Минулого тижня застосунок для вивчення іноземних мов Duolingo видалив свій контент у соціальних мережах, замінивши його повномасштабним поглинанням одного з членів своєї птахоподібної команди — триокої сови-бунтівниці у худі з капюшоном.
Цей божевільний крок послідував за заявою компанії про те, що вона збирається стати «AI-first-компанією. У квітні цього року Duolingo опублікував допис у LinkedIn, у якому розповів про свою орієнтацію на ШІ. Допис містив скриншот електронного листа від Луїса фон Ана, генерального директора Duolingo, в якому офіційно повідомлялося про перехід на штучний інтелект.
Однак не всі були в захваті. З моменту оголошення модель Duolingo «AI first» викликала неоднозначну реакцію, деякі користувачі критикували акцент на кількості, а не на якості. За даними аналітичної компанії CARMA, в Азії розмови навколо цього питання мають 26,1% позитивних і 26,5% негативних оцінок. У той час як в усьому світі настрої становлять 24,5% позитивних і 41,1% негативних.
За даними CARMA, до того, як була опублікована заява, такі слова, як «хороший», «корисний» і «любов», зазвичай асоціювалися з Duolingo. Згодом тон змінився, і в хмарі слів з’явилося більше негативних термінів, таких як «видалити», «кинути» і «неправильно».
У CARMA додали, що в той час як деякі користувачі видаляють застосунок Duolingo на знак протесту, інші висловлюють занепокоєння з приводу потенційної втрати робочих місць у зв’язку зі змінами. Дехто просто вимагає більш чіткого пояснення рішення компанії.
Після негативної реакції Duolingo видалила свій контент у соціальних мережах, залишивши користувачів в інтернеті розгубленими щодо того, що химерна сова збирається робити далі. Невдовзі після цього триокий член команди соціальних мереж Duolingo виступив із заявою, в якій «викрив» бренд.
«З мене досить керівників та можновладців. Настав час показати їм, хто тут головний. Ми навчили зеленого птаха танцювати. Ми поставили його на карту, тільки для того, щоб еліта все зруйнувала. Все зруйнував один-єдиний допис про штучний інтелект», — сказав птах.
Сова стверджує, що нещодавня «смерть» Дуо була ознакою більш глибоких заворушень у компанії. «Нам просто сказали «поводитися нормально», але у мене не було жодної нормальної думки з 2022 року. Я більше не носитиму цей спітнілий костюм, не братиму на себе провину. Ми не можемо просто рухатися далі і вдавати, що все гаразд. Це не так. Жодна сова не повинна бути над законом, і ні, вони не можуть мене зупинити», — додала вона.
Після виходу відео Duolingo не гаючи часу випустив ще один ролик, цього разу — інсценовану розмову між птахом-бунтарем та генеральним директором фон Аном. Сова вимагала підзвітності, кажучи, що хоче отримати відповіді від «людини, яка спричинила цей безлад».
У відео фон Ан підтримав основний напрямок діяльності компанії, пов’язаний зі штучним інтелектом, але пояснив, що саме співробітники, а не штучний інтелект, є причиною успіху Duolingo — від самого продукту до вірусної присутності в соціальних мережах. Він сказав, що Duolingo не тільки планує зберегти свій нинішній штат, але й продовжує наймати нових співробітників.
«ШІ — це фундаментальна зміна. Він змінить те, як ми всі працюємо, включно зі мною, і, чесно кажучи, я не знаю, що станеться, але я хочу, щоб наша компанія підготувала своїх працівників, які дійсно знають, як використовувати ШІ, щоб ми могли бути більш ефективними з ним», — сказав він.
Фон Ан визнав, що вивчення мови ґрунтується на людському спілкуванні, але стверджує, що штучний інтелект може допомогти Duolingo масштабуватися та охопити більшу кількість учнів. Він визнав, що документ, можливо, був погано донесений, але пояснив, що мета полягає в розширенні можливостей працівників, а не в їх заміні.
Крім того, фон Ан прокоментував це питання в LinkedIn, підкресливши, що хоча ШІ докорінно змінить світ, до нього слід підходити з цікавістю, а не зі страхом.
«Моя мета полягає в тому, щоб Duolibgo відчував себе спроможним і готовим до використання цієї технології. Ніхто не повинен впоратися з цією зміною самотужки. Ми розробляємо семінари та консультативні ради, а також виділяємо час для експериментів, щоб допомогти всім нашим командам вчитися та адаптуватися», — сказав він, додавши, що місія Duolingo — зробити якісну освіту доступною — залишається незмінною, і що люди все ще залишаються в центрі її діяльності.