Засновники Pixel Donate: «Наш проєкт може масштабуватися майже до нескінченності»
19 Бер 2024, 13:44

Засновники Pixel Donate: «Наш проєкт може масштабуватися майже до нескінченності»

Pixel Donate — інтерактивна піксель-карта України з аутентичними символами, постатями та місцями, створена для збору коштів на відновлення доступу до освіти в регіонах, постраждалих від війни. Один піксель коштує $1.

Поспілкувалися з ініціаторами проєкту — благодійниками Кирилом Кукурузою та Юрієм Каленюком, Іриною Муштіною, засновницею креативної агенції CF.Digital, що відповідало за digital-складову та розробило рейзингову платформу, а також Анною Новосад, співзасновницею міжнародного благодійного фонду savED, на потреби якого збирає кошти команда Pixel Donate.

Як виникла ідея створити піксель-карту? Чи були у вас референси для її створення?

Кирило Кукуруза
співзасновник
Pixel Donate

Ідея створити піксель-карту виникла на початку повномасштабної війни, коли я збирав кошти на тепловізор для тата. У той момент з’являлося десятки, якщо не сотні, фондів, які постійно збирали кошти на різні потреби, але мене вони трохи лякали через відсутність майже будь-якої звітності та прозорості. 

Ще я для себе зрозумів, що маленькі донати мають величезну силу і здатні закривати великі суми.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь
Намагаючись об’єднати все це разом, прийшла ідея створити карту, де за маленький донат ти купуєш піксель, а кошти йдуть у фонд. 
Кирило Кукуруза
Юрій Каленюк
співзасновник
Pixel Donate

Референсом тут послужив сайт The Million Dollar Homepage, де засновники продавали мільйон пікселів заради забави, що потім стало культурним феноменом. Ми суттєво змінили ідею, але основа залишилася.

Ми хочемо, щоб наші донори бачили результат свого донату як на самій карті у вигляді пікселя, так і в реальному світі, у вигляді освітніх просторів для дітей.
Юрій Каленюк
Ірина Муштіна
засновниця
CF.Digital

Нам відгукнулася ідея проєкту, тому ми без сумніву вирішили долучитися до розробки.

Щобільше, ми вже мали досвід роботи з соціальними та благодійними проєктами, тому розуміли, які механіки треба додати для залучення у проєкт, як створювати довіру та стимулювати вірусні охоплення. 

Не менш важливо й те, що ми знали, як технічно працювати з проєктами, які мають нескінченно масштабуватися. Адже у нас в основі є карта, яка мала суттєво збільшуватись/зменшуватись, не гальмуючи та не втрачаючи якість зображення. 

Скільки тривав процес створення проєкту Pixel Donate? Які виникли складнощі?

Ірина Муштіна: Ми займалися розробкою понад рік. Нестандартні та складні моменти у нас були пов’язані з мапою.

По-перше, ми хотіли створити не просто мапу, а цінний артоб’єкт.
Ірина Муштіна

З іншого боку, не хотіли перетворити її на банальні традиційні орнаменти, тому ця мапа — це майже витвір мистецтва, де поєднуються символи та важливі історичні пам’ятки чи події з автентичними орнаментами для кожного регіону. Наприклад, вареники в Полтаві чи стилізовані ракети на Житомирщині — батьківщині Корольова. Зараз цю мапу можна розглядати годинами, а щоб її таку створити, нам знадобилося кілька місяців.

Ще один виклик — розбити мапу на мільйон пікселів, зробити кожну частинку унікальною, із власною палітрою кольорів, серед яких користувачі оберуть бажаний відтінок під час покупки. Також присвоїти пікселю номер, щоб кожен міг побачити свій особистий внесок та поділитися ним у соціальних мережах. Усе мало працювати швидко без гальмування, бо ми ж знаємо, що кожні кілька секунд затримки дорівнюють мінус 10% користувачів на сайті. Думаю, наш розробник тут без заспокійливого не впорався. 

Кого залучали до створення піксель-карти?

Кирило Кукуруза: Ми спробували працювати з різними художниками та агенціями, але довгий час не могли знайти тих, із ким би ми мали максимально схоже бачення карти. Тоді ми познайомилися з Дар’єю, яка представляє креативну агенцію «Антипротив» і все стало на свої місця — їх команда підготувала варіанти для кожної області, де поєднувалися унікальні факти разом із характерним орнаментом вишиванки окремої області, що зробило таку цікаву та деталізовану карту. Ми дуже раді отриманому результату.

Як обирали фонд? Дайте топ-порад, на що бізнес має звернути увагу при обранні фонду для співпраці.

Юрій Каленюк: Це складне питання, але спробую відповісти максимально просто. Обирайте тих, із ким у вас схоже бачення та кому ви довіряєте. У такому випадку завжди буде легше знайти рішення для будь-яких перешкод на вашому шляху, а вони неодмінно будуть. Але коли ви всі разом дивитесь в одному напрямку, рішення завжди знайдеться.

Ірина Муштіна: Від себе додам, оскільки ми за ці два роки зробили вже, мабуть, десяток благодійних проєктів та співпрацювали з фондами.

Особисто для мене, окрім діяльності фонду, дуже важливе перша особа — її відкритість, людяність і простота.
Ірина Муштіна

Може, це на рівні інтуїції, але емоційний контакт для мене має вплив на рішення щодо співпраці.

Яка ЦА донатерів? Які канали просування плануєте використовувати для промо проєкту Pixel Donate?

Ірина Муштіна: Наша основна ідея полягає в тому, щоб показати силу маленьких внесків, як $1 впливає на реалізацію глобальної мети та збір непідйомної, на перший погляд, суми.

Ми зараз перебуваємо у досить складній психологічній ситуації, і відчуття єдності та спільного творення, на мою думку, зараз дуже важливе. Ще один сенс, який ми сюди заклали, — єднання українців та іноземців навколо спільної мети, що і графічно підкріплено через сумісне створення мапи.

Наша ЦА — це кожна небайдужа людина — як в Україні, так і закордоном.
Ірина Муштіна

Саме тому ми величезну увагу приділили дуже простому і зрозумілому механізму оплати із закордонних карток. І всі аспекти, що можуть викликати непорозуміння в іноземців, додатково супроводжуємо підказками чи сповіщеннями.

У рамках проєкту планується лише відновлення шкіл? Чи розглядаєте в подальшому збір коштів на відновлення ВИШів, наприклад?

Анна Новосад
співзасновниця
фонду savED

Разом із командою ми започаткували savED влітку 2022 року у відповідь на ті руйнування, які за собою залишила російська армія у Чернігівській та Київській областях. Тоді ми взялись допомагати, зокрема, Чернігову, де з 34 працюючих до повномасштабного вторгнення шкіл, 25 були пошкоджені, а 2 знищені вщент 500-кілограмовими авіабомбами.

З того часу наша географія розширилась, і сьогодні в фокусі роботи фонду також Харківщина, Миколаївщина, Дніпропетровщина.

Наша місія на сьогодні — це відновлення доступу до освіти.
Анна Новосад

Ми свідомо не говоримо про відбудову шкіл, садочків чи університетів, бо масштаби руйнувань настільки великі, що жоден фонд не має сили покрити цю потребу ані фінансово, ані в питанні часових ресурсів в якомусь близькому майбутньому. Для цілої держави це завдання на роки й на десятки мільярдів доларів.

Ми ж говоримо про відновлення доступу до освіти як фундаментального права й реалізуємо у громадах, що постраждали від війни, дуже точкові і спеціально підібрані під кожну конкретну громаду освітні рішення. Як-от освітні центри у вцілілих школах або ж у приміщеннях будинків культури, навіть в амбулаторіях — коли це єдина доступна для такого будівля в громаді. Ми облаштовуємо укриття та створюємо в цих укриттях повноцінні освітні простори, аби діти під час тривоги могли продовжувати навчатись або в принципі громади могли розташувати в укритті «підземну школу», що є надзвичайно актуальним для прифронтових територій. 

Чи є в команди проєкту Pixel Donate певний дедлайн щодо збору потрібної суми для відновлення закладів освіти?

Кирило Кукуруза: Ми плануємо зібрати суму до початку навчального року 2024-2025. Крім збору коштів, ми також прагнемо привернути максимальну увагу до існуючих проблем в освітній сфері України, які потребують негайного вирішення. На жаль, діти не можуть чекати, тому допомога потрібна якомога швидше.

Топ важливих речей, які зрозуміли за час створення проєкту.

Ірина Муштіна: Збирати донати стало важко. Саме тому ми велику увагу приділили гейміфікації. Бо, окрім соціального внеску і розуміння «доброго вчинку», розуміємо, що і процес має викликати цікавість і бажання поділитися.

Проєкти мають бути складнопідрядними, з кількома сенсами — може, навіть не всі можуть бути очевидні відразу. Тоді це легше просувати.
Ірина Муштіна

Наприклад, наш проєкт може масштабуватися майже до нескінченності — спочатку це окремі елементи, що вже є на мапі й на яких ми можемо будувати кампанії просування, розповідаючи про цікаві місця нашої країни, як-от музей Писанки в Коломиї чи найстаріший драмтеатр Кропивницького. Потім «розфарбована» людьми мапа може стати окремим самодостатнім артоб’єктом. Тут навіть можна створити лінійку одягу. Тільки уявіть худі з принтом, який створювали сотні тисяч українців. 

Юрій Каленюк: По-перше, будьте готові до того, що шлях буде непростим, і на вас чекатимуть труднощі на кожному кроці, особливо бюрократичні перешкоди, які можуть виявитись найнеприємнішими та здатними зруйнувати всю вашу позитивну налаштованість. Звідси випливає наступне: будьте спокійними та впевненими в собі, намагайтеся планувати різні сценарії заздалегідь. 

Кирило Кукуруза: Також важливо усвідомлювати, що ви не зможете розв’язувати всі проблеми одразу. Краще зосередитися на тому, що ви можете зробити, усвідомити, що коли багато малих внесків об’єднуються, вони можуть мати значний вплив. 

І пам’ятайте, ви не одні у цій боротьбі; знаходьте однодумців та партнерів, щоб разом досягати поставлених цілей.

Розкажіть друзям про новину