Артем Старосєк: OSINT-розслідування та управління медіа
18 Чер 2024, 12:14

Артем Старосєк: OSINT-розслідування та управління медіа

Герой шостого випуску подкасту «Не під запис» про слова та сенси Артем Старосєк — засновник і СЕО OSINT-агенції Molfar, власник та видавець медіа про технології та бізнес AIN.UA. У цій колонці — досвід Molfar в OSINT-розслідуваннях та інтеграції OSINT-культури в AIN.UA. Приємний бонус: спеціально для MMR Артем також підготував поради, що допоможуть перевірити потенційного роботодавця перед працевлаштуванням, а також як не натрапити на шахрайство безпосередньо на роботі.

Особливості розслідування та OSINT

Ключовий напрям роботи агенції Molfar — це OSINT, розвідка на основі відкритих даних: сайтів, соцмереж, баз даних, архівів, медіаконтенту, картографічних, геопросторових даних і подібне. 

Одні з найпоширеніших послуг — це compliance, перевірка людей перед стартом співпраці, репутації бізнесів та потенційних партнерів, пошук «больових точок» впливу для юридичних суперечок, дослідження ринку та конкурентів, пошук зниклих боржників або їхніх прихованих активів.

4 червня MRKTNG MRTHN 2025

У програмі Івенту — 4 панельні дискусії, 30+ провідних маркетологів і комунікаційників країни, 500+ учасників офлайн, 8000+ глядачів онлайн. Це простір сенсів, де стратегія народжується в реальності, а не в брифі!

ЗАБРОНЮВАТИ УЧАСТЬ

Суть своєї роботи Старосєк описує просто — «хтось щось зайве сказав чи написав».

З початком повномасштабного вторгнення команда Molfar почала створювати журналістські розслідування як незалежна редакція, допомагаючи різним органам, таким як ГУР та СБУ, з розвідкою. У планах агенції — усю розслідувальну частину незабаром вивести в формат окремого медіа.

Цікавий кейс з роботи Артема — оцінка виробів мистецтва. Одного разу клієнт попросив оцінити автентичність цінної шифрувальної машинки на OLX. Вона виявилася краденим експонатом з музею, який вдалося повернути завдяки розслідуванню команди та залученню поліції.

Інститут репутації в Україні зараз тільки почав з’являтися.

«Ми працюємо зі свідомістю людей, щоб вони робили висновки з прочитаного та розширювали інституційну пам’ять. Наприклад, не забували про корупційні скандали через 2-3 дні або відмовлялись від брендів, присутніх на російському ринку. Інститут репутації в Україні зараз тільки почав з’являтися. На це сильно вплинула війна. Розслідування, по суті, пришвидшують цей процес. А ще більше допомагають люди, які відмовляться, наприклад, від конкретного бренду, спричиняючи скорочення прибутку й закриття брендів. Це і є інститут репутації».

Досвід OSINT для медіа

У 2023 році Артем Старосєк придбав видання AIN.UA. Оскільки більшість клієнтів Molfar – це IT-сектор, аудиторія видання — теж IT та бізнес, тому команди мають можливість підсилювати одна одну, ділитись експертизою та аналітикою. Так, наприклад, аналітики Molfar допомагають редакції досліджувати репутацію рекламодавців, надають дослідження аналітики в ІТ-індустрії України, допомагають журналістам зі збором фактів для розслідувань. 

Кілька порад від Артема, як убезпечитися від шахрайства та витоку інформації:

  1. Розділяти робочий і особистий номер.
  2. Не відкривати та перевіряти файли, які надходять з «зовнішнього світу» від незнайомих користувачів.
  3. Дотримуватися цих правил не лише самому, а всією сім’єю та колективом.
  4. Використовувати захисні стікери чи скло антишпигун для захисту екрана.

Чекліст з перевірки компанії перед працевлаштуванням: 

  • подивитися видачу в Google на трьох перших сторінках;
  • прочитати сайти з відгуками;
  • знайти в LinkedIn людину, яка працює в компанії, й розпитати в неї про всі нюанси;
  • подивитися динаміку звільнень і кількість працівників;
  • перевірити в реєстрі, чи компанія має прибутки.

Детальніше про кейси Molfar, досвід співпраці з ГУР, секрети управління українським виданням та багато іншого слухайте в повній версії подкасту «Не під запис» з Артемом Старосєком на платформах Spotify, Apple Podcast, YouTube та ін.

Розкажіть друзям про новину