18 Чер 2024, 12:14

Артем Старосєк: OSINT-розслідування та управління медіа

Герой шостого випуску подкасту «Не під запис» про слова та сенси Артем Старосєк — засновник і СЕО OSINT-агенції Molfar, власник та видавець медіа про технології та бізнес AIN.UA. У цій колонці — досвід Molfar в OSINT-розслідуваннях та інтеграції OSINT-культури в AIN.UA. Приємний бонус: спеціально для MMR Артем також підготував поради, що допоможуть перевірити потенційного роботодавця перед працевлаштуванням, а також як не натрапити на шахрайство безпосередньо на роботі.

Особливості розслідування та OSINT

Ключовий напрям роботи агенції Molfar — це OSINT, розвідка на основі відкритих даних: сайтів, соцмереж, баз даних, архівів, медіаконтенту, картографічних, геопросторових даних і подібне. 

Одні з найпоширеніших послуг — це compliance, перевірка людей перед стартом співпраці, репутації бізнесів та потенційних партнерів, пошук «больових точок» впливу для юридичних суперечок, дослідження ринку та конкурентів, пошук зниклих боржників або їхніх прихованих активів.

Зміцніть бренд роботодавця, використавши ефективні стратегії управління талантами понад 30 HR-лідерів на HR Wisdom Summit.

17 липня понад 30 спікерів з Райффайзен Банку, DTEK, ArcelorMittal та інших великих компаній поділяться дієвими практиками розвитку команди, адаптації ветеранів у робоче середовище та використання інновацій.

Забронювати участь

Суть своєї роботи Старосєк описує просто — «хтось щось зайве сказав чи написав».

З початком повномасштабного вторгнення команда Molfar почала створювати журналістські розслідування як незалежна редакція, допомагаючи різним органам, таким як ГУР та СБУ, з розвідкою. У планах агенції — усю розслідувальну частину незабаром вивести в формат окремого медіа.

Цікавий кейс з роботи Артема — оцінка виробів мистецтва. Одного разу клієнт попросив оцінити автентичність цінної шифрувальної машинки на OLX. Вона виявилася краденим експонатом з музею, який вдалося повернути завдяки розслідуванню команди та залученню поліції.

Інститут репутації в Україні зараз тільки почав з’являтися.

«Ми працюємо зі свідомістю людей, щоб вони робили висновки з прочитаного та розширювали інституційну пам’ять. Наприклад, не забували про корупційні скандали через 2-3 дні або відмовлялись від брендів, присутніх на російському ринку. Інститут репутації в Україні зараз тільки почав з’являтися. На це сильно вплинула війна. Розслідування, по суті, пришвидшують цей процес. А ще більше допомагають люди, які відмовляться, наприклад, від конкретного бренду, спричиняючи скорочення прибутку й закриття брендів. Це і є інститут репутації».

Досвід OSINT для медіа

У 2023 році Артем Старосєк придбав видання AIN.UA. Оскільки більшість клієнтів Molfar – це IT-сектор, аудиторія видання — теж IT та бізнес, тому команди мають можливість підсилювати одна одну, ділитись експертизою та аналітикою. Так, наприклад, аналітики Molfar допомагають редакції досліджувати репутацію рекламодавців, надають дослідження аналітики в ІТ-індустрії України, допомагають журналістам зі збором фактів для розслідувань. 

Кілька порад від Артема, як убезпечитися від шахрайства та витоку інформації:

  1. Розділяти робочий і особистий номер.
  2. Не відкривати та перевіряти файли, які надходять з «зовнішнього світу» від незнайомих користувачів.
  3. Дотримуватися цих правил не лише самому, а всією сім’єю та колективом.
  4. Використовувати захисні стікери чи скло антишпигун для захисту екрана.

Чекліст з перевірки компанії перед працевлаштуванням: 

  • подивитися видачу в Google на трьох перших сторінках;
  • прочитати сайти з відгуками;
  • знайти в LinkedIn людину, яка працює в компанії, й розпитати в неї про всі нюанси;
  • подивитися динаміку звільнень і кількість працівників;
  • перевірити в реєстрі, чи компанія має прибутки.

Детальніше про кейси Molfar, досвід співпраці з ГУР, секрети управління українським виданням та багато іншого слухайте в повній версії подкасту «Не під запис» з Артемом Старосєком на платформах Spotify, Apple Podcast, YouTube та ін.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео