06 Гру 2023, 16:19

Маркетинг соціального впливу: як бізнесу збільшити лояльність та прибутки

На території України вже не перший рік триває війна. З початку 2014-го року вона змінила чимало всього — і бізнес теж. Зокрема рівень прибутків компаній, а також їх маркетингові стратегії. Тому в умовах кризи багато хто почав шукати нові шляхи залучення клієнтів.  

Соціальна складова для іміджу бізнесу стала відігравати набагато важливішу роль. А маркетинг соціального впливу став чи не найліпшим інструментом, щоб пережити важкі часи. Що це за інновація та чим вона корисна підприємцям, розповідає засновниця Vandog Agency, креативна директорка TBWA Ірина Метньова

Social Impact Marketing та його значення 

Компанії підкреслюють свою місію зосереджуватися на позитивних змінах у суспільстві.

Social Impact Marketing або маркетинг соціального впливу — це міжнародний інструмент просування продуктів і послуг. Це частина глобальної стратегії маркетингу, яка фокусується на підтриманні міцних стосунків між підприємствами та спільнотою. 

Зв’язок вибудовують за допомогою соціальної складової. Компанії підкреслюють свою місію зосереджуватися на позитивних змінах у суспільстві. Це допомогає ставати лідером у громаді. 

Від міжнародних кейсів до українського ноу-хау просування 

На міжнародній арені чимало компаній уже зверталися до правила: «будь добрим, чемним та корисним — і до тебе потягнуться люди». Тому є десятки та сотні прикладів маркетингу соціального впливу. І це стосується досить великих брендів — наприклад, TOMS

Бренд взуття створив прекрасну кампанію. Щоб покращити життя іншим, він дарував пару взуття тим, хто цього потребує, після того, як клієнт купував пару для себе. Частиною кампанії #WithoutShoes стали мільйони людей у всьому світі. До того ж, поступово TOMS запроваджував інші ініціативи, які стосувалися людей з порушеннями зору та вагітних жінок.   

Можна згадати й Stella Artois. Мало хто знає, що бренд мав акцію під назвою «Buy Lady a Drink», яка привернула увагу до глобальної водної кризи. Вона тривала близько трьох років у партнерстві з Water.org. За кожну придбану обмежену серію пляшок жінки та родини у країнах, які розвиваються, отримували чисту воду на місць. Таким чином, маркетингова стратегія охопила соціальні питання. Це допомогло не тільки зробити добру справу, але й привернути увагу молодшої аудиторії.  

В обох випадках споживачі відчували себе частиною спільноти та чогось більшого. Сьогодні в Україні теж є запит авдиторії на гучну позицію, сталість проєктів і чіткі цінності. Наш проєкт «Розірви коло» з фондом UNFPA про боротьбу з домашнім насильством це підтвердив.

За допомогою яскравої картинки, іміджевих відео та фірмових яскравих елементів і кольорів кампанії жінки буквально говорили насильству: «Ні». І суспільство відгукнулося — лише у Facebook та Instagram було зафіксовано охоплення понад 4,3 млн осіб, а в YouTube і Google — майже 22,8 млн. 

Чому потрібен такий інструмент і як його використовувати бізнесу

На жаль, в Україні маркетинг соціального впливу переважно стосується некомерційних проєктів. Через різні причини великі бізнеси не дуже добре використовують цей інструмент. 

Та, враховуючи міжнародні тенденції, українським компаніям як ніколи треба замислитися про такий спосіб просування продуктів і послуг. Рушієм зміни можуть бути не тільки малі, але й великі бізнеси. 

Але якщо ви хочете використовувати соціальну складову маркетингу, варто пам’ятати декілька основних факторів для успіху кампанії: 

  • Бути автентичним для досягнення цілей і пам’ятати, що результат може бути зворотнім; 
  • Зрозуміти та вивчити свою цільову аудиторію; 
  • Зосередитися на сторітелінгу;
  • Використати всі принади брендингу: від створення позиціонування до розробки якісного мерчу.

Які саме кроки зробити до брендингу, який помітить світ, Ірина розкаже вже 13 грудня на GET Business Fest зі сцени «Маркетинг, PR, digital» о 16:00-16:20. Дивіться програму та реєструйтеся на івент.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео