Моніторинг бренд-атрибутів України в іноземних медіа (липень-вересень 2023)»

Наші цілі не змінюються. Усі зусилля й надалі мають бути спрямовані на наближення перемоги. Проте шляхи, якими ми йдемо до цих цілей, мають пройти крізь якісну трансформацію, яка посилить спроможність України говорити на міжнародній арені суб’єктно, впевнено та ефективно.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео