Осуд за помилки та розчаровані митці: розвінчення міфів про копірайтерів
30 Лип 2024, 15:35

Осуд за помилки та розчаровані митці: розвінчення міфів про копірайтерів

Ви коли-небудь замислювалися, чим насправді займаються копірайтери цілими днями? Керівник відділу контенту Джо Медден з B2B-агенції Don’t be Shy поділився секретами своєї роботи.

Тут, у Don’t be Shy, ми проводимо серію ланч-семінарів під назвою «Що ви робите цілий день?». У них керівник відділу — клієнтського, креативного, перформансу, розробки, контенту — відповідає на анонімні запитання, які ставить його команді решта агентства.

Питання можуть бути серйозними — «Як реагувати на необґрунтоване прохання клієнта?», або безглуздими — «Якби вам довелося одружитися зі шрифтом, то з яким і чому?». Ідея полягає в тому, що наприкінці кожного ланч-енду агентство краще розуміє щоденні злети, падіння, головоломки та побічні завдання команди.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Щойно презентувавши «Що ви робите цілий день?» від імені контент-команди, я був вражений деякими запитаннями, які мені поставили мої колеги. Вони висвітлили поширені хибні уявлення про письменників усіх видів.

Тож, користуючись нагодою, я хотів би розвінчати ці міфи, намагаючись відкрити нову еру миру, любові та взаєморозуміння між копірайтерами та їхніми колегами в усьому світі. Зверніть увагу: щоб відчути справжній досвід «Що ви робите цілими днями?», в ідеалі вам слід пообідати, поки ви читаєте цю статтю.

Як висип на сідницях

Коли колеги надсилають мені щось написане, вони незмінно попередньо стають в оборону: «Будь ласка, не ображайтеся на мою жахливу писанину!».

Я розумію цю самосвідомість. Наш відділ — єдиний, куди колегам доводиться віддавати свої роботи, щоб їх «вичистили». Ми, письменники, не надсилаємо безладні файли Adobe креативній команді, щоб їх доопрацювали. І не надсилаємо недолугий код команді розробників, щоб вони зробили його функціональним. Я б теж здригнувся, якби все було навпаки.

Кожен в агентстві може писати і повинен писати постійно, як частина роботи. Але не кожен може писати на тому рівні, який іноді потрібен. Тож так, ми помічаємо, якщо ви зробили помилку в тексті. Але ми не закочуємо очі і не хихикаємо.

Ми ставимося до ваших недоречних апострофів і речень з 50 слів з відстороненим професіоналізмом медсестри, яка оглядає висип на задниці. Це незручно для пацієнта і байдужо для медсестри.

Ми ставимося до ваших недоречних апострофів і речень з 50 слів з відстороненим професіоналізмом медсестри, яка оглядає висип на сідницях.

Оксфордська кома

Хочу зізнатися: я тільки минулого місяця дізнався, що оксфордська кома — кома, яка використовується для відокремлення останнього члена в однорідних членах речення, є обов’язковою в американській англійській мові (на відміну від британської).

Як я міг так і не вивчити це просте граматичне правило за більш ніж 20 років письменницької кар’єри? Скільки редакторів за цей час змушені були сердито додавати коми від мого імені? Яка жалюгідна ганьба.

Я також ніколи не можу згадати, як пишеться «maneuver». Мені досі доводиться гуглити правило «who/whom». І я не можу впевнено сказати, що таке прислівник.

Поговоривши про це з кількома письменниками, я зрозумів, що не лише я маю прикрі «сліпі плями» у орфографії та граматиці. Немає нічого, що не можна було б виправити за допомогою швидкого Google. Але все ж, якщо мої колеги дізнаються… Я можу лише уявити, якої це шкоди завдасть моїй репутації всепереможного чемпіонського слова.

Тож наступного разу, коли ви кричатимете на весь офіс запитання своєму колезі-копірайтеру, як утворюється дієприкметник, просто пам’ятайте, що ви можете налякати його до смерті.

Тож наступного разу, коли ви кричатимете на весь офіс запитання своєму колезі-копірайтеру, як утворюється дієприкметник, просто пам’ятайте, що ви можете налякати його до смерті.

Розчаровані митці — ні

Існує хибна думка, що середньостатистичний копірайтер у якийсь момент «продав свою душу»: що він скоріше використав би свій вроджений талант гри слів для написання романів-переможців Букерівських премій, що в глибині душі він — митець, жорстоко застряглий у світі підлих маніпуляцій споживачами.

Звісно, я не можу говорити за всіх копірайтерів, але від імені тих, з ким я говорив про це, скажу — ні.

Я абсолютно щасливий бути копірайтером і контент-райтером. Я маю на увазі, що, можливо, не займався б цим як хобі, якби мені ніхто не платив, але я все одно вважаю за краще займатися цим, ніж робити більш «благородну» кар’єру в літературі. Те, що книжки складаються з того ж, що й Google Ads, тобто зі слів, не робить їх взаємозамінно привабливими чи бажаними для мене.

Те, що книжки складаються з того ж, що й Google Ads, тобто зі слів, не робить їх взаємозамінно привабливими чи бажаними для мене.

Чесно кажучи, я вважаю написання блогу на 1000 слів досить виснажливим. Книга на 90 000 слів, швидше за все, вбила б мене. І хоча я люблю книги, я щасливий насолоджуватися ними виключно як споживач, а не як виробник. Я також люблю фільми, музику і телебачення, але я не маю жодного інтересу до спроб зробити їх самостійно.

Я б навіть не спокусився, якби гроші були шалені, але це не так: середньостатистичний професійний письменник заробляє лише 7 000 фунтів на рік. Навіть якщо я дійсно скорочу розкіш у вигляді спілкування, шопінгу, щоб сидіти мовчки в холодній темряві щовечора, — я не зможу цього зробити.

Тож так, дай мені той бриф для реклами промислових радіаторів. Низькопробний розпродаж 4 життя тут.

Письменницька творча криза — теж не так вже й погано

Походження цього міфу очевидне: майже в кожному фільмі чи телешоу, де головним героєм був письменник, у якийсь момент показували, як він бореться з виснажливою творчою кризою.

Вони висмикують недодруковані сторінки з друкарських машинок і рвуть їх з огидою до себе. Вони кричать на свою заплакану, стурбовану дружину. Вони ведуть емоційні розмови з видавцем чи редактором. Вони п’ють.

Творча криза — це чи не єдиний спосіб додати драматизму чи небезпеки до письменницької праці, яка в іншому випадку є глибоко нудним, низькооплачуваним заняттям, за яким можна спостерігати. Однак, з мого досвіду, фільми та телешоу сильно перебільшують, наскільки поширеним і катастрофічним є письменницька творча криза. Зіткнувшись з терміновою роботою в останню хвилину, майже кожен знайомий вам копірайтер і контент-райтер може продукувати слова з дивовижною швидкістю, як фокусник, який несамовито витягує з капелюха нескінченні різнокольорові хустинки.

Зіткнувшись з терміновою роботою в останню хвилину, майже кожен знайомий вам копірайтер і контент-райтер може продукувати слова з дивовижною швидкістю, як фокусник, який несамовито витягує з капелюха нескінченні різнокольорові хустинки.

Проте прокрастинація у письменника? Безумовно, так. Зіткнувшись із написанням офіційного документу на страхітливо складну тему, я починаю займатися всілякими непотрібними справами: переставляти столові прилади, прати подушки, розплутувати зарядні пристрої, замість того, щоб просто взятися за справу. Просто я великий ідіот, який тягне час.

Розкажіть друзям про новину