Перед будь-яким бізнесом стоїть завдання залучати нових клієнтів, утримувати існуючих та підвищувати впізнаваність бренду. Найшвидший та найбільш керований інструмент для досягнення таких цілей — діджитал-маркетинг. Найшвидший, бо від моменту запуску до аналізу перших результатів минає лише кілька днів. Керований, тому що тут усе будується на даних.
Прагнете, щоб цей канал працював ефективно? Правильно підбирайте команду та налагоджуйте процес роботи. Як саме це зробити, якщо ви не плануєте розширювати штат, — розбираємо в матеріалі.
Тривалий час більшість компаній намагалися закривати напрям онлайн-маркетингу власними силами, тобто наймали ключових спеціалістів у штат. В останні роки тенденція змінилася. За даними дослідження Clutch, у 2019 в малому бізнесі майже 40% компаній віддали певні бізнес-процеси, повністю чи частково, на аутсорс.
Чому? Аутсорсинг діджитал-маркетингу дозволяє отримувати послуги фахових спеціалістів, вирішувати завдання бізнесу та водночас заощаджувати. Звичайно, за умови вдалого вибору підрядника.
Які варіанти співпраці із зовнішнім підрядником існують:
- звернутися до агенції з діджитал-маркетингу;
- знайти фрилансера;
- зареєструватися на автоматизованому сервісі.
Щоб оцінити кожну з цих альтернатив, давайте розглянемо усі їхні плюси та мінуси на різних етапах співпраці. Оцінювати будемо з точки зору ключових параметрів: бюджету, залученості внутрішньої команди у процес та ризиків. Фокусуємося саме на малому бізнесі, адже запити та процес роботи з великими брендами дещо відрізняється.
Процес роботи із зовнішнім підрядником. Контрольні точки
Пошук фахівця та інтеграція у проєкт
Агенція інтернет-маркетингу
Ваша залученість у процес: мінімальна. Під кожен проєкт збирається окрема команда із відповідним досвідом у категорії. Вони складають план робіт і формують для клієнта докладну пропозицію з прогнозами та результатами. У середньому це до 50 додаткових робочих годин, які лягають у витрати агентства. Якщо клієнт погоджує пропозицію, сторони підписують договір і стартує робота.
Бюджет: такий варіант є одним з найдорожчих і, скоріше, підходить для великих гравців. Малий та середній бізнес часто не має таких маркетингових бюджетів, які окупають витрати на оплату комісії агентства.
Ризики: мінімальні. Агенція забирає на себе складний та трудомісткий процес відбору та постійного навчання фахівців. До проєкту залучаються фахівці із відповідною експертизою у напрямі, усі рішення узгоджуються із менеджером.
Фрилансер
Ваша залученість у процес: такий варіант створює додаткове навантаження на команду. Адже вам треба витратити час на пошук фахівця, який відповідатиме вимогам та матиме релевантний досвід, а також провести кілька інтервʼю з відібраними кандидатами.
Бюджет: один із найдешевших варіантів. Здавалося б, ідеальний формат для невеликих компаній, але зі своїми підводними каменями.
Ризики: значні. Припустимо, ви знайшли фрилансера, який відповідає вашим вимогам. Вас влаштовує його досвід та вартість, що призначена за проєкт. Далі йде етап обговорення формату майбутніх трудових відносин: легалізації та варіантів оплати. Багато фрилансерів не мають ФОП, тому офіційно провести оплату від юридичної особи неможливо, як і укласти договір, який у майбутньому матиме реальну юридичну силу. Результат — ви витрачаєте додатковий час на розв’язання цих питань та починаєте роботу без будь-яких гарантій чи можливості компенсувати витрачені кошти.
Автоматизований майданчик
Ваша залученість у процес: ще один варіант із мінімальною залученістю у процес — зареєструватися на автоматизованому сервісі. Наприклад, на українській платформі JustWork. Сервіс створено компанією Promodo, однією з провідних агенцій на ринку інтернет-маркетингу.
На кожен проєкт призначається кандидат із найбільш релевантним досвідом у категорії. Процес найму фахівця та інтеграції у задачі бізнесу автоматизовано. Тобто після створення завдання потрібно лише відкрити системі доступ до ваших ресурсів. Платформа самостійно підбере відповідного виконавця та надасть йому всі необхідні доступи. Фахівець проведе аудит проєкту, складе графік робіт і узгодить його з вами.
Бюджет: оптимальний. Ви можете працювати як погодинно, так і за передплатою. Ціна варіюється від $210 до $400 на місяць.
Ризики: мінімальні. На платформі JustWork зареєстровані лише перевірені агенцією Promodo фахівці з SEO та PPC. Всі задачі розкладаються на типові. Система пропонує менеджмент проєкту у зручному та зрозумілому вигляді.
Реалізація задач та аналіз результатів
Агенція інтернет-маркетингу
Ваша залученість у процес: агенція, якщо вона велика та зріла, виконає усі поставлені завдання відповідно до галузевих стандартів без додаткового контролю з боку клієнта. У процесі роботи команда, скоріше за все, запропонує реалізувати додаткові рішення, аби оптимізувати витрати. Бізнесу потрібно лише відстежувати результати. Аби робити це йому було максимально зручно, команда створює кастомний дашборд з усіма важливими для бізнесу метриками. Ця функція входить до пакета послуг і надається за замовчуванням.
Бюджет: високий чек, проте у разі виникнення будь-яких проблем агенція компенсує усі витрати. Великі гравці піклуються про свою репутацію.
Ризики: зведені до мінімуму. Над проєктом працюють одразу кілька фахівців різних профілей, якість їхньої роботи контролює техлід. Результати презентуються клієнту мовою бізнесу під час щотижневих зустрічей. Менеджер проєкту перебуває на звʼязку щодня.
Фрилансер
Ваша залученість у процес: висока. Команді потрібно постійно перебувати на звʼязку із підрядником, контролювати якість виконання задачі та дотримання термінів.
Також на етапі старту робіт вам варто обговорити з позаштатним співробітником метрики, які ви плануєте відстежувати. Дізнайтеся, чи зможе він налаштувати дашборд з аналітичними даними та на яких умовах. Важливо, щоб ви отримали не просто excel-файл з тисячею цифр, а мали змогу проаналізувати ключові показники: зростання доходу/підписників/лідів за певних бюджетів. Швидше за все, ця послуга оплачуватиметься окремо. Якщо він не зможе реалізувати це завдання, потрібно буде знайти ще одного фахівця або розібратися у питанні самостійно.
Бюджет: один із найдешевших у рамках затвердженого завдання. Проте будь-які додаткові опції, які можуть виникнути у процесі роботи, будуть оплачуватися окремо.
Ризики: високі. Подекуди проконтролювати якість та обсяг роботи, яку виконав фрилансер, доволі складно. Особливо, якщо ви погано знаєтеся на технічному боці питання. Це доволі розповсюджена проблема на ринку, проте є фахівці, які відповідально ставляться до дедлайнів та якісно закривають поставлені завдання.
Автоматизований майданчик
Ваша залученість у процес: мінімальна, за потреби. У сервісі JustWork вартість роботи спеціаліста розраховує сама платформа. Усі дії виконавця можна відстежувати у режимі реального часу в особистому кабінеті. Також сервіс інтегрується з рекламними сервісами клієнта, самостійно збирає дані з різних платформ та виводить їх на зрозумілий дашборд в особистому кабінеті. Це дозволяє всім учасникам процесу наочно оцінювати ефективність роботи.
Бюджет: оптимальний, справедливе автоматичне ціноутворення. За замовчуванням у ціні передбачені додаткові опції, як-то аналітичні дашборди.
Ризики: мінімальні, оскільки у разі неякісного виконання завдання є можливість скасувати списання оплати протягом 7 днів після виконання роботи, без додаткових розглядів.
Фіналізуємо — зважуємо усі плюси й мінуси кожного з варіантів співпраці
Агенція | Фрилансер | Сервіс JustWork | |
Якість | ➕ Висока якість завдяки менеджменту та інфраструктурі | ➕➖ Якість залежить від багатьох факторів | ➕ Усі фахівці мають високий рівень кваліфікації |
Ціна | ➖ Це найдорожчий варіант. Швидше за все, не окупиться для малого бізнесу | ➕Найдоступніший варіант | ➕ Рівень цін можна порівняти з наймом фрилансера |
Ризики | ➕ Усі ризики зафіксовано у договорі | ➖ Ризик великий. Зафіксувати та довести відповідальність практично неможливо | ➕ Ризик мінімальний. Платформа забезпечує клієнта необхідною інфраструктурою та регламентує його стосунки з виконавцем |
Спеціальний бонус: на місяць від дня реєстрації за промокодом «MMR-2023» ви отримаєте 20% знижку на послуги будь-якого діджитал-фахівця на платформі JustWork. Най у новому році ваш бізнес зростає у геометричній прогресії!