Доступніша соцреклама та маркування продакт-плейсменту: що змінилось у регулюванні реклами
02 Жов 2023, 16:40

Доступніша соцреклама та маркування продакт-плейсменту: що змінилось у регулюванні реклами

Від 2 жовтня 2023 року запрацювали нові правила для розміщення реклами та рекламного контенту. Останні запроваджені Законом «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» та інших законів України щодо імплементації норм європейського законодавства у національне законодавство України шляхом імплементації окремих положень законодавства ЄС у сфері аудіовізуальної реклами», що набрав чинності наприкінці травня.

Новина за темою
Зміни у рекламному законодавстві: до чого готуватись індустрії

Зміни, що впроваджуються в цьому законі, охоплюють:

  • оновлене та розширене визначення реклами;
  • встановлення критеріїв для таргетованої реклами;
  • заборону розміщення продакт-плейсменту у деяких програмах;
  • обмеження на рекламу товарів, заборонених законом;
  • розширення поняття соціальної реклами;
  • та інші важливі механізми.
Розширення поняття реклами

Закон розширює саме поняття реклами — до неї тепер відноситься інформація, направлена на формування та підтримання обізнаності не тільки щодо особи та товару, але й щодо ідеї, а також до визначення включена непряма реклама — спонсорство та продакт-плейсмент, та прописані визначення щодо згаданих термінів. Причому, ця інформація повинна бути розміщеною за грошову або іншу винагороду, або бути саморекламою.

Маркування продакт-плейсменту у рекламі

У законі прописано, що рекламодавець при замовленні продакт-плейсменту не повинен контролювати час та зміст програми чи користувацького контенту, де він розміщується.

Також контент, що містить продакт-плейсмент, повинен відповідно маркуватися та мати повідомлення про це в самому контенті. Крім того, закон вимагає, щоб реклама в будь-яких медіа (а не тільки у відео та аудіовізуальних як було в законодавстві до цього) повинна бути чітко відокремлена від іншої інформації з використанням слова «реклама». Таким же чином повинен маркуватися будь-який інформаційний, авторський і редакційний матеріал, що формує обізнаність щодо особи та товару та розміщується за винагороду.

Маркування реклами у соціальних мережах

Закон також вимагає маркувати користувацьке відео, що розповсюджується через мережі спільного доступу (Youtube, соціальні мережі), містить рекламу, або розповсюджується за винагороду. Провайдер має створити технічну можливість для маркування таких відео, а користувач, що завантажує контент, маркувати його. Закон встановлює правила для розсилки реклами через електронну пошту, повідомлення, чат-боти та вебсайти. Документом заборонений спам без попередньої згоди споживача.

Заборона реклами компаній, які працюють в рф

Забороняється реклама, якщо рекламодавцем є особа або компанія з країни-агресора.

Соціальна реклама

Соціальна реклама стає більш доступною. Згідно закону, різні особи можуть стати рекламодавцями. Однак, під час виборчих процесів обмежується реклама за кошти державного бюджету для більшої об’єктивності.

Встановлення правил для розсилки реклами

Закон встановлює правила для розсилки реклами через електронну пошту, повідомлення, чат-боти та веб-сайти. Документом заборонений спам без попередньої згоди споживача.

Зміни в рекламі лікарських засобів

Вносяться зміни, які регулюють вимоги до реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації. Зокрема, уточнюється положення щодо озвучення тексту попередження про шкідливість самолікування в аудіальних медіа.

Також зміни дозволяють особам, які здійснюють виробництво та/або продаж лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діа­гностики, лікування і реабілітації, бути спонсорами медіа, вебсайтів у мережі Інтернет, театрально-концертних, спортивних заходів, спортивних змагань та інших заходів, проєктів тощо.

Зміни в розповсюдженні реклами азартних ігор

Зміни також встановлює низку вимог та обмежень щодо розповсюдження та розміщення реклами азартних ігор. А також визначають КРАІЛ (Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей) як орган, що здійснює контроль за дотриманням законодавства України про рекламу у сфері організації та проведення азартних ігорт та має повноваження застосовувати фінансові санкції до порушників вимог законодавства.

Розкажіть друзям про новину