Work.ua поповнив перелік брендів та заблокував всі компанії, які досі ведуть бізнес із країною-вбивцею.
Сидіти на двох стільцях більше не вийде
Першими було заблоковано Unilever, Leroy Merlin, Raiffeisen Bank, Metro, LC Waikiki та інші.
У другий санкційний список увійшли ще 200 компаній, які досі працюють на військовий потенціал ворожої країни, серед них найвідоміші: Coca-Cola HBC, Samsung, Xiaomi Corporation, L’Oréal, Claas Group, Caparol, Lacoste, Colin’s, New Yorker Group Services, Intimissimi, Calzedonia, Bacardi, Lactalis, Gorenje, Zepter, Dahua Technology, Tezenis, Haier, B. Braun, Egger.
![](https://mmr.ua/wp-content/uploads/2023/08/cankczijnyj-spysok-work.ua-2-1024x576.png?x90209)
![](https://mmr.ua/wp-content/uploads/2023/08/cankczijnyj-spysok-work.ua-2-1024x576.png?x90209)
Work.ua викреслює ці та інші бренди з переліку клієнтів і відмовляється від їхніх вакансій та грошей, бо гідність не продається. Платформа буде й надалі перевіряти та блокувати компанії, які продовжують сидіти на двох стільцях.
Також Work.ua закликав працівників з цих компаній написати заяви про звільнення та знайти роботу в компаніях, які справді підтримують Україну. Зараз роботодавці активно шукають кваліфіковані кадри й розмістили на Work.ua 100 тисяч вакансій. Тож бажаючі точно знайдуть своє місце в гідній компанії, яка не торгує людяністю.
На чому базується блокування
Санкційні списки базуються на даних сайту НАЗК «Міжнародні спонсори війни» та проєкту Leave Russia від Київської школи економіки. Допомагали у формуванні списків і користувачі Work.ua, звертаючи увагу на ту чи іншу компанію, що веде подвійну гру. Тож дякуємо всім — для нас важливі ваші коментарі.
Відмовитись від співпраці з країною-вбивцею можливо
Не варто захищати чи виправдовувати вищезгадані бренди, посилаючись на складні процедури та рішення в європейських офісах. Є ті, у кого вийшло. Адже існують приклади відповідальних бізнесів, для яких неприпустимо працювати з країною-вбивцею, — McDonald’s, Henkel, EPAM, Airbnb, Apple, Booking, H&M, IKEA, Netflix та інші.
У своєму маніфесті Work.ua закликав інші бренди та українців відмовитися від будь-якої взаємодії з компаніями, що не вийшли з російського ринку.
Менш ніж за місяць ця заява призвела до суспільного резонансу та знайшла відгук як серед українців, так і в бізнес-спільноті:
- Провідні креативні, медіа, маркетингові та PR-агенції України теж виступили з маніфестом про неприпустимість співпраці з компаніями та брендами, що не покинули російський ринок. Разом з Work.ua вони ініціювали старт інституту репутації.
- Логістична компанія Prime Group з вересня починає призупиняти надання послуг PepsiCo, Metro, Nestle та іншим, які досі працюють з країною-агресоркою.
- Нідерландська пивоварня Heineken заявила про завершення процесу виведення бізнесу з росії та продала свої активи всього за 1 євро.
Що ще можна зробити разом
Зараз багато що залежить від консолідації бізнесу та громадян. Всі мають право знати, продукцію якого бренду вони купують, а торговельні мережі можуть допомогти відрізняти товари компаній-співучасників терору. Тож Work.ua закликав «Сільпо», АТБ, Varus, Eva та інших посприяти свідомому вибору товарів і послуг, маркуючи продукцію брендів, що досі лишаються на російському ринку.
Work.ua закликав і покупців показати, що для них важливий усвідомлений вибір товарів на полицях українських магазинів. Зробити дописи в соцмережах, тегнути вітчизняні торгові мережі, закликати ввести маркування товарів і продуктів компаній, які не вийшли з росії. Наприклад, як це зробили рекрутерка Альона Вороніна та керівник підрозділу відділу продажу Артем Левчук.