Як бути піарником в Україні під час війни: думки експертів
17 Лип 2024, 13:59
PR

Як бути піарником в Україні під час війни: думки експертів

Повномасштабна війна поставила перед українським бізнесом, громадськими організаціями, державним сектором та всіма галузями країни нові виклики. Безпрецедентні челенджі потребують нових підходів до комунікацій. І PR-спеціалісти опинилися на передовій цих змін.

Як за умов невизначеності й постійної загрози працюють ті, хто управляє репутацією та формує імідж окремої особистості, компанії, держави? 

До Всесвітнього дня PR ми поспілкувались з українськими спеціалістами й дізнались, як це — бути піарником під час війни.

Сергій Біденко
репутаційний та антикризовий радник

Бути супергероєм публічно та залишатися людяним всередині себе. Розуміти свої сильні та вразливі риси, визнавати їх. Будувати своє професійне життя з врахуванням цього. Надихатися міжнародним досвідом, вчитися у колег та пам’ятати, що наш практичний досвід багато в чому масштабніший за будь-які міжнародні кейси. Проявляти себе у світі. Тому що ми це вміємо робити для інших та можемо робити для себе. Поважати себе, а не лише керівників чи клієнтів. Любити себе: плекати, розуміти, балувати.

Катерина Дорошевська
фаундерка PR-агенції BECOME та нон-профіт проєкту UA business Global

Бути піарником — це тримати звʼязок з реальністю та тренувати емпатію. У наелектризованому війною суспільстві легко перейти комунікаційні червоні лінії. Тому надзвичайно важливо не лише дотримуватись інформаційної та бізнес-гігієни, а й завжди залишатись людиною. А ще — швидко думати та швидко діяти. Інформаційне поле дуже динамічне і тримати «носа за вітром» та передбачати як комунікаційні виклики, так і можливості — must для кожного спеца в PR. Останнім часом таке відчуття, що світ зменшився до розміру херсонського кавуна, тому ми стаємо глобальнішими, розвиваємо нетворк та будуємо мости з усім світом. Іще більше стали промотувати українське та українців. Чесно кажучи, це легко, коли пишаєшся та віриш у своїх клієнтів. Бути піарником для нашої команди — це масштабувати лідерство потужних підприємців. Ми працюємо з українськими фаундерами та топами у 18 країнах світу і це неймовірно допомагати їм будувати довіру та впізнаванність, укріплюючи тим самим сам бренд України. Ну і звичайно триматись світла. Під свистом ракет, гулом сирен, з електрикою чи на пауербанках залишатись профі — комунікувати, налагоджувати звʼязки, пітчити, писати, готувати до виступів, радити, а іноді й розраджувати.

Аня Знамеровська
Founder&CEO znamy — digital pr agency

Бути піарником в Україні зараз — вміти бути швидшим за інфополе. Один з головних скілів піарника — швидко реагувати на інформаційне поле. При цьому бути розважливим та з критичним мисленням підходити до прийняття будь-яких рішень і активностей. Це та сила комунікацій, яку треба дійсно вміло використовувати, щоб запустити збір за пару годин, знайти партнерів й фандрейзерів для проєкту, знайти контакт будь-якого журналіста та важливого стейкхолдера. Й часто день піарника може складатися суто з комунікації. Тобто ти просто весь день можеш спілкуватися, переписуватися, зідзвонюватися з різними людьми. І це важка робота, але й так само один з найважливіших скілів — швидко реагувати, шукати, комунікувати й приймати рішення. Зараз інфополе більш перенасичено, ніж декілька років тому. Новини з дуже різних сфер життя (війна, міжнародна арена, побут, заклади, фешн, креатив, кіно) є в полі нашої уваги й ця насиченість часто вибиває з емоційної рівноваги. Людям хочеться закритися, втікти, зменшити споживання контенту. І піарник має на це зважати, щоб правильно працювати зі своєю аудиторією й розуміти, як пробитися через інфополе й знайти «своїх» для певної комунікації.

Роман Загорняк
директор комунікаційної агенції AVERINA

Бути PR-ником — це довіряти лише перевіреним джерелам і надійним людям. Створювати інфоприводи, які підсилюють бренд України, а не навпаки. Робити благодійність великою частиною свого життя, задля перемоги України. Обʼєднувати українські бренди і досягати мети разом. Поширювати якісний продукт.

Олександра Короткова
PR & Global PR в SKELAR, авторка та ведуча подкасту Щербата слава

На жаль, роль PR-спеціаліста в Україні все ще може передбачати масу задач, які й близько не стосуються піару — від залучення в продажі до personal assistance. Бажаю організаціям, бізнесам та всім, хто взаємодіє в піарниками, розкривати весь потенціал комунікаційників, аби ефективно будувати комунікації та створювати круті win-win кейси. Я захоплююсь колегами-піарниками, які щодня «лупають цю скалу»: генерують ідеї, узгоджують, пітчать, фолоуапять, будують media relations. Попри глобальні зміни на медіаринку, роботу з регулярними відмовами та весь контекст, у якому ми живемо в Україні. Як сказала геніальна Юлія Петрик у першому епізоді нашого з Олею Бойко подкасту «Щербата слава»: «Піарники — це совість бізнесу». Бажаю колегам відчувати свою цінність у роботі та не зупинятись у професійному розвитку. Адже таким чином ми підвищуємо рівень українського піару разом.

Вірослава Новосильна
засновниця та CEO агенції SLOVA Tech PR, Best Leader in PR Davos Communications Awards 2023

Почавши діяльність у 2014 році під час Революції Гідності, ми в SLOVA Tech PR і надалі переконались у важливості швидкого реагування, підтримки та навіть дрібці креативу, які допомагають лишатись у фокусі навіть у найтемніші часи. Люди та взаємодія між ними — це база всіх комунікацій та нашої роботи, а готовність до криз — необхідність, а не додаткова опція. Я поважаю і надихаюсь нашими професіоналами. І особливо приємно усвідомлювати силу піарників та комунікаційників, які допомагають бізнесу витримувати навантаження суспільної думки. Особливо у важкі часи змін у світі, слово, реакція, комунікація виходять на перший план та набирають все більше ваги. PR-фахівці балансують між роботою, особистим життям, викликами воєнного часу й при цьому мають зберігати людяність та емпатичніть. Це підкреслює важливість ефективного тайм-менеджменту та пріоритетності ментального здоров’я та необхідність взаємної підтримки задля стійкості.

Уляна Колодій
засновниця комунікаційної агенції UK comms

Робота піарника в Україні — це не лише про комунікації. Український піарник — це трішки психолог, дипломат, рятувальник, HR, кризовий менеджер… І цей перелік можна продовжувати довго. Бути піарником в Україні — це встигати жити й працювати, балансуючи між обстрілами, тривогами, відключеннями світла та відсутністю нормального звʼязку.  Це коли ЗСУ збивають десь зовсім поруч ворожі ракети, ти пишеш в робочий чат «Як ви?», а у відповідь чуєш прохання додати робочих завдань. Бо людям потрібно триматись і відволікатись. Це коли ведеш дитину в садок, спускаючись з 22-го поверху сходами, тебе застає повітряна тривога, сидиш в укритті, а далі купляєш діловий костюм і біжиш на зустріч з партнерами. Це реагувати миттєво, швидко приймати важливі рішення. Це, формуючи бюджети та операційну завантаженість команди, одразу планувати кілька проєктів probono для ЗСУ, фондів, волонтерів. Це несамохіть виплекати в собі стресостійкість найвищого левелу. А ще — бачити можливості там, де, здається, їх точно не може бути.

Війна стала небаченим випробуванням і за умов кризи немає простих рішень. Пишаємось, що попри все українські піарники продовжують нести світло в ці темні часи. Та натхненно допомагають лідерам, бізнесу, загалом державі бути чутними та видимими не лише на національному, а й глобальному рівні!

Розкажіть друзям про новину