«4.5.0. Нарешті вдома»: програма реінтеграції ветеранів Київстар
26 Бер 2024, 11:38

«4.5.0. Нарешті вдома»: програма реінтеграції ветеранів Київстар

Власний досвід війни

Досвід війни в Україні — унікальний та важкий. Його не можна приміряти на досвід психологів, коучів, інструкторів та навіть військових з інших країн, які навчають, як жити, працювати, підтримувати один одного. Різниця в тому, що війна йде саме на території України, у нас вдома. Вона дуже жорстка та жорстока. І ми переживаємо всі її жахи.

Тому українські роботодавці вибудовують на власному досвіді програму підтримки ветеранів: як поводитись і про що говорити, яка саме підтримка потрібна людям, які повернулись з війни.

5 стовпів програми «4.5.0»

У Київстар діє програма реінтеграції ветеранів «4.5.0. Нарешті вдома». Мовою військових «4.5.0» означає «все спокійно».

Роботодавець прагне, щоб колишнім воїнам було комфортно повертатись до роботи або починати свій шлях у нашій компанії, щоб вони відчували підтримку та, безумовно, вдячність колег за внесок у боротьбу за перемогу України. Проте це більше ніж програма реінтеграції ветеранів, вона також охоплює роботу з мобілізованими співробітниками, колективом, лідерами команд, HR, близькими та рідними мобілізованих і ветеранів.

1. Підтримка мобілізованих співробітників

Компанія продовжує взаємодіяти зі співробітниками після мобілізації. Для початку HR-співробітники за участі лідера команди, з якої йде співробітник, допомагають працівнику організувати все таким чином, щоб він мав можливість поставити на паузу поточні робочі питання, закрити організаційні моменти.

Київстар зберігає за мобілізованими співробітниками робочі місця.

Також кожен мобілізований отримує щомісячну виплату у розмірі свого середньомісячного доходу в компанії. Від початку повномасштабної війни станом на березень 2024 року такі виплати склали 124 млн грн. Крім того, співробітники-військові застраховані в рамках корпоративної програми медичного страхування, а також страхування життя і здоров’я.

Зв’язок із колегами, які долучились до лав ЗСУ, компанія підтримує через їхніх безпосередніх керівників.   

2. Адаптація ветеранів

Багато людей повертаються з фронту травмованими фізично та психологічно. Досвід війни людини, яка була на «нулі», та середньостатистичного цивільного українця — надзвичайно різний. Саме тому перш за все потрібно навчитись зважати, у яких умовах перебував ветеран, як це змінило його світосприйняття, що для нього є «нормою» у спілкуванні з оточуючими на даний момент.

Адаптація ветеранів відбувається за участі HR-бізнес партнера та лідера команди, які є своєрідною вхідною точкою між компанією і співробітником.

Роботодавець пропонує ветеранам скористатися програмою психологічної підтримки — це індивідуальна робота з психологом та робота в групах. 

3. Підтримка рідних військових та ветеранів

Чи не найбільше звернень в рамках корпоративної програми психологічної підтримки саме від людей, чиї рідні на фронті.

Роботодавець підтримує зв’язок із мобілізованим співробітником через його сім’ю. При цьому турбується і про його рідних. Зокрема це програма психологічної підтримки: індивідуальні сесії з психологами, вебінари, робота в групах.

Програма психологічної підтримки розповсюджується також на роботу із сім’ями ветеранів. Адже адаптацію проходить не лише колишній військовослужбовець, а і його рідні.

4. Підготовка HR, лідерів команд та колективу

Співробітники HR-департаменту, лідери команд та колектив, куди повертається чи виходить працювати колишній військовий, проходять навчання.

Крім того, на корпоративному навчальному порталі Київстар діє окремий розділ «4.5.0. Нарешті вдома», який поступово доповнюється актуальною інформацією та доступний кожному співробітнику.

Тут зібрані корисні матеріали про таке:

  • як порозумітися людям, які мають різний досвід проживання війни;
  • як зберігати відносини в умовах війни;
  • як підтримувати один одного;
  • як підтримати людину, яка переживає втрату;
  • як зрозуміти, що адаптуватися не вдалося та час звертатися по допомогу;
  • програми державної та недержавної підтримки для ветеранів та їхніх родин.

Також для колективу розроблені пам’ятки на різні теми, які допомагають полегшити та прискорити адаптацію ветерана в колективі.

5. Підтримка людей з інвалідністю

Наприкінці 2023 року роботодавець провів тиждень «Без бар’єрів: Люди з інвалідністю». Співробітників інформували про різні можливі ситуації, провели вебінар із взаємодії та коректного спілкування. В офісах демонструвались соціальні ролики з рекомендаціями щодо спілкування з працівниками з інвалідністю, оцінки їх потреби у допомозі та її наданні.

Матеріали про взаємодію з людьми з інвалідністю представлені на корпоративній освітній платформі роботодавця. Матеріали для ілюстрування тижня безбар’єрності роботодавець отримав від фонду dostupno.ua. Вони доповнили навчальний курс Київстар. Це пам’ятки щодо коректного спілкування. Зокрема, чому стереотипи, стигматизація і жалість шкодять; як правильно допомагати людям з інвалідністю; як діяти в нестандартних ситуаціях; як підготувати дитину до змін у суспільстві.

Також в компанії проходить проєкт з підвищення інклюзивності офісу. Зокрема проводиться експертна оцінка офісних приміщень, щоб зробити їх більш зручними для працівників з інвалідністю.

Розкажіть друзям про новину