HR-дослідження в Україні: досвід, бар’єри та складнощі в people management
13 Лис 2023, 14:00

HR-дослідження в Україні: досвід, бар’єри та складнощі в people management

Наразі ментально змінюється парадигма управління організаціями і людьми. Військові реалії призвели до того, що HR-спільноти зіткнулись із новими викликами в роботі з людським капіталом. HR-дослідження, які раніше проводилися рідко, почали ставати популярними, бо дають важливі інсайти по залученню талантів. Проте виявилося, що компанії не мають достатньо досвіду чи кваліфікованих спеціалістів у штаті, які могли б їх організовувати. Gradus Research провели спеціальне дослідження про види, методи і бар’єри щодо досліджень серед керівників та експертів напрямку HR, а також торкнулися теми проблем у people management.

Які проблеми у сфері управління талантами існують наразі?

Повномасштабна війна призвела до загострення проблем у people management: 68% респондентів зазначили, що суттєвою складністю у сфері управління талантами є вигорання і втома. 62%, у свою чергу, вказали про труднощі у пошуку спеціалістів за певними напрямками, а 60% — про дефіцит персоналу на ринку. 

Як часто компанії проводять HR-дослідження?

Ольга Прохоренко, незалежна HR-експертка, зазначає, що тема досліджень стає все більш затребуваною і важливою, а самі дослідження — більш популярними. 

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

За результатами опитування, 82% респондентів організовують HR-дослідження у 2023 і планують це робити у 2024 році. З них у 60% компаніях вони проводилися раніше, і проводяться зараз. Ще 5% опитаних представників компаній зазначають, що почали досліджувати питання в управлінні людським капіталом із початком повномасштабної війни, а 17% планують вперше ввести подібну практику у 2024 році.

Що переважно цікавить компанії у HR-дослідженнях?

На думку респондентів, найпопулярнішим методом HR-досліджень є замір eNPS (67% опитаних), а найзатребуванішими темами є залученість (57%) та корпоративна культура (41%). Вони показують ставлення співробітників до організації, чи подобається їм працювати в компанії і чи будуть вони з нею у скрутні моменти.

HR-дослідження допомагають будувати людиноцентричну організацію не тільки за формою, а й за суттю. Вони сприяють розвитку культури інклюзивності та життєстійкості в компаніях, через те, що таким чином організації стають проактивними, а не реактивними. Дослідження допомагають розуміти тренди, бути стратегічними, гнучкими та знати варіативність.
Ольга Прохоренко
незалежна HR-експертка
Що заважає проводити HR-дослідження?

32% респондентів вказали, що основним бар’єром до проведення HR-досліджень є нестача людей, які могли б цим займатись.

Ще 21% респондентів не вбачають потреби у проведенні досліджень. І це може означати, що топ-менеджери компаній і HR-фахівці не завжди розуміють, що це за дослідження, і, відповідно, навіщо вони потрібні. 

Дослідження допомагають зрозуміти суть проблеми та не діяти наосліп, тобто відбувається робота з проблематикою без дарма витрачених часу та зусиль. Дослідження можна порівняти з чек-апом організму, тільки відмінність в тому, що це стосується не окремої людини, а організації в цілому. Вони допомагають виявити проблеми, і врешті-решт, отримати “висновки лікаря” у вигляді рекомендацій до подальших дій. Це економить гроші і час, і допомагає проаналізувати, що відбувається в організації зі станом людей, культурою, лідерством тощо. Розуміння цього дає можливість сформулювати правильні плани і діяти ефективно.
Ольга Прохоренко
незалежна HR-експертка
Повномасштабна війна загострила багато проблем із людськими ресурсами в компаніях. І дослідження зараз — гарний інструмент пошуку інсайтів та тестування гіпотез для вирішення цих проблем. Ми у Gradus Research, маючи експертизу в соціологічних і маркетингових дослідженнях, бачимо цей потенціал для використання в HR-дослідженнях. А наша велика споживацька панель дозволяє нам проводити дослідження як серед внутрішніх аудиторій, так і серед зовнішніх, тобто потенційних кандидатів, аби допомогти компаніям побачити неочевидні недоліки залучення талантів та зарадити їм.
Євгенія Близнюк
соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research

Розкажіть друзям про новину