Де навчатися, як обирати освітній курс та чи не є він задорогим — такі питання наразі виникають у багатьох українців, котрі, попри надто складний у всіх сенсах минулий рік, виявили в собі бажання розвиватися у своїй сфері або вчитися чомусь зовсім новому.
Своїми улюбленими освітніми продуктами та думкою щодо ціноутворення діляться Ольга Кокошко, Owner & CEO NEBO ideas agency, Юрій Гладкий, CEO & засновник Grape, Тетяна Пашкіна, HR-маркетолог Арго. У свою чергу, просимо наших читачів пройти опитування у Google-формі — нам важливо дізнатися ваші вподобання та почути думку щодо освітніх продукттв.
Чи проходите ви зараз курси? Які? Онлайн/офлайн?
У будь-якій справі потрібен фундамент. У мене є профільна освіта, що підкріплена курсами в Miami Ad School, University of the Arts London, EACA. Зараз ми в Nebo багато вчимось у колабораціях зі світовими агенціями (Wieden+Kennedy, 72andSunny, FCB) та клієнтами (Roc Nation, IONOS).
Найкраща школа маркетингу — саме життя.
Але я наголошую, що найкраща школа маркетингу — саме життя. Його треба вміти жити, дістати себе з гаджетів, роздумів про минуле і майбутнє та поринути в культуру навколо. Три рази на тиждень я відвідую курси португальської, два рази — беру уроки бальних танців, постійно й не дуже успішно вчуся їздити на дошках (серф, сноуборд, скейт). Мене захоплює психологія, вона допомагає наблизитись до себе і до своєї аудиторії.
Які курси/додатки і т.і. можете порекомендувати?
Із того, що використовую прямо зараз, можу порадити: Duolingo для вивчення мов і профілактики мозоку від старіння. Для вивчення літературної української аудіокниги — наприклад, тг-канал Аудіокниги українською – «Голова на плечах».
Для медитацій і роботи з увагою рекомендую додатки Balance та Headspace.
Із матеріалів про психологію зараз дочитую «Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо» та знаходжуся під великим враженням від документалки Stutz на Netflix.
Курси/самоосвіта — чому надаєте перевагу?
Мені легше навчатися, коли є вчитель, але це не виключає самостійного пошуку та роботи. Наприклад, нещодавно ми з командою розбиралися, які платформи AI ми можемо використовувати в роботі. Мені було цікаво самій їх тестити, тупити і навчатися. Наприклад, я дізналася про додаток Native Chats, що веде комунікацію одночасно на 127 мовах і сам перекладає повідомлення для користувача.
За якими критеріями обираєте курс? Чи впливає особистий бренд спікера на ваш вибір курса?
Якщо мені цікаво і трохи лячно пробувати, скоріше за все я це зроблю.
Мною керують бажання і страх. Якщо мені цікаво і трохи лячно пробувати, скоріше за все я це зроблю. Так одного дня я почала вчитися бітбоксу і декілька років щотижня зустрічалася з викладачем в студії. Я подумала, що робити музику без інструменту ще й пропрацьовуючи сором — те, що треба. Іноді я бітбокшу перед серйозним виступом, після цього мені не страшно осоромитись на лекції.
Із викладачем мені має бути цікаво і хоч іноді спокійно. Із моїм викладачем з бітбоксу перед уроками ми пили пуер і білий чай, формували довіру, розслаблялися та відпускали творчі зажими. Із позиції, що бренд — вираження сутності людини або компанії — я зважаю на нього. Тут важливо не плутати наявність особистого бренду із популярністю.
Курс співзасновника та креативного директора Banda Паші Вржеща «СТРУС» зараз коштує від 15 900 грн до 200 000 грн. Як вважаєте, не too much? Яка для вас зараз прийнятна ціна за подібний курс?
Я вважаю, що кожна людина/компанія сама формує свою ціну й має на це право. Економіка виграє від різноманітності продуктів і сервісів. Хоч я і одеситка, торгуватися вмію, та не люблю. Я намагаюся відходити сама і відводити клієнтів від мислення, де ціна ставиться під питання. Якщо мені цікаво, але дорого, я шукаю альтернативи, якщо мені недостатньо цінності, то я не звертаю увагу на деталі і проходжу повз. І хочу, щоб так само ставилися до мого продукту без наміру «збити ціну» або підштовхнути мене доказати, що «продукт стільки коштує». Я курс не планую проходити, але слухала подкаст спікера. Це можуть зробити всі, кому цікаво, але дорого, або в кого недостатньо мотивації для цілого курсу.
Чи проходите ви зараз курси? Які? Онлайн/офлайн?
Я точно людина з офлайновим «живим» сприйняттям нового.
Мені складно вчитися онлайн, не вистачає дисципліни «на довгі дистанції». Люблю занурюватися в тему, а не проходити поверхнево, що вміють далеко не всі курси. Усе, що стосувалося бізнесу, не дуже вдавалося доводити до фіналу. І я точно людина з офлайновим «живим» сприйняттям нового.
Які курси/додатки і т.і. можете порекомендувати?
Із нового року за професійною потребою я поновив — і поки вдається утримувати — покращення рівня володіння англійскою мовою, для цього обрав викладача з онлайн-платформи Preply. Подобаються інтенсиви по бізнесу в kmbs, нові знайомства та якість розкриття тем у тижневі формати.
Курси/самоосвіта — чому надаєте перевагу?
Надаю перевагу самоосвіті в більшості тем — досліджую через різні канали і форми. Проте, якби мова йшла про якусь нову професію чи якісно нові і невідомі для мене матерії, шукав би курси, платив консультанту чи ментору, який добре розуміє справу і прискорив би моє занурення та розвиток у темі, яка цікавить. До війни намагався хоча б раз на рік відвідувати у світі різні професійні конференції. Після перемоги хочу відвідати світові форуми з брендингу, маркетингу, інновацій.
За якими критеріями обираєте курс? Чи впливає особистий бренд спікера на ваш вибір курса?
Мені важлива тема — якщо вона співпадає в цей момент із тим, чим я наразі цікавлюся — і потім особистість, яка в ній розуміється і має реальний досвід. Іноді я йду на людей, коли просто цікаво почути думки чи історію людини.
Курс співзасновника та креативного директора Banda Паші Вржеща «СТРУС» зараз коштує від 15 900 грн до 200 000 грн. Як вважаєте, не too much? Яка для вас зараз прийнятна ціна за подібний курс?
Я за концепцію «ціна = цінність».
Я за концепцію «ціна = цінність». Не можна оцінювати «дорого / не дорого», бо завжди є клієнти на різні чеки і очікування, є важливим цінове позиціонування у продуктів і сервісів. Паша і його агенція працюють у найдорожчому сегменті креативних сервісів, тому їх продукт, як мінімум, має відповідати такому очікуванню людей. Гірше за все — коли люди незадоволені досвідом і результатом, ідуть чи не повертаються.
Паша сфокусувався на продажу навчальних творчих курсів із високим чеком, і це має позитивно вплинути на інших гравців ринку, якщо люди будуть задоволеними у фіналі.
Чи проходите ви зараз курси? Які? Онлайн/офлайн?
Зараз намагаюся проходити курси онлайн — бо офлайн складно з логістикою і не завжди можна вписати у власний графік. Проходила курси іноземнї мови, по ейчару та сторітеллінгу — прокачую свій досвід.
Які курси/додатки і т.і. можете порекомендувати?
Сподобалися курсі інземної мови на Campster, подобається навчатися на LinkedIn — але там базові практики, без урахування нашої специфіки. HR добре викладають у CASE STUDY Business Academy.
Курси/самоосвіта — чому надаєте перевагу?
Курси, самоосвіта, запитання менторам — усе згодиться. Усьому свій час і свій ресурс.
За якими критеріями обираєте курс? Чи впливає особистий бренд спікера на ваш вибір курса?
Експертність (а не брендовість) спікера.
Критерії прості — тема та її реалізація, експертність (а не брендовість) спікера.
Курс співзасновника та креативного директора Banda Паші Вржеща «СТРУС» зараз коштує від 15 900 грн до 200 000 грн. Як вважаєте, не too much? Яка для вас зараз прийнятна ціна за подібний курс?
Ринок великий і різнобарвний. На кожну тему є своя цільова. Наразі люди продовжують вчитися на МВА, яке ніколи не було дешевим. Тому і цей курс знайде своїх прихильників. У Паші неймовірний досвід, якщо він ще й викладач суперовий, чому б ні.
Просимо наших читачів пройти опитування про освітні продукти у Google-формі.
Кавер: Freepik