Фінтех, інклюзивність, фешн, ESG. Ретроспектива тижня з Антоном Ковалишиним
23 Бер 2025, 13:11
PR

Фінтех, інклюзивність, фешн, ESG. Ретроспектива тижня з Антоном Ковалишиним

Цього тижня поговорили з Антоном Ковалишиним, менеджером з комунікацій Райффайзен Банку та івентменом, який поділився з MMR найяскравішими моментами свого тижня та розповів про важливі події, враження та інсайти, які варто знати.

Як минув тиждень

Тиждень знову був багатий на бізнес-івенти.

Тиждень знову був багатий на бізнес-івенти. За минулий рік я відвідав понад 100 подій — конференцій та самітів. Іноді доводиться бувати на 3–4 івентах на день для супроводу спікерів та налагодження нових контактів. Довелося навіть створити телеграм-канал «Коридор івентів», де я ділюся анонсами найважливіших бізнес-подій.

Місія цієї ініціативи — економити час людям у пошуку релевантних бізнес-івентів, зібравши їх в одному місці, а також сприяти розвитку бізнес-зав’язків через нетворкінг. На диво, канал за рік виріс до 1300 підписників.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Фінансова подія тижня

З усього відвіданого цього тижня хотів би відзначити Ukraine Fintech Week, організовану Українською асоціацією фінтех та інноваційних компаній. Я відвідав два заходи — круглий стіл з GDPR та конференцію з диджитал-кредитування.

Едуард Карауш, Data Protection Officer Райффайзен Банку, зазначив, що впровадження GDPR є важливим для українських фінтех-компаній, які прагнуть вийти на європейський ринок. Це відкриває можливості для співпраці з європейськими партнерами. Також обговорювали роботу з клієнтськими згодами, адже прозорі механізми їх надання й відкликання підвищують довіру споживачів.

На круглому столі з онлайн-кредитування говорили про те, що стандартизація кредитних продуктів для МСБ, оптимізація процесів погодження документів і спрощення фінмоніторингу можуть стимулювати розвиток ринку. Наприклад, у Raiffeisen Business Online можна швидко отримати рішення щодо кредитування мікро- та малого бізнесу, ФОПів, а також беззаставні кредити на генератори, сонячні електростанції та зарядні станції для електромобілів.

Асоціація українських банків нещодавно визнала Райффайзен Банк лідером у підтримці МСБ та видачі банківських гарантій.

Інтерв’ю тижня

Цього тижня організував інтерв’ю заступниці голови правління Райффайзен Банку Лариси Бондарєвої для одного з українських бізнес-видань. Говорили про кредитування корпоративного бізнесу.

До речі, 11 квітня Лариса Бондарєва виступить на Business Wisdom Summit у панелі з банківського кредитування. Варто завітати!

Найважливіша тема тижня

Хочемо незабаром стати найбільшим «зеленим» банком в Україні.

ESG стало ключовою темою тижня — воно звучало на круглому столі з кредитування, в інтерв’ю та на двох окремих подіях. Райф минулого року на 75% наростив свій портфель «зеленого» фінансування до 2,3 млрд грн. Хочемо незабаром стати найбільшим «зеленим» банком в Україні.

Ми нарощуємо екологічну експертизу в банку і ділимося нею з клієнтами. Цього тижня сам став учасником дводенного тренінгу з оцінки екологічних ризиків, де звучало багато корисної практичної інформації щодо поводження з відходами, моніторингу викидів, СО2  тощо. Все це треба враховувати при оцінці кредитних проєктів клієнтів, а також підказувати їм, як дотримуватися правил, щоб не мати проблем з екологічними штрафами. До слова, Райф зараз приймає на роботу штатних екологів.

Ще одна важлива подія — приєднання Райффайзен Банку до організації Глобального договору ООН в Україні. Ця установа поширює в Україні культуру слідування 17 цілям заради сталого майбутнього усього суспільства. Наприклад, таким, як подолання бідності, гендерна рівність, доступна та чиста енергія, боротьба зі зміною клімату. Материнська компанія Raiffeisen Bank International давно співпрацює з цією організацією на рівні Європи, а тепер партнерство закріплене й в Україні. Це відкриває більше можливостей для реалізації спільних ESG-проєктів із клієнтами.

Справа багатьох тижнів

Сприяти сталому розвитку можна по-різному. У тому числі — запроваджувати інклюзивні та безбар’єрні сервіси. Цього тижня з колегами готували великий звіт-анкету про інклюзивність банківських послуг. Приділяємо цьому багато уваги, зокрема в контексті підтримки ветеранів і постраждалих від війни. У 2024 році Райффайзен Банк приєднався до Хартії з фінансової інклюзії та реінтеграції ветеранів, ініційованої НБУ та ЄБРР.

Ми створюємо інклюзивне середовище для співробітників та клієнтів. 228 відділень мають безбар’єрний доступ для клієнтів і співробітників (пандуси, підйомники, поручні, широкі двері, навігація тощо). У реновацію своїх відділень Райф вже інвестував 130 млн грн.

Підтримка ветеранів — один із напрямів, яким я особисто займаюся.

Підтримка ветеранів — один із напрямів, яким я особисто займаюся. Ще у 2023 році банк запровадив ветеранську програму підтримки працівників. 250 райфівцв зараз служать у ЗСУ, і банк продовжує виплачувати їм зарплати. 30 ветеранів працюють у банку та користуються програмою реінтеграції, що включає страхування, послуги юристів, психологів, нутриціологів, тощо.

З початку 2024 року в корпоративних тендерах банк надає пріоритет закупівлям у ветеранських бізнесів. Це продовження першого в Україні Форуму із закупівель у ветеранських бізнесів, який я мав честь організувати. Дякую друзям-ветеранам за консультації та підтримку в цьому питанні!

Надихаюче знайомство тижня

Нещодавно на одному з ветеранських івентів, які підтримував Райф, завітала фешн-дизайнерка Юлія Перекрестова, засновниця бренду Julia Kros. Познайомився з нею після показу на Ukrainian Fashion Week, де також були присутніми багато ветеранів. Юлія створює трансформаційний одяг, який підходить людям з різними особливостями тіла — тим, хто користується візками, протезами або має проблеми з хребтом. Її показ, здається, зібрав найбільшу кількість відвідувачів. Атмосфера була неймовірною, особливо коли на подіум виходили жінки-футболістки з ампутаційного футболу — сильні, красиві, впевнені в собі. Ось цього тижня дістався офісу Юлії, де більш детально зміг ознайомитися, як вона придумає такий одяг, та яку місію несе. Зараз, на жаль, все більше людей потребують саме такого одягу.

Український фешн — це меседж світу про наші реалії.

Український фешн — це меседж світу про наші реалії. Виробництво Юлії знаходиться в Сумах, і команда працює попри обстріли та повітряні тривоги. Бренд відомий у світі й водночас привертає увагу до інклюзії та розумного споживання. Кожна річ Юлії трансформується в кілька варіантів одягу, що зменшує потребу у великій кількості речей. Юлія разом із заступницею голови правління Райффайзен Банку минулого тижня брала участь у журі конкурсу проєктів жіночого бізнесу від U&We Hub, який підтримує банк.

Можливо, це знайомство переросте у співпрацю. У 2023 році Райф реалізував три хвилі спецпроєктів із українськими дизайнерами разом із Elle, де обговорювали роль моди у сталому розвитку, підтримці ветеранів та інклюзії. Також банк спонсорував два покази бренду BOBKOVA — дизайнерки Крістіни Бобкової, дружини ветерана АТО, чия команда підтримує військових і їхні родини.

Що подивитися

Комунікаційникам і не тільки раджу на вихідних подивитися цікавий Youtube-проєкт від порталу Мінфін із Сергієм Позняком, головою Асоціації підприємців-ветеранів АТО.

У ньому йдеться про те, що реінтегрувати потрібно не ветеранів, а суспільство. А ветеранам потрібно також дбати про фінансове майбутнє, навчатися веденню бізнесу, шукати можливості, звертатися по допомогу до побратимів, які їх зрозуміють, як ніхто інший. Там є ще багато цікавих меседжів, під якими я готовий підписатися.

Настанова тижня

Із Сергієм Позняком ми також колись познайомилися на івенті. Жартуємо зі знайомими, що раніше всі, хто ходив по нічних клубах, зараз тусять на івентах. Але це також важлива екосистема для розвитку бізнесу, економіки та відновлення України. Там рандомно створюють круті партнерства, зв’язки, колаби, ідеї, від яких суспільство отримує користь. Тому запрошую усіх слідкувати за анонсами і, можливо, десь зустрінемося і з вами.

Розкажіть друзям про новину