Більше ніж open-space: як офіс компанії МХП стає осередком культури для своїх працівників
28 Бер 2024, 16:59

Більше ніж open-space: як офіс компанії МХП стає осередком культури для своїх працівників

З карусельних дверей центрального офісу компанії МХП потрапляємо у фойє першого поверху. Біля ліфтів бачимо на стелажах низку документальних фотографій: ось діти фотографуються в центрі Києва біля танка з написом «путін капут», десь — евакуація українців з Ірпеня. На ліфті підіймаємося на третій поверх. Тут — продовження виставки: кладовища снарядів на Харківщині, військові в Бахмуті, евакуація поранених. Це — роботи оператора Сергія Михальчука та подружжя Влади й Костянтина Ліберових, зібрані в унікальну фотовиставку «Культура vs війна», присвячену однойменному документальному проєкту про участь митців у російсько-українській війні. 

Це не перша виставка, яка проходить у стінах столичного офісу компанії. Від початку повномасштабного вторгнення тут відбувалися творчі зустрічі з відомими режисерами й акторами, покази фільмів та вже дві фотовиставки. Як офісний простір набуває іншого значення, крім місця для роботи, чому це важливо та як це працює на прикладі МХП — читайте далі. 

Від волонтерських штабів до осередків культури

З початком повномасштабної війни звичні речі набули інших форм та значення. Весільні дрони «полетіли» до захисників штурмувати окупантів, брендові речі зеленого й кольору хакі пішли на маскувальні сітки, а ресторани, клуби та офіси перетворилися на гуманітарні чи волонтерські центри. 

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Не став винятком і центральний офіс компанії МХП. У березні-квітні 2022-го тут діяв Гуманітарний штаб, де працівники сортували й розвозили продукцію тим, хто її потребував. Пізніше того ж року офіс став осередком незламності: у період блекаутів тут була електрика, вода, смачна їжа. І на додаток офісний простір не може лишатися осторонь того, що відбувається в країні, тому центральний офіс МХП стає культурним осередком для своїх працівників.

Так 2022 року тут демонстрували українське кіно, проводили творчі зустрічі з режисером Михайлом Іллєнком (найвідоміші фільми «Толока», «Той, хто пройшов крізь вогонь», «Білих птах з чорною ознакою»), Адою Роговцевою — народною артисткою України, легендою театру та кінематографа. 2023-го організували виставку відомого художника Володимира Козюка, а весною 2024-го — фотовиставку «Культура vs війна».

Документальний проєкт «Культура vs війна» — це серія фільмів про митців, які взяли до рук зброю: Тараса Тополю та гурт «Антитіла», Ахтема Сеїтаблаєва, Тараса Компаніченка та інших. У квітні 2022-го року компанія МХП спільно зі стратегічним партнером Благодійним фондом «МХП-Громаді», ще на етапі зародження ідеї, підтримали цей проєкт, адже розуміли, що культура — це та мова дипломатії, яка не вщухне з плином часу, коли світ «стомиться» від війни, як це відбувається сьогодні. Окрім того, нинішня війна — війна культур, і нам, українцям, важливо документувати те, що відбувається, щоб потім ніхто не міг це спотворити й просувати власну правду. 

Ще в квітні 22-го року ми розуміли, що хвиля підтримки в світі поволі буде спадати, емоційність відійде на другий план і нам будуть потрібні серйозні аргументи для того, щоб утримувати увагу. Ми пішли зрозумілим для нас шляхом: через митців казали про наші цінності, про відмінність наших культур. Що таке Україна? Це певна ідентичність. Що таке ідентичність? Це культура. Це дуже проста логіка, тому ми й сфокусувалися на сенсах та світоглядах. Ми щиро кажемо про те, що нас мотивує, що за те, що іншим народам здається умовною демократією, у нас в Україні щодня гинуть.
Андрій Різоль
продюсер, голова Асоціації «Дивись українське!»

На додаток до фільмів з’явилася фотовиставка. Її авторами стали герої документального проєкту — оператор Сергій Михальчук та подружжя Ліберових. Фотовиставка стала додатковим проєктом, який за кордоном виставляють разом з показами фільмів. Ці світлини презентували у 35 країнах, були у стінах ЮНЕСКО, Європарламенту, Єврокомісії. У березні 2024-го потрапили і в офіс компанії МХП.

Чому така трансформація офісного простору важлива

1) Бути в контексті. Сьогодні офісний простір, у якому люди живуть, працюють, взаємодіють з партнерами — це все про контекст. Професор Річард Грегорі з Бристольського університету ще 1966 року науково довів: 90% всього, що ми знаємо про світ, ми отримуємо через зір. Оптичні ілюзії, різноманітні візуалізації інформації — все це в різні способи взаємодіє та безпосередньо впливає не тільки на сприйняття, а й на нашу поведінку. Сприйняття — це не просто подразники й фіксування кольорів, цей процес залучає пам’ять, обробку інформації, досвід. Відповідно, ми не лише те, що ми їмо, але й те, на що ми дивимося. 

Відтак виставки в офісних просторах — це про розвиток працівників. А у випадку країни, яка перебуває в стані війни — це ще й про перебування в контексті. Для рефлексії, переосмислення. Це про фіксацію моменту, але й одночасно про рух уперед, про важливість роботи заради спільної перемоги.    

2) Залучення та об’єднання працівників. Подібні виставки — це також і про спільні переживання та емпатію працівників. Тому важливо, щоб мистецтво з’являлося саме в офісних просторах та коридорах. 

Поки в березні 2022 року українці не виявили волю, світ не підтримував нас. А воля — це саме продукт культури. Воля, прагнення свободи — це те що, об’єднує українців сьогодні, те, що дає сили боротися і те, що живиться від культури. Тому виставки, зустрічі, мистецькі акції саме в офісах сьогодні такі важливі.
Тетяна Волочай
директорка Благодійного фонду «МХП-Громаді», який реалізовує низку культурних проєктів: від підтримки локальних музеїв, видання унікальних книг до спільних турів з гуртом Kozak System віддаленими громадами та військовими госпіталями.

Те, що сьогодні культура об’єднує, демонструють і опитування. Так, експерти групи Рейтинг у серпні 2023-го запитали українців про те, що їх найбільше об’єднує. На вершині рейтингу були військові досягнення ЗСУ (65%), відбудова держави (49%), а далі мова (25%) та культура (13%). Раніше культура не входила навіть і в першу десятку. А «цікавитися історією України» для понад чверті опитаних було ознакою патріотизму. Це вкотре підтверджує тезу: офіси як осередки культури — це про об’єднання працівників, партнерів, родини.

3) Цінності. Електронний документообіг, автоматизовані процеси, благодійні проєкти — це те, що компанія транслює як працівникам, так і світу. Це ж стосується і офісного простору. Бо стіни з дитячими малюнками, розіграні на аукціоні, чи світлини видатних фотографів — це те, що бачать партнери, гості компанії, осмислюють і рефлексують самі працівники.  

Усе це формує єдиний образ — осередок культури в буремний період, який об’єднує, мотивує, надихає та відкриває нові можливості.

Розкажіть друзям про новину