Частка українських пісень у хіт-парадах зросла до 65%: зміни музичних вподобань українців у YouTube
08 Вер 2023, 11:02

Частка українських пісень у хіт-парадах зросла до 65%: зміни музичних вподобань українців у YouTube

З 24 лютого 2022 року українські виконавці відвоювали більшу частину давно окупованої росіянами музичної території. До великої війни на вітчизняний контент припадали не більше 10% позицій у хіт-парадах YouTube, зараз – 65%. Про це повідомляє видання «Економічна правда».

У 2021 році частка російськомовних пісень у щотижневих чартах українського YouTube становила 75%. Україномовною була лише кожна десята композиція. Після 24 лютого 2022 року український YouTube радикально змінився: українські виконавці заполонили чарти. У рейтинг стали потрапляти також старі твори.

Кількість україномовних співаків і співачок, які побували у вітчизняних чартах у 2022 році, за підрахунками ЕП, зросла із 40 до 135. Частка їх пісень у сотні найкращих зросла з 10 до 55, а у 2023 році – до 65.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Українські артисти відвоювали не лише місяця в рейтингу, а й перегляди. У 2021 році російськомовний контент в Україні сумарно переглянули майже 1,5 млрд разів, вітчизняний – лише 194 млн. У перші вісім місяців 2023 року фіксується зворотна тенденція: 148 млн проти 812 млн відповідно.

Наприклад, за підрахунками видання Texty, у перші шість місяців великої війни Ані Лорак жодного разу не потрапила до тридцятки популярних виконавців, хоча до цього вона часто посідала високі позиції. Схожа історія – із Світланою Лободою, яка до 24 лютого не залишала українські музичні чарти YouTube.

Звісно, показники Youtube та інших стримінгів можуть не відображати реальну картину в країні, яка насправді не така райдужна, як може здаватися. Наприклад, дані стримінгів не повною мірою враховують запити старшого покоління.

Зокрема, за даними дослідження “Градус суспільства під час війни”, у травні 2023 року майже 30% українців слухали пісні російських виконавців. Щоправда, 22% з них споживають російський контент значно рідше, ніж раніше. І мало хто буде сперечатися, що після початку великої війни музичний ринок в Україні змінився на користь української пісні.

Розкажіть друзям про новину