HR-дослідження в Україні: досвід, бар’єри та складнощі в people management
13 Лис 2023, 14:00

HR-дослідження в Україні: досвід, бар’єри та складнощі в people management

Наразі ментально змінюється парадигма управління організаціями і людьми. Військові реалії призвели до того, що HR-спільноти зіткнулись із новими викликами в роботі з людським капіталом. HR-дослідження, які раніше проводилися рідко, почали ставати популярними, бо дають важливі інсайти по залученню талантів. Проте виявилося, що компанії не мають достатньо досвіду чи кваліфікованих спеціалістів у штаті, які могли б їх організовувати. Gradus Research провели спеціальне дослідження про види, методи і бар’єри щодо досліджень серед керівників та експертів напрямку HR, а також торкнулися теми проблем у people management.

Які проблеми у сфері управління талантами існують наразі?

Повномасштабна війна призвела до загострення проблем у people management: 68% респондентів зазначили, що суттєвою складністю у сфері управління талантами є вигорання і втома. 62%, у свою чергу, вказали про труднощі у пошуку спеціалістів за певними напрямками, а 60% — про дефіцит персоналу на ринку. 

Як часто компанії проводять HR-дослідження?

Ольга Прохоренко, незалежна HR-експертка, зазначає, що тема досліджень стає все більш затребуваною і важливою, а самі дослідження — більш популярними. 

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

За результатами опитування, 82% респондентів організовують HR-дослідження у 2023 і планують це робити у 2024 році. З них у 60% компаніях вони проводилися раніше, і проводяться зараз. Ще 5% опитаних представників компаній зазначають, що почали досліджувати питання в управлінні людським капіталом із початком повномасштабної війни, а 17% планують вперше ввести подібну практику у 2024 році.

Що переважно цікавить компанії у HR-дослідженнях?

На думку респондентів, найпопулярнішим методом HR-досліджень є замір eNPS (67% опитаних), а найзатребуванішими темами є залученість (57%) та корпоративна культура (41%). Вони показують ставлення співробітників до організації, чи подобається їм працювати в компанії і чи будуть вони з нею у скрутні моменти.

HR-дослідження допомагають будувати людиноцентричну організацію не тільки за формою, а й за суттю. Вони сприяють розвитку культури інклюзивності та життєстійкості в компаніях, через те, що таким чином організації стають проактивними, а не реактивними. Дослідження допомагають розуміти тренди, бути стратегічними, гнучкими та знати варіативність.
Ольга Прохоренко
незалежна HR-експертка
Що заважає проводити HR-дослідження?

32% респондентів вказали, що основним бар’єром до проведення HR-досліджень є нестача людей, які могли б цим займатись.

Ще 21% респондентів не вбачають потреби у проведенні досліджень. І це може означати, що топ-менеджери компаній і HR-фахівці не завжди розуміють, що це за дослідження, і, відповідно, навіщо вони потрібні. 

Дослідження допомагають зрозуміти суть проблеми та не діяти наосліп, тобто відбувається робота з проблематикою без дарма витрачених часу та зусиль. Дослідження можна порівняти з чек-апом організму, тільки відмінність в тому, що це стосується не окремої людини, а організації в цілому. Вони допомагають виявити проблеми, і врешті-решт, отримати “висновки лікаря” у вигляді рекомендацій до подальших дій. Це економить гроші і час, і допомагає проаналізувати, що відбувається в організації зі станом людей, культурою, лідерством тощо. Розуміння цього дає можливість сформулювати правильні плани і діяти ефективно.
Ольга Прохоренко
незалежна HR-експертка
Повномасштабна війна загострила багато проблем із людськими ресурсами в компаніях. І дослідження зараз — гарний інструмент пошуку інсайтів та тестування гіпотез для вирішення цих проблем. Ми у Gradus Research, маючи експертизу в соціологічних і маркетингових дослідженнях, бачимо цей потенціал для використання в HR-дослідженнях. А наша велика споживацька панель дозволяє нам проводити дослідження як серед внутрішніх аудиторій, так і серед зовнішніх, тобто потенційних кандидатів, аби допомогти компаніям побачити неочевидні недоліки залучення талантів та зарадити їм.
Євгенія Близнюк
соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research

Розкажіть друзям про новину