Як SHOTS виховує самостійних креативників
16 Вер 2024, 11:00

Як SHOTS виховує самостійних креативників

Зараз на українському ринку відчувається значний кадровий голод. І сфера креативу не є винятком. Кваліфікованих фахівців завжди бракувало. А зараз від моменту відкриття вакансії до підписання офферу можуть минати цілі місяці. Тож все більше агенцій вирішують брати молодих спеціалістів. 

Засновники та креативні директори агенції SHOTS Стас Качановський і Петро Стороженко діляться своїм досвідом у подоланні цього виклику та вихованні самостійних креативників.

Варто почати з того, що ми завжди шукаємо людей, які розуміють, що все залежить від них. З внутрішньою дисципліною й очима, що палають. Навіть якщо у них не дуже великий досвід, ми готові взяти їх у команду і допомогти зростати.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Референс рутина

Для них створюємо всередині агенції середовище, яке формує смак. Вчимо тренувати надивленість, а потім аналізувати те, що вони подивилися. Люди втягуються й уже формують для себе орієнтири: що є добре, а що — ні. 

Тож взяли за маст хев переглядати та скидати в чатик рекламні ролики, кейси, кліпи та все, що формує надивленість та може надихнути. Так копірайтери стають трохи візуалами, а арт-директори — трохи копірайтерами. І тут поступово стирається межа між цими професіями, і люди перетворюються на рекламників. І починають дивитися на саму рекламу не лише крізь призму своїх фахових скілів. 

Нещодавно навіть зробили два відкритих канали з референсами «ШОЦ» та «ЩОЦ по дизайну». Аби в інших креативників та дизайнерів зʼявилося ще одне джерело рефів і інструментів. І ми всі разом могли пушити сферу та крафт.

Ми проводимо внутрішні лекції, де кожен із нас ділиться знаннями, навичками, цікавою інформацією та новинками. Наприклад, ми всім офісом слухали про перших котів у рекламі, креативну агенцію Шухевича, історію дизайну і проводимо воркшопи з новинок штучного інтелекту. Зараз ми також розвиваємо формат, де запрошуємо різних спікерів з нашої та суміжних сфер до нашого офісу. Це робиться, щоб надихатися і розуміти ринок з усіх боків.

А далі підтримуємо і заохочуємо рух вперед. У рамках нашої програми ШОЦ Education ми оплачуємо 50% вартості навчання. Тут можна прокачатися у своїй професії або отримати нові навички, які допоможуть у роботі.

Знаємо, що подекуди страхи та перешкоди створюють «тарганів» в голові, тому в штаті є HR-коуч. Вона допомагає всім креативникам, дизайнерам і менеджерам зростати як в особистому плані, так і в професійному. Це кілька зустрічей на місяць, де ми обговорюємо, що виходить, що не виходить, і шукаємо нові рішення, щоб досягати більшого. Іноді правильно підібрані слова допомагають не лише повірити в себе, але й стати тією «машиною», якою хочеш бути. Ну і головне — є куди «їхати». Бо в якій би команді ти не працював — завжди є можливість зростання.

Відсутність стелі

У нас немає історії, де сидять креативні директори та груп хеди, а ти весь такий чудовий креативний не можеш далі нікуди просунутися. Для нас важливо виростити великі самостійні команди та креативних директорів із новим свіжим поглядом. І тут все просто: від креативника — бажання масштабуватися, відповідальність і дисципліна. Від нас — менторство та підтримка.

SHOTS — це невелика команда, тому всі ідеї, побажання, зауваження чуються і виконуються. Немає великих керівників — є звичайні люди, які знають, що всі можуть помилитися, зафакапити, зафруструватися. Головне — зробити з цього висновки і далі йти з новим досвідом.

Також взяли собі за звичку вибиратися кудись усією агенцією. Раз на місяць влаштовуємо мінікорпорат під час робочого дня і йдемо на активність, яку обрала команда. Основне завдання — трохи освіжитися, змінити обстановку, закрити ноутбук і поспілкуватися не тільки на робочі теми. І головне — при цьому не витрачати особистий час кожної людини, тому проводимо такі мінікорпоративи в робочі дні та години.

Свобода та графік завантаження 

Це ж стосується і графіку роботи. Вічне питання, як правильно підійти до творчих людей у межах фул-тайму. Зараз зупинилися на форматі 3/2, де три дні працюємо з офісу, а інші два — з дому, басейну, городу чи будь-якого місця, де є гарний інтернет і можна сфокусуватися на задачах. Бо різне ж буває. Іноді потрібно зосередитися, щоб тебе ніхто не чіпав, знову ж таки змінити обстановку або просто зарядити соціальну батарейку та повалятися з котом. Але формат офісу — це завжди про хімію між людьми, швидкий зворотний зв’язок, ефективні брейнштормінги та смол-токи на кухні, з яких виростають ідеї для кампаній.

Ще окремо ввели одноденний дауншифтинг. Коли після дебрифінгу можна ізолюватися, щоб зібратися з думками та натхненням, і повернутися з ідеями та розумінням, що потрібно робити.

Здається, це лайтові методи, але вони допомагають зробити із просто заряджених креативників — сильних. І головне: навіть коли ми не шукаємо людей, ми шукаємо. Наша скарбничка талантів завжди відкрита, щоб запросити когось на каву поспілкуватися.

Розкажіть друзям про новину