В умовах повномасштабної війни івент-компанії прагнуть бути якомога відповідальнішими у своїх діях і уникати всього, що не на часі. Але чи означає це, що необхідно відмовитися від спільних заходів для команди? Авжеж, ні. Адже у критичний для всієї країни момент робота й колектив можуть стати джерелом підтримки і якої-ніякої сталості. Це напряму пов’язано з розвитком бізнесу — успіхи у справах надають сил та віри в майбутнє. У статті зібрано способи мотивації співробітників під час війни, цікаві робочі формати й івенти, які точно «зайдуть» команді.
Формуємо корпоративну культуру
Івент — це не просто захід, де можна затусити, це про сенси й цілі, які вирішують певну задачу бізнесу.
Топ-5 головних речей, де івенти стануть у пригоді:
- Корпоративна культура. Людина, яка вийшла на роботу в умовах дистанційки, тобто не була жодного разу в офісі, не бачила членів команди, має відчувати атмосферу й знати звичаї середовища, в якому вона знаходиться.
- Неформальна комунікація. Наявні різні формати для створення тімбілдингу, і це сприяє розвитку команди.
- Частина маркетинг-стратегії. Івенти є частиною маркетингової стратегії, бо за їх допомоги можна просувати основні цілі й досягнення компанії.
- Трансляція цінностей компанії. Є унікальна можливість інтегрувати в заходи цінності вашої компанії. То чому б цим не скористатись, щоб підвищити обізнаність членів команди?
- Можливість для відволікання від реалій. Актуальна потреба людей сьогодення, адже кожному корисно на 2-3 годинки відключатись від своєї реальності і зануритись у щось цікаве.
Місце тімбілдингів у компаніях
Жоден із респондентів не погодився, що будь-які івенти недоречні.
Як в умовах війни бізнес ставиться до проведення івентів для співробітників? Для окреслення ситуації ми візьмемо результати дослідження ринку івентів у Харкові. 43% опитаних переконані, що заходи позитивно вплинуть на співробітників і покращать комунікацію в колективі; 38% — надають перевагу онлайн-заходам. І, що цікаво, жоден із респондентів не погодився, що будь-які івенти недоречні.
Характер заходів у цілому відповідає нинішній ситуації: 36% компаній під час великої війни проводять заходи, спрямовані на допомогу українському війську. Друге місце — по 28% — ділять воркшопи з питань ефективної роботи, а також віртуальні культурні події із гостями.
Вбачається тенденція до відокремлення донат-сфери, на яку були орієнтовані компанії на початку війни, в окремі маркетинг-проєкти.
Наразі вбачається тенденція до відокремлення донат-сфери, на яку були орієнтовані компанії на початку війни, в окремі маркетинг-проєкти. Так, 47% опитаних погодилися, що волонтерська складова — важлива, однак не обов’язкова, ще 33% респондентів визначили, що допомагають окремими проєктами, але в рамках корпоративних заходів вважають це недоречним.
Питаючи про характер заходів, які прагнуть проводити компанії, більшість «за» онлайн-івенти. Авжеж, ризики — потенційна проблема для проведення офлайн-заходів, з якими стикається кожна організація.
Будемо відверті, діджитал ніколи не замінить живі зустрічі: весь офлайн-experience не перенесеш у віконце в гугл-міті. Але в деяких випадках онлайн — дієвий інструмент. Зокрема:
- в умовах воєнного стану;
- для отримання нового досвіду;
- за розосередженості команди по світу;
- за віддаленого формату роботи компанії.
Головне в організації таких івентів — не перестаратися з програмою: ці заходи можуть бути дорогими, якщо зробити їх дуже насиченими. Не сприймайте його як спрощену заміну офлайн-заходу.
Формати івентів
- Боти
Telegram — одна з найдієвіших платформ, де можна швидко, зручно й дешево створювати боти для комунікації людей. Функціонал тут найрізноманітніший: ігри, надання посилань на заходи, запрошення людей на лекції, додаткові заняття. Лише треба впевнитися, що всі співробітники користуються Telegram, аби не відрізати когось від колективу.
- Платформи з корисним контентом
Під платформами розуміють лендинг-сторінки (Shopify, Webflow). Їх можна використовувати як для одноденних івентів, так і для 2-4 тижневих курсів.
- Лекція та завдання про Україну
Великий попит на все, що пов’язано з українською культурою: історія, розробки, бренди, їжу. Цим треба користуватись, адже людям це заходить.
- Платформи з іграми (quest on).
Люди можуть неформально й цікаво провести час, об’єднуючись спільними емоціями й командною грою, своєрідний тімбілдинг.
- Клуби за інтересами (платформа)
Можливість віднайти інтерес кожного й надати йому очікуваний формат відпочинку.
- Онлайн-екскурсії
Актуальна й унікальна можливість розважитись й побачити щось вражаюче. Є широкий спектр можливостей: від колаборації з музеями України до віртуального відвідування омріяних закордонних місць.
- Літературні вечори
Формат, який надає людям можливість бути більш освіченими й обізнаними, а авторам — знайти бажану аудиторію.
- Креативні прокачки
Велика кількість різновидів креативних квестів і задач, яка однозначно урізноманітнить список варіантів командної взаємодії.
- Mental health активності
Наразі важливими є будь-які активності й бесіди про здоров’я.
Для компаній, які готові йти далі, можна застосувати гібридний формат заходів. Він має під собою розподіл колективу на дві частини. Невелика кількість співробітників компаній і партнерів, які збираються в певній фізичній локації, а друга група людей відвідують зустріч онлайн за допомогою трансляції для них фізичної локації.
Цей варіант має переваги, як-от мінімізація ризиків і витрат, а також загальний комфорт.
Варто пам’ятати, що для об’єднання команди необхідний час, регулярність. Наприклад, як нам за одну зустріч об’єднати команду на 400 осіб? Це неможливо. І ролі не грає, офлайн чи онлайн: розвиток комунікації в команді — це довгострокова змістовна робота. Не варто створювати штучного спілкування й тімбілдингу, які начебто підштовхують людей до комунікації.