02 Лют 2023, 12:41

69% фрилансерів продовжують працювати під час блекаутів

Восени ринок фрилансу в Україні та вся країна зіткнулися з новим випробовуванням — блекаутами. Якщо спочатку складно було повірити, що таке взагалі можливо, то зараз життя за графіками відключень — сувора реальність. Сервіс Freelancehunt провів дослідження, щоб дізнатися, як виконавці реагують на повну або часткову відсутність електроенергії та як це позначилося на їхній роботі. 

Цифри доводять, що українські фрилансери по-справжньому незламні, бо навіть без світла 69,75% продовжують працювати. Лише 30,25% спеціалістів чекають на повернення електроенергії у свої домівки, але 72% з них зуміли адаптувати робочий графік під реалії та працюють у той час, коли є світло.

У 46,22% користувачів кількість замовлень не змінилася, у 43,49% — зменшилася, а у 10,29% — збільшилася. Але якщо говорити про постійних замовників, то картина дещо інша: 

Зміцніть бренд роботодавця, використавши ефективні стратегії управління талантами понад 30 HR-лідерів на HR Wisdom Summit.

17 липня понад 30 спікерів з Райффайзен Банку, DTEK, ArcelorMittal та інших великих компаній поділяться дієвими практиками розвитку команди, адаптації ветеранів у робоче середовище та використання інновацій.

Забронювати участь
  • 63,03% виконавців продовжують отримувати стільки проєктів, скільки й до блекауту; 
  • 30,7% — менше; 
  • 6,27% — навпаки, більше.

На зменшення кількості виконаних проєктів найбільше вплинули 2 фактори:

  • Конкуренція, оскільки темпи зростання нових фрилансерів перевищують попит на їх послуги, який генерують замовники.
  • Збільшився час виконання проєктів. Це пов’язано зі збільшенням часу на обговорення деталей ТЗ, умов співпраці, фінальне прийняття завдання та внесення правок. Блекаути повпливали на швидкість і якість комунікації з боку замовників, тому фрилансери закладають більше часу на обговорення завдання.

Якщо адаптуватися під графік відключень світла, підготувати необхідні гаджети для роботи та налагодити доступ до інтернету, а також побудувати ефективний формат комунікації із замовниками (попередньо узгодити робочі дзвінки та дати здавання проміжних етапів завдань), можна працювати з тим самим обсягом проєктів, як і до блекауту. Велика кількість фрилансерів показують, що це можливо навіть в поточних умовах.

Як блекаут позначився на дедлайнах та замовниках

Виконати проєкт вчасно — квест для кожного сучасного фрилансера з України. Проте цифри показують, що: 

  • 32,56% виконавців не потребують перенесення термінів; 
  • 44,75% просили подовжити дедлайн, але це було дуже рідко; 
  • лише 22,69% доводиться переносити термін доволі часто. 

39,61% замовників ставляться з розумінням і надають додатковий час, якщо потрібно, а 21,77% навіть готові чекати, скільки потрібно, оскільки головне — це результат. Лише 8,01% вимагають робити все в зазначені терміни. Є навіть замовники, які настільки зацікавлені в отриманні результату, що пропонують свою допомогу у розв’язанні проблем, пов’язаних з відсутністю світла, — таких виявилося 3,23%. 

10,96% підприємців більш детально обговорюють ТЗ та деталі. Це важливо, оскільки не завжди є змога під час виконання проєкту своєчасно надати відповіді або щось уточнити. Легше та продуктивніше одразу детально все обговорити та досягти чіткого взаєморозуміння. Також є 16,43% виконавців, які не помітили суттєвих змін. 

Що змінилося в роботі фрилансерів

Сказати, що блекаут перевернув все догори ногами, це нічого не сказати. Звісно, що тепер під графіки відключення треба пристосовувати свій емоційний стан, родинні звички, роботу та особисте життя. Щодо основних змін у цифрах:

  • 31,37% фрилансерів адаптували графік роботи під вимкнення електроенергії.
  • 18,82% почали більше часу витрачати на виконання завдань. Усе через те, що після чергового відключення треба заново налаштовуватися на роботу.
  • 17,82% доводиться частіше та краще продавати свої послуги.
  • 17,31% придбали необхідну техніку для комфортної роботи. Це у будь-якому разі неабиякі затрати. 
  • 14,68% зазначають, що стало складніше комунікувати із замовниками. Вони можуть запізно відповідати, довго не бути на зв’язку.

61,55% фрилансерів зазначають, що замовники продовжують їх рекомендувати, як і раніше, 10,50% навіть стали рекомендувати частіше.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео