В ІТ-бізнесі ваш сервіс або продукт може бути технічно досконалим, інноваційним та потрібним, але, якщо про нього ніхто не знає, він лишається в тіні конкурентів. Щоб масштабуватися, українському ІТ варто не тільки працювати над удосконаленням своїх пропозицій клієнтам, але і вміти ефективно комунікувати про це потрібній аудиторії.
Щоб масштабувати продажі, треба збільшити присутність свого бренду у глобальному інфопросторі. Як це варто робити? Розберемо у цій статті.
Гарний PR — удобрений ґрунт вашого бізнесу, з якого ростуть продажі
Давайте по-порядку. Перше, що важливо зрозуміти, навіщо взагалі потрібна якась комунікація навколо продукту чи сервісу? Часто я чую: якщо продукт гарний, то він сам себе продає, тож навіщо витрачати гроші і ресурси бізнесу на якийсь buzz?
Покажу тут цікавий приклад — історія віральності дубайського шоколаду, який став глобальним феноменом. Спершу це був майже нікому не відомий десерт — шоколадний батончик Can’t Get Knafeh Of It від невеликої майстерні FIX Dessert Chocolatier в Дубаї. Шоколад мав унікальний смак традиційного близькосхідного десерту. Але попри креативність і якість, продажі були слабкі. Бренд вже був на межі закриття. Усе змінило одне відео в TikTok, в якому блогерка Марія Вехера з аудиторією у майже 3 мільйони користувачів показала, як апетитно вона їсть цей батончик.
@mariavehera257 @fixdessertchocolatier WOW, JUST WOW!!! Can’t explain how good these are! When a chocolate, a dessert and a piece of art meet this is what you get! 🍫 "Can't Get Knafeh of it," "Mind Your Own Busicoff," and "Crazy Over Caramel." Order on Instagram Chatfood or Deliveroo and let me know what’s your FIX? Instagram : fixdessertchocolatier #asmr #foodsounds #dubai #dubaidessert ♬ оригинальный звук – mariavehera257
Відео зібрало мільйони переглядів і стало вірусним. Після цього всі існуючі запаси батончиків розкупили, а сайт виробника не витримував напливу замовлень. Згодом у Can’t Get Knafeh Of It з’явилися підробки, а попит на дубайський шоколад поширився далеко за межі Дубаю. Секрет вірусності — в унікальному поєднанні якісного продукту, візуального контенту та вибору вдалого каналу комунікації — саме того, який використовує аудиторія цього бренду. Цей кейс є крутим прикладом сили ефективних комунікацій у В2С-сегменті.
А тепер давайте подивимося, як вони працюють у В2В. Задача стратегічних комунікацій в такому випадку — вивести компанію в поле зору тих, хто приймає рішення. Тобто це, по суті, верхній рівень воронки продажів. Саме з нього починається шлях потенційного клієнта до покупки. Ваша репутація створює перше враження і бажання чи небажання мати з вами справу. Якщо репутація гарна, вона допомагає побудувати довіру до бренду і спонукає працювати саме з вами. Вийти на новий ринок, знайти партнерів чи клієнтів, залучити інвесторів — це все набагато легше робити із сильною репутацією, тому PR — це не «nice-to-have»-активності, а інструмент стратегічних комунікацій, який допомагає досягати бізнес-цілей компанії.
Чи продає PR? Моя думка, що в чистому вигляді — ні. У В2В-сфері ви навряд чи отримаєте миттєві продажі завдяки тільки PR-активностям. Тому що вони — тільки частина воронки продажів, взаємопов’язана з іншими функціями в компанії — маркетингом і власне відділом продажів. Задача PR-департаменту — удобрити «ґрунт», в який маркетинг засіє «насіння» (чітко проаналізує вашу цільову аудиторію, створить гарні маркетингові матеріали, налаштує видачу вашого сайту в Google, підбере ключові слова для правильного таргетингу тощо). Потім з цього «насіння» на цьому «ґрунті» виросте «врожай», який сейлзи мають «зібрати», тобто довести потенційного клієнта до покупки.
Виходить, що якщо якась одна функція в цьому процесі погано працює, то весь процес ризикує провалитися. Бо якщо ґрунт не удобрений, то насіння не зійде. Якщо в удобрений грунт не насипати насіння, то нічого взагалі не виросте. А якщо врожай є, а зібрати його нема кому, то ви його втратите. Ось такий симбіоз PR, маркетингу та продажів. І навіть якщо ви маленька компанія чи стартап і не маєте цих трьох департаментів, ви точно повинні мати всі три функції. Просто іноді вони поєднуються в одній невеликій команді, або навіть в одній людині. Головне, щоб ця схема працювала на користь вашого бізнесу.
Як Sigma Software Group будує репутацію у Великій Британії
Одна з ключових цінностей нашої компанії — це синергія. Вона є в тому, як ми будуємо стосунки з партнерами, розроблюємо продукти, інвестуємо в стартапи. Такий самий принцип ми використовуємо в наших корпоративних комунікаціях. Я покажу, як це працює на прикладі побудови репутації Sigma Software Group у Великій Британії.
Місцева технологічна екосистема оцінюється у понад $1 трлн і є найбільшою в Європі, а також третьою за впливом у світі. Потрапити на радар на цьому ринку — це як грати у вищій лізі. Завдяки стратегічним комунікаціям з 2019 року Sigma Software Group була органічно згадана у більше ніж 150 публікаціях у британських провідних медіа. Також ми побудували понад 25 екосистемних партнерств, долучилися до ключових спільнот та осоціацій, таких як British Institute for IT, UK-Ukraine Tech Bridge й techUK. Медіаохоплення склало понад мільйон людей, які дізналися про Sigma Software та українське ІТ. Крім цього, ми отримали 5 перемог на Corporate Engagement Awards у Лондоні за наші комунікаційні проєкти. Це не просто цифри — це вплив і доступ до ринку, до осіб що приймають рішення.
Тож якими принципами ми користуємось в Sigma Software Group, щоб отримувати такі результати? Я розберу це нижче.
4 головних ідей зі стратегії Sigma Software
Будьте послідовними
Побудова сильної міжнародної репутації — це не про один гучний проєкт чи випадкову публікацію. Це про послідовність дій, меседжів і присутності на ключових майданчиках.
Один із яскравих прикладів — участь Sigma Software у London Tech Week — ключовій технологічній події у Великій Британії, яка щорічно збирає тисячі керівників, засновників бізнесу та державних представників для презентації інноваційних продуктів і рішень. Бути учасником London Tech Week — означає мати унікальну можливість налагодити круті контакти з потенційними клієнтами та інвесторами з Британії та Європи.

Sigma Software бере участь у LTW з 2019 року. Ми були співорганізаторами першого українського стенду, що презентував нашу технологічну екосистему, разом з Grammarly, Export Promotion Office та Посольством України у Великій Британії. Ми також організували Українські дні в Лондоні, які включали два основні заходи: Британсько-Український Tech Night та стенд «Ukraine Tech». У 2023 та 2024 ми були співорганізаторами українського павільйону разом із Techosystem та Мінцифрою. Ми продемонстрували можливості української ІТ-індустрії та своєї компанії понад 45 тисячам відвідувачів зі 146 країн світу. Регулярна взаємодія з однією і тією ж аудиторію і не менш регулярне транслювання їй ваших ключових меседжів приносить результат. Не відразу, але приносить.
Будьте першими
У такому висококонкурентному середовищі як ІТ важливо не просто бути помітними — важливо бути першими. Першими, хто ініціює діалог. Першими, хто відкриває нові формати. Першими, хто створює майданчики для взаємодії.
У 2021 році Sigma Software разом із партнерами провела в Лондоні перший в історії UK-Ukraine FinTech Summit — подію, яка об’єднала дві країни в обговоренні майбутнього фінансових технологій. Саміт став офіційною частиною FinTech Week London 2021, однієї з найвідоміших профільних подій Європи, на якій також були присутні такі гіганти як Klarna, Barclays, Microsoft, Huawei тощо. Організаторами виступили Посольство України у Великій Британії та Sigma Software Group, а серед наших партнерів були TheCityUK і London Stock Exchange Group.

Завдяки саміту компанія за тиждень отримала більше 25 публікацій у британських медіа, понад 200 згадок у соціальних мережах та понад 200 тисяч охоплення аудиторії. UK-Ukraine FinTech Summit став потужним сигналом: українські компанії не просто встигають за глобальним ритмом — вони його задають. Подія була натхнена можливостями після Brexit і підкріплена новою угодою про вільну торгівлю між Україною та Великобританією. Вона відкрила нові двері для співпраці, бізнесу та партнерств.
Для нас це був ще один міцний міст довіри, експертизи й бачення майбутнього. І ще один доказ того, що бути першими — означає створювати тренди, а не наздоганяти їх. Отже, займайте нішу: якщо всі біжать в певні канали комунікації, подумайте чи є там місце для вас? Можливо, спробувати інше чи взагалі створити нове? Чим ви будете відрізнятися від конкурентів і яку нішу можете зайняти?
Будьте присутніми
Бути присутніми, так само як і послідовними, — критично важливо у такій бізнес-культурі, як британська. Якщо ви працюєте на цьому ринку, вам точно необхідно регулярно з’являтися на офлайн-подіях — на конференціях, нетворкінгових зустрічах, у професійних спільнотах. Це допомагає зміцнювати бренд компанії, формувати довіру, відкривати нові можливості та розширювати нетворк.

Наприклад, Bett UK 2025, що зібрала понад 35 000 учасників з галузі EdTech, стала для мене ще однією можливістю представити українську технологічну освіту на глобальному рівні.
Інвестуйте в соціальний вплив
У 2022 році PR-команда Sigma Software Group організувала крос-європейський антивоєнний хакатон «Hack for Peace» на 5 країн. Ми залучили до нього 42 екосистемні партнери, в тому числі House of Europe, Invest Stogholm, Startup Lisboa, Startup Poland, а також Tech Nation & Techfugees з Великої Британії.
Метою івенту було розробити технологічні рішення, що допомагають протидіяти наслідкам війни. Участь у заході взяли більше 20 команд. Разом з Tech Nation та House of Europe нам вдалося зібрати понад 400 учасників із Британії, Швеції, Португалії, Польщі та України.

В результаті проєкт отримав 42 органічні публікації в міжнародних медіа. «Hack for Peace» став не просто ще одним технічним змаганням — це був акт глобальної солідарності через призму технологій. У час, коли світ обирає, куди дивитися і що чути, ми обрали говорити голосно, діяти рішуче і транслювати сенси, які справді мають значення.
У Sigma Software понад 35% працівників — жінки, що значно перевищує середній показник у галузі (25%). Такий результат — не випадковість, а свідомий вибір і стратегія, яку ми послідовно впроваджуємо. У 2023 році наші зусилля були відзначені престижною міжнародною винагородою «Найкраще робоче місце для жінок у сфері технологій» від Women Tech Network.
Одним із ключових проєктів, який ми розвиваємо у цьому напрямі, є Femmegineering — комунікаційний проєкт, що спрямований на побудову інклюзивної технологічної спільноти для жінок. Через нетворкінгові події, надихаючі історії кар’єри та рольові моделі, ця програма допомагає руйнувати бар’єри та розкривати потенціал жінок у світі tech.
У 2022 році ми вийшли з цим проєктом на нові ринки Європи — Польщу, Румунію, Болгарію та Португалію, а у 2024 році ми запустили подкаст Femmegineering, щоб ще більше голосів жінок у технологіях зазвучало по всій Європі. За наші зусилля ми були винагороджені відзнакою Глобального договору ООН в Україні «Партнерство заради сталого розвитку».
Соціальна відповідальність бізнесу в тому числі є сигналом для партнерів, що ми надійна компанія, і що з нами можна працювати. Вона в тому числі відкриває двері до нових клієнтів, партнерів та ринків.
Отже, щоб масштабувати ІТ-бізнес на світовому рівні, українським компаніям необхідно інвестувати в міжнародний PR як у інструмент стратегічних комунікацій. Якісна, послідовна, безперервна комунікація формує репутацію, будує довіру і відкриває двері до нових партнерств і ринків. Досвід Sigma Software Group у Великій Британії показує, як стратегічні комунікації працюють на довгострокову мету: побудову та підтримку довіри, впливу та репутаційного капіталу компанії в контексті її бізнес-стратегії.