Bolt, Uklon, Citrus та інші: рейтинг топових компаній у захисті даних своїх клієнтів
27 Лип 2023, 13:46

Bolt, Uklon, Citrus та інші: рейтинг топових компаній у захисті даних своїх клієнтів

26 липня ГО «Інтерньюз-Україна» презентувала незалежне дослідження ключових приватних компаній України у сфері телекомунікацій, інтернет-послуг та онлайн-сервісів — «Індекс захисту персональних даних 2023».

Юристи й експерти з цифрових технологій проаналізували політики конфіденційності 20 сайтів і 10 застосунків технологічних компаній, які взаємодіють із клієнтами в цифровому просторі: Rozetka, OLX, Нова Пошта, Comfy, MAKEUP, Silpo, Bolt, Liki24, Uklon, Glovo, Епіцентр, Busfor та інші.

За критерієм захисту персональних даних найкращі результати вдруге поспіль показали сайти OLX та UKR.NET, а серед застосунків цьогоріч лідерами є Bolt, Liki24 та Uklon. Їхні політики конфіденційності переважно відповідають положенням українського законодавства у сфері захисту персональних даних та співвідносяться з Загальним регламентом про захист даних ЄС. У 2023 р. прогрес із політиками конфіденційності продемонстрували передусім Сільпо, Rozetka та Нова Пошта (порівняно з результатами дослідження 2021 р.). Низькі оцінки отримали Citrus, MAKEUP та Kasta.ua, серед застосунків це Епіцентр і Busfor — цим компаніям варто вдосконалити свої політики конфіденційності.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Українські бізнеси все частіше адаптують свої корпоративні політики до положень GDPR. «В умовах євроінтеграції важливо, щоби приватні компанії не лише дотримувалися законодавства про захист персональних даних, а й були готовими впровадити європейські стандарти. Ми бачимо, що це поступово відбувається», — розповіла одна з авторок дослідження, юристка з медійного права та захисту персональних даних Аліна Правдиченко.

Застосунки в цілому продемонстрували кращі результати, аніж сайти компаній. 80% застосунків (8 із 10) отримали щонайменше 50% від усіх можливих балів за критеріями захисту персональних даних, тоді як серед сайтів тільки половина компаній отримали щонайменше 50% балів зі 100% можливих.

Компаніям запропоновані рекомендації щодо політик конфіденційності:
  • Дотримуватися принципу мінімізації даних – збирати тільки ті дані про користувачів, які необхідні для надання послуги.
  • Більш чітко й вичерпно прописати, які персональні дані передаються третім особам.
  • Спростити політику конфіденційності, подавши її простіше й доступніше для користувача – без канцеляризмів.
  • Чітко вказувати термін, впродовж якого компанія зберігатиме дані про користувачів.
  • Пояснювати користувачам про безпеку збереження даних і географічне розташування серверів (країни ЄС чи Україна).

«Навіть коли міста України постійно обстрілюють, вітчизняний бізнес спромігся й далі надавати послуги для своїх клієнтів. А деякі компанії навіть здатні покращувати свої корпоративні політики та захищати цифрові права користувачів», — зазначив експерт проєкту, консультант із цифрових технологій Віталій Мороз.

Експерт із цифрової безпеки ГО «Інтерньюз-Україна» Павло Бєлоусов додав: «Чим більше громадян буде хвилювати питання захисту їхніх даних, тим швидше бізнес зміниться на краще. Тоді щороку ми фіксуватимемо зростання показників Індексу захисту персональних даних».

Розкажіть друзям про новину