7 порад, як не налажати з презентацією та не тільки
25 Сер 2023, 13:50

7 порад, як не налажати з презентацією та не тільки

Коли востаннє ви залипали на івенті в телефон і навіть не підіймали очей, щоб глянути на спікера, який виступає? Можемо зробити вигляд, що такого не буває, і всі відвідують події, щоб бути сконцентрованими 24/7, але давайте будемо чесними: не все так ідеально. 

Нижче ви знайдете список очевидних (і не дуже) порад, як не провалитись, виступаючи перед аудиторією, від Аліни Глазової — лекторки, фаундерки «Того самого курсу з презентацій» та авторки жартів, які ви точно десь бачили.

1. Відкрийте кватирку: серйозна тема виступу ще не привід бути занадто душним.

Аудиторія хоче, щоб з нею говорили простою мовою, а не в стилі «адміністрація не несе відповідальності». Пам’ятайте, що в залі сидять люди — спробуйте розмовляти з ними, як із друзями (звісно, якщо формат івенту не занадто формальний).

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

2. Змінюйтесь — будьте гнучкими.

Якщо у вас є одна хороша лекція на всі випадки життя — це не привід гастролювати з нею по всіх подіях, не адаптуючи під формат та аудиторію. Інфопростір настільки часто змінюється, що вчорашні влучні жарти сьогодні можуть виглядати знущанням і спровокувати хейт. До речі, щоб бути в курсі, від чого зараз палає у людей, — періодично моніторте, що там пишуть у Твіттері.

3. Екран — не заміна спікеру, а його головний помічник.

Нема ніякого сенсу виносити на слайди цілу дисертацію. Це найочевидніша помилка з усіх, але ми й досі зустрічаємо це чи не на всіх конференціях. Текст на екрані — велика спокуса почати читати це і перетворитись зі спікера на суфлера. Чи буде аудиторія слухати, як ви читаєте текст з екрану? Ні. Що ж тоді писати на екрані? Наприклад, основні тези, які будуть супроводжуватися вашим поясненням.

4. Зображення — завжди краща ідея, ніж текст.

Якщо можна донести думку за допомогою картинки — робіть це без зайвих сумнівів. Відео — ще краще, але не замість виступу, а лише як коротке його доповнення.

5. Полегшуйте взаємодію аудиторії.

Хочете, щоб на вас підписались або написали листа — залишайте лише великий QR-код, щоб це можна було зробити в один клік. Ні в якому разі не розміщуйте на екрані посилання у вигляді тексту. Хіба що ваш нікнейм складається з 5-6 літер, і ви точно впевнені, що будете першими у видачі.

6. Зараз буде неочікувано, але до виступів треба готуватись.

Якщо організатор заявив регламент 20 хвилин на спікера, то треба не просто довіритись інтуїції, а провести репетицію: поставити таймер і виразно промовити текст так, ніби виступ вже відбувається на сцені або в ефірі. Якщо вам здається, що всі найкращі виступи — це імпровізація, то це виходить або у геніів, або у тих спікерів, які сотні годин провели на сцені. А взагалі, найкраща імпровізація — та, що була підготована заздалегідь.

7. Підготувались? А тепер будьте готові відходити від сценарію, якщо шось піде не за планом.

Наприклад, ви вийшли на сцену, думаючи, що аудиторія знайома з вашим продуктом, і на цьому побудований весь виступ. Ви просите підняти руки тих, хто користувався продуктом або хоча б чув про нього, а у відповідь — повна тиша. Очевидно, що в цій ситуації найкращий вихід — чесно визнати, що шось пішло не так, ніж робити вигляд, що все окей. 

І наостанок, універсальна порада не лише для виступів: завжди будьте собою.

Продовженням свого бізнесу. Продовженням своїх соцмереж. Продовженням того, що ви несете людям з різних майданчиків. Нехай кожен ваш вихід доповнює загальну картинку, яку малює ваша аудиторія про вас, а не спростовує її або, тим паче, розчаровує.

Розкажіть друзям про новину