Частка українських пісень у хіт-парадах зросла до 65%: зміни музичних вподобань українців у YouTube
08 Вер 2023, 11:02

Частка українських пісень у хіт-парадах зросла до 65%: зміни музичних вподобань українців у YouTube

З 24 лютого 2022 року українські виконавці відвоювали більшу частину давно окупованої росіянами музичної території. До великої війни на вітчизняний контент припадали не більше 10% позицій у хіт-парадах YouTube, зараз – 65%. Про це повідомляє видання «Економічна правда».

У 2021 році частка російськомовних пісень у щотижневих чартах українського YouTube становила 75%. Україномовною була лише кожна десята композиція. Після 24 лютого 2022 року український YouTube радикально змінився: українські виконавці заполонили чарти. У рейтинг стали потрапляти також старі твори.

Кількість україномовних співаків і співачок, які побували у вітчизняних чартах у 2022 році, за підрахунками ЕП, зросла із 40 до 135. Частка їх пісень у сотні найкращих зросла з 10 до 55, а у 2023 році – до 65.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Українські артисти відвоювали не лише місяця в рейтингу, а й перегляди. У 2021 році російськомовний контент в Україні сумарно переглянули майже 1,5 млрд разів, вітчизняний – лише 194 млн. У перші вісім місяців 2023 року фіксується зворотна тенденція: 148 млн проти 812 млн відповідно.

Наприклад, за підрахунками видання Texty, у перші шість місяців великої війни Ані Лорак жодного разу не потрапила до тридцятки популярних виконавців, хоча до цього вона часто посідала високі позиції. Схожа історія – із Світланою Лободою, яка до 24 лютого не залишала українські музичні чарти YouTube.

Звісно, показники Youtube та інших стримінгів можуть не відображати реальну картину в країні, яка насправді не така райдужна, як може здаватися. Наприклад, дані стримінгів не повною мірою враховують запити старшого покоління.

Зокрема, за даними дослідження “Градус суспільства під час війни”, у травні 2023 року майже 30% українців слухали пісні російських виконавців. Щоправда, 22% з них споживають російський контент значно рідше, ніж раніше. І мало хто буде сперечатися, що після початку великої війни музичний ринок в Україні змінився на користь української пісні.

Розкажіть друзям про новину