У серпні 2024 року МАМІ опублікувала статтю з прогнозом обсягу ринку маркетингових сервісів на поточний рік. Прогнози та підсумки розвитку ринку маркетингових сервісів складаються двічі на рік (по півріччях) на підставі оцінки експертів.

Фінальні підсумки року складаються на базі фактичних показників агентств, тому грудневі дані більш точні, та дають можливість реалістичного погляду на потенціал. Показники 2022-2023 років були відкориговані за результатами рейтингу агенцій. Підсумки 2024 року було оновлено за фактичними результатами року, і на основі експертної оцінки сформований прогноз на 2025.
Маркетингові сервіси | Обсяг 2019, млн грн. | Обсяг 2020, млн грн. | % зміни 2020 до 2019 | Обсяг 2021, млн грн. | % зміни 2021 до 2020 | Обсяг 2022, млн грн. | % зміни 2022 до 2021 | Обсяг 2023,млн грн. | % зміни 2023 до 2022 | Обсяг 2024,млн грн. | % зміни 2024 до 2023 | Обсяг 2025,млн грн | % зміни 2025 до 2024 |
Обсяг ринку МС, ВСЬОГО | 7 034 | 5 299 | -25% | 5 959 | 12% | 2 387 | -60% | 3 280 | 37% | 4 017 | 22% | 4 886 | 21% |
У тому числі: | |||||||||||||
Trade marketing (Мерчандайзинг, Trade promo, Програми мотивації та контролю персоналу) | 2 542 | 2 161 | -15% | 2 377 | 10% | 1 188 | -50% | 1 592 | 34% | 1 911 | 20% | 2 293 | 20% |
Loyalty marketing (Mailing, DB management, Contact-Center) | 1 122 | 1 066 | -5% | 1 119 | 5% | 560 | -50% | 616 | 10% | 739 | 20% | 849 | 15% |
Consumer marketing | 1 587 | 1 270 | -20% | 1 460 | 15% | 438 | -70% | 526 | 20% | 657 | 25% | 821 | 25% |
Event Marketing and Sponsorship | 1 783 | 802 | -55% | 1 003 | 25% | 201 | -80% | 546 | 172% | 710 | 30% | 923 | 30% |
Але перед тим, як звернутися до даних таблиці, варто приділити увагу загальним економічним змінам в Україні внаслідок війни:
- Зменшення ВВП: Україна втратила приблизно 30-35% свого ВВП у перші місяці війни. Це призвело до найбільшої рецесії в історії країни.
- Зростання бідності: Бідність зросла з 5,5% до 24,2% населення. Війна загнала 7,1 млн людей у бідність.
- Інфляція та ціни на товари: Війна викликала значне зростання цін на товари, особливо на продукти харчування. Україна стала однією з найбільш постраждалих країн з точки зору продовольчої безпеки.
- Зниження рівня життя: Велика кількість людей втратила роботу через руйнування інфраструктури, таких як порти та виробничі підприємства.
- Дефіцит кадрів: багато працівників служать в армії, деякі виїхали.
Як наслідок, суттєво змінилася поведінка споживачів:
- За останні кілька років споживачі все більше віддають перевагу онлайн-покупкам. Ця тенденція продовжується, і очікується, що ринок онлайн-торгівлі буде зростати.
- Споживачі все більше увагу приділяють екологічності продуктів, і це впливає на маркетингові стратегії компаній.
- Мобільні додатки стають все більш важливими для маркетингу, і очікується, що їх використання буде зростати.
- Споживачі все більше віддають перевагу локальним продуктам, що сприяє розвитку місцевих брендів.
- Лояльне ставлення до гумору в рекламі, соціальних акцентів, суспільних цінностей та до різних івентів. Емоційна підтримка дуже важлива у темні часи.
Основою для оцінки ринку маркетингових сервісів є рейтинг агентств згідно доходів, який включає об’єктивне вимірювання обігу та динаміки розвитку ринку, рейтингування ключових компаній і дослідження тенденцій. Після проведення аналізу результатів Рейтингу агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2023 рік Міжнародна Асоціація Маркетингових Ініціатив (МАМІ) вносить коригування у дані обсягу ринку маркетингових сервісів за 2023 рік. Отже, Trade marketing має зростання на 34%, Event marketing показав набагато більший стрибок +172%, а це в свою чергу дало загальне зростання ринку маркетингових сервісів у цьому році на +37%. Цей ріст підтверджується також результатами рейтингу, де загальне збільшення обсягів учасників +40%.
У 2024 році, на думку експертів МАМІ, ринок маркетингових сервісів також продемонстрував значний прогрес у відновленні всіх сегментів. Trade marketing, loyalty marketing збільшилися на 20%, consumer marketing та event marketing — відповідно на 25% та 30% у порівнянні з 2023 роком. Це свідчить про адаптацію бізнесу до нових умов та його здатність не лише витримувати кризові потрясіння, а й формувати нові конкурентні переваги. Наразі проєкти стають більш комплексними та все частіше перетворюються на комунікаційні платформи. Завдяки небайдужості як бізнесів, так і споживачів, кількість проєктів із соціальною складовою також продовжує зростати. Загальне зростання обсягів ринку маркетингових сервісів у 2024 році — 22%.
Втім, перед галуззю залишаються суттєві виклики: невизначеність, дефіцит кадрів, енергетичні обмеження, а також переважання короткострокового планування. Усе це вимагає більш гнучкого підходу до управління, креативу, підвищення інноваційності та наполегливості. Та попри всі складнощі, MAMI вірить у подальший розвиток та з оптимізмом прогнозує у 2025 році збільшення обсягів по сегментам маркетингових сервісів, а ринку в цілому на 21%.
Отже, загальні тренди на 2025 рік:
- Невелике зростання ринку — частково за рахунок активностей, частково під впливом інфляції, яка триватиме. Середньоочікуваний приріст — 20-30% у кожній категорії.
- Дефіцит кадрів, проблеми з енергопостачанням.
- Акцент — максимальна результативність у короткостроковій перспективі, колаборації, комплексні кампанії, кумулятивний ефект. Частина проєктів на підтримку існуючих досягнень, щоб їх не втратити.
- Умови непередбачуваності, тобто максимальна гнучкість, планування й дії «короткими перебіжками».
Також МАМІ запросила експертів, щоб вони поділилися власними погляди на ринок маркетингових послуг у 2025 році.
«Підбиваючи підсумки року, можемо сказати, що ринок увійшов у фазу впевненого «пожвавлення». 2024 рік продемонстрував значний прогрес у відновленні всіх сегментів маркетингових сервісів, що свідчить про адаптацію бізнесу до нових умов та його здатність не лише витримувати кризові потрясіння, а й формувати нові конкурентні переваги. Основним чинником ефективності залишаються багатоканальні комунікації, що базуються на довготривалих, глибоких і стратегічно зважених відносинах зі споживачем. Саме цей підхід забезпечує підвищення результативності маркетингових кампаній та підсилює лояльність клієнтів. Втім, перед галуззю залишаються суттєві виклики: невизначеність, дефіцит кадрів, який вже перетворюється в хронічну проблему, енергетичні обмеження, а також переважання короткострокового планування. Усе це вимагає більш гнучкого підходу до управління, креативу, підвищення інноваційності та наполегливості. Та попри всі складнощі, віримо у подальший розвиток та з оптимізмом дивимось у майбутнє. Адаптація до викликів, відкритість до змін та орієнтація на розвиток створили фундамент для не лише збереження, але й примноження результатів», — коментує Володимир Зборовський, директор Havas Engage Ukraine.
«Ринок адаптувався до турбулентності. Навчився планувати та вести бізнес-діяльність в умовах невизначеності. Головним викликом залишаються професійні кадри – їх залучення та мотивація», — Олександр Микитенко, CEO MEX a member of Havas.
«2024 рік, як і очікувалось, приніс зростання ринку маркетингових сервісів приблизно на 18-20% по відношенню до 2023 року. Це дуже тішить та дає велику мотивацію рухатись далі. Зважаючи на дуже нестабільну, важку і непрогнозовану ситуацію в країні — це гарний результат для ринку. В цьому році ми в Pulse змогли розширити своє портфоліо новими послугами та експертизою, підписали контракти з новими клієнтами, підсилили команду новими співробітниками. У 2025 очікується збільшення рівня інфляції та підвищення податків, тому наш оптимістичний прогноз щодо росту об’єму ринку маркетингових сервісів приблизно плюс 20%. Сподіваємось, що так і буде», — Вікторія Гречок, New Business Director Pulse.