Наразі ментально змінюється парадигма управління організаціями і людьми. Військові реалії призвели до того, що HR-спільноти зіткнулись із новими викликами в роботі з людським капіталом. HR-дослідження, які раніше проводилися рідко, почали ставати популярними, бо дають важливі інсайти по залученню талантів. Проте виявилося, що компанії не мають достатньо досвіду чи кваліфікованих спеціалістів у штаті, які могли б їх організовувати. Gradus Research провели спеціальне дослідження про види, методи і бар’єри щодо досліджень серед керівників та експертів напрямку HR, а також торкнулися теми проблем у people management.
Які проблеми у сфері управління талантами існують наразі?
Повномасштабна війна призвела до загострення проблем у people management: 68% респондентів зазначили, що суттєвою складністю у сфері управління талантами є вигорання і втома. 62%, у свою чергу, вказали про труднощі у пошуку спеціалістів за певними напрямками, а 60% — про дефіцит персоналу на ринку.
Як часто компанії проводять HR-дослідження?
Ольга Прохоренко, незалежна HR-експертка, зазначає, що тема досліджень стає все більш затребуваною і важливою, а самі дослідження — більш популярними.
За результатами опитування, 82% респондентів організовують HR-дослідження у 2023 і планують це робити у 2024 році. З них у 60% компаніях вони проводилися раніше, і проводяться зараз. Ще 5% опитаних представників компаній зазначають, що почали досліджувати питання в управлінні людським капіталом із початком повномасштабної війни, а 17% планують вперше ввести подібну практику у 2024 році.
Що переважно цікавить компанії у HR-дослідженнях?
На думку респондентів, найпопулярнішим методом HR-досліджень є замір eNPS (67% опитаних), а найзатребуванішими темами є залученість (57%) та корпоративна культура (41%). Вони показують ставлення співробітників до організації, чи подобається їм працювати в компанії і чи будуть вони з нею у скрутні моменти.
Що заважає проводити HR-дослідження?
32% респондентів вказали, що основним бар’єром до проведення HR-досліджень є нестача людей, які могли б цим займатись.
Ще 21% респондентів не вбачають потреби у проведенні досліджень. І це може означати, що топ-менеджери компаній і HR-фахівці не завжди розуміють, що це за дослідження, і, відповідно, навіщо вони потрібні.