Мережа ресторанів фаст-фуду McDonald’s та кретивна агенція Leo Burnett були звинувачені у плагіаті після того, як креативний директор Зед Анвар заявив, що титан фаст-фуду вкрав його ідеї для нової зовнішньої реклами.
Спірний креатив, що є продовженням кампанії McDonald’s «Raise your Arches», включає в себе великі придорожні плакати з персоналізованими номерними знаками, які посилаються на меню фаст-фуду McDonald’s.
Однак Анвар викликав рекламну агенцію та клієнта до суду. Він стверджує, що компанія скопіювала роботу, яку він створив у рамках ініціативи One Minute Brief, що передбачала створення плакатів з рекламою ресторанів швидкого харчування.
One Minute Briefs — це ініціатива, яка надає платформу молодим креативникам, щоб продемонструвати свої здібності та талант, створюючи відповіді на вигадані бренд-брифи.
У своєму дописі на LinkedIn фрилансер опублікував свої оригінальні дизайни та звернувся до Leo Burnett UK: «Якщо ви шукаєте більше натхнення, я шукаю роботу і роблю ці ідеї цілими днями».
«Я намагаюся прогодувати своїх дітей, а тут McDonald’s краде мої роботи, — сказав Анвар. — Я в сльозах, бо стукаю в двері агентств вже багато років. Намагання впоратися з постійними відмовами зіграло на моєму психічному здоров’ї, оскільки я знаю, що я достатньо хороший, але замість того, щоб дати мені роботу, навіть пробну, вони крадуть мою роботу».
Луїза Пейдж, керівниця відділу комунікацій зі споживачами та партнерства McDonald’s у Великобританії та Ірландії, сказала, що «агенція вже зв’язалася безпосередньо з ними, щоб пояснити, що ця робота була підписана майже рік тому, задовго до того, як креативи з’явились в соціальних мережах.
У відповідь на прохання прокоментувати ситуацію, представник Leo Burnett повідомив: «Наша команда запропонувала цю ідею у відповідь на поточний креативний бриф. У січні вона була презентована внутрішньо, а в лютому — клієнту».
Це не перший випадок, коли гіганта фаст-фуду звинувачують у творчому плагіаті роботи молодого художника. У 2016 році McDonald’s зіткнувся з величезною негативною реакцією після того, як диджитал-художник з Гемпширу Cyriak звинуватив бренд у копіюванні його відео «Cows & Cows & Cows», не заплативши йому і не визнавши його авторства.