Маркетинг під час війни: як ефективно працювати з малими бюджетами
29 Тра 2024, 13:07

Маркетинг під час війни: як ефективно працювати з малими бюджетами

Промо і іміджеві кампанії: як робити і отримати більше, витрачаючи менше

Чи можна робити вау-маркетинг з невеликими інвестиціями, але високою конверсією і довгостроковим ефектом? Це цілком реально, навіть якщо ви працюєте на висококонкурентному насиченому ринку, а війна безпосередньо впливає на купівельну спроможність та патерни поведінки ваших клієнтів.

Конверсія залежить не тільки від бюджетів, а й вашого розуміння користувачів, їхніх потреб і болю, того, наскільки доступно і цікаво ви зможете донести до своєї аудиторії ключові меседжі. 

На кількох прикладах з нашої практики я спробую показати, як можна, маючи обмежені можливості, робити цікаві речі і для користувачів сервісу, і для компанії.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь
Приклад #1: гарантоване вирішення надактуальної потреби споживача

Кампанія «Поїздки з Bolt застраховані на 2,5 млн грн» була абсолютно бюджетною, без комунікації «360» (всі можливі канали). Правильний меседж, загорнутий у легке відео з елементами змішаної реальності, дав нам органічне охоплення у 7 мільйонів. Payback (повернення інвестицій на кампанію) склав 7 місяців.

Порада. Знаходьте те, що «болить» споживачу, і допомагайте йому вирішити цей біль. Це вічна класика, яка працює в усі часи.

Приклад #2: навчити і підтримати задля безпеки 

Разом з «Ла Страда – Україна» ми створили серію освітніх відеороликів для протидії насильству у транспорті. Сексуальні домагання під час поїздок у таксі, на жаль, подекуди трапляються, і треба, щоб люди розуміли, як уникнути насилля, як реагувати в критичних ситуаціях. Для візуального рішення спеціально обрали анімацію, яка допомагає пояснити чутливу тему максимально зрозуміло для широкої аудиторії.

Ми створили 12 навчальних відео і отримали органічне охоплення в 1,3 млн, а залучення водіїв склало 81 000.

Порада. Для успішної реалізації подібних проєктів шукайте надійного системного партнера «в довгу» і враховуйте, що такі соціальні проєкти здатні помітно вплинути на збільшення лояльності споживачів і співробітників. 

Приклад #3: блогер-амбасадор як шлях до залучення нових клієнтів

До нас звертається багато блогерів з пропозиціями зробити щось драйвове і класне. Проблема в тому, що ефективність таких кампаній потрібно міряти кількістю нових споживачів. А знайти їх зараз в Україні дуже важко. І відшукати блогерів, які можуть залучити споживачів у нові поїздки, — задача із зірочкою.

Нам вдалось знайти «свого» блогера. Колаборація з Женею Яновичем, хоча раніше ми ніколи не інвестували в Youtube-шоу, дала 7 200 нових перших поїздок. Органічне охоплення склало 5,3 млн, повернення інвестицій — лише 5 місяців. Для України це — неймовірні показники.

Порада. Не завжди найрозкрученіший блогер може бути суперефективним амбасадором саме для вас. Роздивіться навколо, проаналізуйте потенціал цільової аудиторії. І обов’язково врахуйте якість контенту. Наш успіх в цьому проєкті був не у великому промокоді, а прорахованому часі реклами. Це питання контенту — було фаново і динамічно.

Приклад #4: іміджева кампанія — це про реальну допомогу

Наша зимова кампанія 2023-2024 «Дива трапляються, якщо вірити» складалась з двох ітерацій. У рамках першої ми охопили всіх стейкхолдерів нашого сервісу: користувачі могли виграти тисячі безкоштовних поїздок або доставку їжі, а водії сервісу могли отримати цілий рік поїздок без оплати комісії.  

У рамках другої — «Небайдужі» — ми обʼєдналися з Visa. При розрахунку цією картою 10 грн з кожної поїздки перераховувалися у благодійний фонд «Повернись живим». Зібрані кошти пішли на підтримку військових медиків.

Результати — зростання поїздок на 15%, термін повернення інвестицій — 12 місяців, і приємне: вартість реклами (саме показник CPM — оплати за тисячу показів) знижено майже на 50%.

Порада. Завжди знаходьтесь у контексті подій, тримайте руку на пульсі, допомагайте своїм споживачам і долучайте їх до спільних проєктів допомоги. І даруйте людям «шматочок» мирного життя.

Приклад #5: котики і ледь не знищений SММ

Проаналізувавши результати промотування наших публікацій в соцмережах, відсоток наших клієнтів, підписаних на наші сторінки, та показник залученості, ми прийняли рішення не рекламувати пости в соцмережах-старожилах. Натомість пішли в ТікТок і зробили відео з Котом в ролі водія. Це було найкращим рішенням. У місяць ми інвестували на промо публікацій на 50% менше, ніж витрачали на створення самого контенту.

KitTok приніс нам 18,4 тис фоловерів та 7 млн органічного охоплення, а котоводій отримав 540 тисяч вподобайок і щиру прихильність українців. 

Високий показник «органіки» української маркетингової команди став прикладом для глобального офісу Bolt. Якщо це працює в Україні, має спрацювати по всьому світу.

Порада. Щоб отримати високе органічне охоплення, розгляньте популярні канали, які ви досі не використовували, або використовували з невідповідним контентом. Робіть продукт з гумором, позитивом і враховуючи менталітет аудиторії, її вподобання. Тут не тільки котики можуть бути безпрограшним варіантом.

Іще кілька корисних маркетингових висновків

Шукайте актуальні нетривіальні ідеї, які забезпечать успіх і результативність кампанії. Вони є завжди, просто треба навчитися їх бачити. Ось, наприклад, нещодавно ми запустили цікаву ініціативу на вокзалах Києва, Одеси та Львова. На перший погляд, це — абсолютно іміджева історія, задача якої збільшити кількість поїздок з певних місць. Маємо партнерство з Visa, робимо гарні знижки власникам преміальних карт, якщо вони їдуть з чи на вокзал. Але ми вирішили додати як тригер до переключення не тільки донати з кожної поїздки, а врахували локальний патріотизм — «який район найкращий — вирішують твої поїздки з Bolt». Українці люблять свої міста, певні райони. Вийшла легка гейміфікація і елемент змагання. Очікуємо повернення витрат на кампанію за півроку.

Зосередьтесь на органічному залученні клієнтів. Вибудовуйте кампанії, враховуючи не тільки проблеми споживача, але і його потребу в позитивних емоціях, ментальній підтримці. Зараз часи «органіки» в маркетингу, саме там ви знайдете вашого найлояльнішого клієнта. Досвід української команди Bolt це наочно доводить, бо цифри, як то кажуть, не брешуть.

Розкажіть друзям про новину