Медична сфера — одна з найчутливіших категорій у маркетингу. Під час запуску диджитал-реклами на медичну тему потрібно дотримуватися не лише правил онлайн-платформ, але й законів та етичних норм.
У цьому матеріалі ми розберемо найчастіші причини блокування та помилки під час запуску реклами медичних послуг.
Важливо: медична сфера несе надто багато ризиків. Тому перед публікацією відповідних матеріалів (як органічних, так і рекламних) їх завжди мають перевірити та погодити медичні фахівці. Це допоможе уникнути скарг і непорозумінь із боку пацієнтів.
У соціальних мережах — чи то Meta, X або LinkedIn — алгоритм першим перевіряє реклами на відповідність «правилам спільноти». Він не досконалий, тому іноді може дозволяти й рекламний показ того контенту, який заборонений правилами платформи. Але через це не варто намагатися щоразу обходити чи прямо порушувати їх. Наслідки можуть бути вкрай «болючими», оскільки алгоритм регулярно сканує всю запущену, завершену та видалену рекламу.
1. Уникайте рекламування дописів у форматі «до і після»
Цей тип контенту порушує правила спільноти Meta, для якої він може бути маніпулятивним або неправдивим. Навіть дійсні результати алгоритми можуть визнати провокаційними чи такими, що спричиняють тривогу. Тому найімовірніше такий рекламний допис заблокують.
Якщо ж із першого разу цього не трапилось, у майбутньому його точно заблокують. А за повторні порушення це зроблять і з вашим рекламним кабінетом.
Корені цієї заборони йдуть від препаратів, які обіцяли схуднення, але не надали людям бажаного результату. Також варто врахувати, що кожен організм має свої особливості. І навіть у найбільш прогнозованих і правдивих результатах лікування — наприклад, у стоматології — є певні винятки.
Це стосується й органічних дописів «до і після». Їхня публікація може наштовхнути алгоритм прискіпливіше перевірити всю вашу рекламу та іноді заблокувати й ту, в якій дотримані правила спільноти.
Якщо ж без такого типу контенту ніяк не обійтися, можна опублікувати відповідні дописи у форматі відео чи слайд-шоу або ж зображувати кожен етап на окремій картинці.
2. Не акцентуйте на частинах тіла
Цей тип контенту порушує етичні норми та може сприйматись як провокаційний або непристойний. Тому в рекламі не використовуйте зображення, що фокусуються на конкретних органах, тканинах або анатомічних деталях, якщо це безпосередньо не пов’язано з послугою.
Майже завжди такий тип контенту блокують ще на етапі перевірки. Він же може стати причиною блокування рекламного кабінету під час майбутнього сканування.
Порада: робіть фотографії з більшої відстані. Наприклад, якщо потрібно показати коліно, нехай на фото буде зображена людина в повний зріст або хоча б її ноги.
Однак у стоматологів тут є «лазівка»: надягнувши кофердам пацієнту та ізолювавши зуб, можна зробити кадр без м’яких тканин. Найімовірніше алгоритм пропустить таку фотографію чи відео.
3. Не показуйте кров, гострі предмети й будь-що, що може бути схожим на завдання тілесної шкоди
Цього не можна робити, навіть якщо контекст нейтральний або на фото чи відео зображено лікування. Алгоритми платформ можуть блокувати ці матеріали «про всякий випадок».
Порада: якщо ваш медзаклад спеціалізується на хірургічних послугах, у матеріалах спробуйте підкреслювати безпеку та професійність команди, а не документувати самі процедури.
4. Підбирайте аудіосупровід, який можна використовувати в рекламі
Це часта проблема під час налаштування реклами тих дописів, які вже опубліковані в Instagram.
Музика може не мати прав для платного просування, навіть якщо ви обрали її вручну з Instagram. Найчастіше це стосується найпопулярніших світових артистів. Це пов’язано з роялті, які соцмережа повинна буде сплатити артисту за кожне окреме програвання музики.
Таке блокування відбувається ще на етапі створення реклами, тому ви навіть не зможете її запустити на перевірку.
На щастя, Meta дає змогу відразу замістити аудіоряд у рекламному кабінеті. Однак на це потрібен додатковий час і якщо в ролику використовується озвучка, вона буде втрачена.
Порада: заздалегідь підберіть такі треки, які можна буде використовувати рекламі. Сервіси на кшталт Canva, InShot мають аудіотеку дозволеної стокової музики. Також у пригоді стане сервіс Epidemic Sound.
5. Слідкуйте за якістю фото/відео
Рекламні платформи можуть трактувати фотографії та відео з низькою роздільною здатністю як некоректні й такі, які можуть вводити в оману.
Такий контент теж блокують ще на етапі створення реклами — тож ви не зможете її запустити. Тому завантажуйте в соцмережі файли гарної якості, з високою чіткістю, без ефекту «тремтіння» та з гарним освітленням.
І наостанок пам’ятайте: після будь-якого блокування можна подати апеляцію. А враховуючи, що часто реклама блокується «випадково», апеляцію можуть прийняти.
Лінки на політику реклами онлайн-платформ: Meta, Google, X, LinkedIn.