Коли востаннє ви залипали на івенті в телефон і навіть не підіймали очей, щоб глянути на спікера, який виступає? Можемо зробити вигляд, що такого не буває, і всі відвідують події, щоб бути сконцентрованими 24/7, але давайте будемо чесними: не все так ідеально.
Нижче ви знайдете список очевидних (і не дуже) порад, як не провалитись, виступаючи перед аудиторією, від Аліни Глазової — лекторки, фаундерки «Того самого курсу з презентацій» та авторки жартів, які ви точно десь бачили.
1. Відкрийте кватирку: серйозна тема виступу ще не привід бути занадто душним.
Аудиторія хоче, щоб з нею говорили простою мовою, а не в стилі «адміністрація не несе відповідальності». Пам’ятайте, що в залі сидять люди — спробуйте розмовляти з ними, як із друзями (звісно, якщо формат івенту не занадто формальний).
2. Змінюйтесь — будьте гнучкими.
Якщо у вас є одна хороша лекція на всі випадки життя — це не привід гастролювати з нею по всіх подіях, не адаптуючи під формат та аудиторію. Інфопростір настільки часто змінюється, що вчорашні влучні жарти сьогодні можуть виглядати знущанням і спровокувати хейт. До речі, щоб бути в курсі, від чого зараз палає у людей, — періодично моніторте, що там пишуть у Твіттері.
3. Екран — не заміна спікеру, а його головний помічник.
Нема ніякого сенсу виносити на слайди цілу дисертацію. Це найочевидніша помилка з усіх, але ми й досі зустрічаємо це чи не на всіх конференціях. Текст на екрані — велика спокуса почати читати це і перетворитись зі спікера на суфлера. Чи буде аудиторія слухати, як ви читаєте текст з екрану? Ні. Що ж тоді писати на екрані? Наприклад, основні тези, які будуть супроводжуватися вашим поясненням.
4. Зображення — завжди краща ідея, ніж текст.
Якщо можна донести думку за допомогою картинки — робіть це без зайвих сумнівів. Відео — ще краще, але не замість виступу, а лише як коротке його доповнення.
5. Полегшуйте взаємодію аудиторії.
Хочете, щоб на вас підписались або написали листа — залишайте лише великий QR-код, щоб це можна було зробити в один клік. Ні в якому разі не розміщуйте на екрані посилання у вигляді тексту. Хіба що ваш нікнейм складається з 5-6 літер, і ви точно впевнені, що будете першими у видачі.
6. Зараз буде неочікувано, але до виступів треба готуватись.
Якщо організатор заявив регламент 20 хвилин на спікера, то треба не просто довіритись інтуїції, а провести репетицію: поставити таймер і виразно промовити текст так, ніби виступ вже відбувається на сцені або в ефірі. Якщо вам здається, що всі найкращі виступи — це імпровізація, то це виходить або у геніів, або у тих спікерів, які сотні годин провели на сцені. А взагалі, найкраща імпровізація — та, що була підготована заздалегідь.
7. Підготувались? А тепер будьте готові відходити від сценарію, якщо шось піде не за планом.
Наприклад, ви вийшли на сцену, думаючи, що аудиторія знайома з вашим продуктом, і на цьому побудований весь виступ. Ви просите підняти руки тих, хто користувався продуктом або хоча б чув про нього, а у відповідь — повна тиша. Очевидно, що в цій ситуації найкращий вихід — чесно визнати, що шось пішло не так, ніж робити вигляд, що все окей.
І наостанок, універсальна порада не лише для виступів: завжди будьте собою.
Продовженням свого бізнесу. Продовженням своїх соцмереж. Продовженням того, що ви несете людям з різних майданчиків. Нехай кожен ваш вихід доповнює загальну картинку, яку малює ваша аудиторія про вас, а не спростовує її або, тим паче, розчаровує.