Донатинг став невід’ємною частиною життя українців. Незважаючи на побутуючі оцінки, що українці стали менш активними в цьому сенсі, дані показують, що аж 83% українців донатили гроші або волонтерили протягом останніх 3 місяців. Мова про комплексне соціологічне дослідження Pace Panel, яке Publicis Groupe Ukraine провела разом із Factum Group Ukraine у 2023 році.
У порівнянні з даними того ж дослідження 2022 року кількість донаторів збільшилась на 1%. Тож можна припустити, що саме через ріст об’ємів потреб, збори стає важче закривати.
Є певні зміни у тому, як українці допомагають. Адже збільшилась частка донаторів коштів (60%) та речей (46%), при цьому менше людей займаються волонтерською діяльністю (16%).
Найбільше донатять люди віком 25-34 роки (87%), а також 16-24 (85%) і 35-44 (84%). Дещо менша активність у людей віком 45-54 (80%) та 55-64 (78%), та у будь-якому випадку дані показують, що незалежно від віку українці активно включені в допомогу.
Стабільно тримається високий рівень зацікавленості в благодійності — 34% у 2023 та у 2022 роках. І він майже на 10% вищий за середній по Європі (25%). Здебільшого пошуком ідей для донатів українці займаються в інтернеті (42%) та соцмережах (18%).
Українці очікують такої ж поведінки від бізнесу. 51% людей вважає, що бренди та компанії мають так само підтримувати ЗСУ та донатити. І у порівнянні з минулим роком цей показник виріс на 2%. Аж 59% людей в Україні готові рекомендувати до покупки ті бренди, які підтримують воїнів, а 43% рекомендуватимуть компанії, що допомагають різним волонтерським рухам.
Команда Publicis Groupe Ukraine закликає продовжувати донатити.
У дослідженні взяло участь 3 200 респондентів, що відображають все населення України в містах 10К+ віком 16-64 роки (крім тимчасово окупованих територій). Це 4 хвиля дослідження, репрезентативна за віком та статтю з широкою географією (як великі, так і маленькі міста), що проводилась онлайн у вересні 2023 року. Перша, друга та третя хвилі відбулись у 2019, 2020 та 2022 рр.