Хтось перевіряв, як там Емілі Купер із серіалу «Емілі в Парижі»? Можливо, у неї не все гаразд.
Частково мотивована бажанням захистити людей від негативних наслідків для психічного здоров’я, пов’язаних з використанням соціальних мереж, Національна асамблея французького парламенту 30 березня прийняла законопроект, який запроваджує нові правила для інфлюенсерів.
Законопроект кардинально змінить спосіб розміщення публікацій французькими інфлюенсерами і вимагатиме від платформ створення нових інструментів для виявлення порушень. Положення законопроекту включають:
- Вимогу до всіх інфлюенсерів повідомляти, чи використовують вони фільтр.
- Вимогу до всіх інфлюенсерів повідомляти, якщо їхнє обличчя або тіло було відфотошоплено.
- Вимогу до всіх інфлюенсерів чітко вказувати, коли їхній пост є платним просуванням. Влада вже вимагала, щоб спонсорський контент був зрозумілим для користувачів, але новий законопроект вимагатиме, щоб дисклеймер був банером на всіх фотографіях і відео, а не лише включений в опис.
- Зобов’язати соціальні медіаплатформи створити канали для споживачів, щоб вони могли повідомляти про інфлюєнсерів.
- Підпорядкувати інфлюєнсерів тим самим правилам, що й традиційні ЗМІ, обмеживши їхнє просування фінансових продуктів, алкоголю, тютюну тощо.
Якщо законопроект буде ухвалений Сенатом, а за даними TechCrunch, існує висока ймовірність, що це станеться, інфлюєнсери зіткнуться із серйозними наслідками за невиконання нових вимог: до шести місяців ув’язнення та штраф у розмірі 300 000 євро.
«Сектор комерційного впливу та створення контенту ще не сприймається достатньо серйозно», – написав міністр економіки та фінансів Бруно Ле Мер. Він зазначив, що хоча індустрія створення контенту в соціальних мережах «є потужним творчим вектором» з економічними вигодами, вона також страждає від «нечітких» або навіть неіснуючих правил.