13 Тра 2024, 16:30

«Передсвяткова лихоманка» та перевантаження системи: що робити бізнесу та до чого тут хмари

Новорічні та різдвяні свята, День закоханих або ж «чорна п’ятниця» — це найперспективніший час для бізнесу у сфері послуг та товарів. Збільшення клієнтів приносить компаніям вдосталь прибутків, але водночас призводить до рекордного тиску на операційні можливості. Розрахувати усі виклики неможливо, а припуститися помилки просто. Достатньо лише хибно оцінити одночасну кількість користувачів на сайті. Наслідок цього передбачуваний — система «лягає». На відновлення витрачається час, а компанія зазнає матеріальних, та, щонайгірше, репутаційних збитків.

Уникнути цього складно. Стаціонарним рішенням бракує оперативності та гнучкості. До того ж вони вимагають додаткових істотних витрат. Тож на допомогу бізнесу приходять технології на базі хмар. Це доступні та оперативні сервіси, які гарантують ефективність роботи у напружені періоди й надають безпекову парасольку кіберзахисту.  

Свята і сезони як виклик для бізнесу

Сезонність — це серйозний тест для сфери багатьох товарів та послуг. Перед компаніями нібито  відкривається можливість заробити, однак ризики технічних хиб значно зростають. Останні передсвяткові дні та години супроводжують пікові навантаження на операційну систему. Сервери не витримують, і платформи виходять з ладу. Клієнтам не вдається зробити замовлення, реєстрація відправлень гальмується, а комунікація між ланками логістики майже повністю паралізована.

Утім, сезонність від ринку до ринку різниться. Те, що цінують у Європі, зовсім не обов’язково популярне в Азії. Переважно бізнес орієнтується на популярні місцеві свята. В Україні традиційними святковими сезонами є Різдво Христове, Великдень і Новий рік. Із загостренням війни зросла також популярність Дня Незалежності та Дня захисників та захисниць України. Також дитячі свята на кшталт Дня захисту дітей, лихоманки перед Днем святого Миколая чи закупів перед початком нового навчального року. Переважну частину покупок до свят українці роблять онлайн. Цей тренд щороку неухильно зростає. У 2021 р. кількість передсвяткових придбань у мережі сягнула 67%.  

Однак сезонність не єдиний виклик для бізнесу. Перевантажують систему також цілком спонтанні події. Природні катаклізми, пандемія, війна та інші резонансні новини — усе це впливає на настрої споживачів. Велику увагу привертають також і локальні події, як-от, спортивні змагання. Одночасний перегляд матчу національної збірної або боксерський бій у моменті може ускладнити роботу онлайн-кінотеатру або відеохостингу.  

Перевантаження системи: інший бік

Неготовність до напливу клієнтів — це лише побічний ефект. Бізнес має постійно аналізувати ринок і робити прогнози на пікові періоди сезону. Крихкість системи є ознакою браку кадрових ресурсів, а також низької якості технічних засобів. Можливими причинами цього можуть бути:

  • Слабка комунікація маркетинг- та IT-відділу: активна робота маркетологів призвела до росту кількості клієнтів, але технічно компанія до цього готовою не була. Як наслідок, неочікуваний наплив користувачів, але логічний провал у роботі системи.
  • Серверна інфраструктура не відповідає потребам: потужності серверів розподіляються за принципом shared-хостингу, тобто між усіма користувачами. Досягнення ліміту призводить до автоматичного від’єднання акаунтів, оскільки вони заважають іншим.
  • Неякісний корінний код, в якому вчасно не виявили проблему: утворюється bottleneck, який обмежує пропускну здатність серверів та руйнує роботу всієї системи.
  • Хибні прогнози збільшення трафіку: якщо до свят очікували 100 тисяч клієнтів, для яких готували відповідний мережевий простір, а завітали натомість 300-400 тисяч.
  • Діяльність хакерів: сюди належить уся підривна стороння активність. Але передовсім це DDoS-атаки, які спеціалізовано гальмують діяльність системи. Сервери перевантажують безконтрольними зовнішніми запитами.

Хмарні рішення у кризові періоди

Владнати проблему навантаження дозволяє масштабування серверів. Тобто збільшення виробничих потужностей. І хмарні рішення в цьому чудово допомагають. Наприклад, стаціонарна (on-premises) інфраструктура не здатна оперативно врегулювати проблему. Стає відчутною потреба постійно тримати власний IT-відділ і фахівця, який би налаштовував систему за потреби 24/7.

Масштабування буває горизонтальним та вертикальним. Різниця полягає в кількості та якості серверів: за горизонтального — він один, але посилений потужнішим процесором та додатковою оперативною пам’яттю, а за вертикального — їх кілька, які перерозподіляють тягар навантаження між собою.

Переваги хмар над стаціонарною інфраструктурою полягають саме в оперативності та гнучкості. У пікові періоди тиску ззовні хмарні сервери оновлюють конфігурацію без перезавантаження системи. Крім того, це завдання покладене на спеціалізованого провайдера, а не на умовний відділ айтівців компанії-ритейлера напередодні Нового року.

Суттєвою перевагою хмар також є безпекова парасолька. Зрозуміло, що гарантувати повну недоторканість неможливо, втім хмари гарантують для бізнесу фактично друге життя. Коректний бекап на віддаленому сервері може врятувати компанію від повного краху. Загрози для чутливих даних безліч: від хакерів до стихійних лих. Тож резервне копіювання важливе як ніколи.   

Вибір хмарного провайдера: на що звернути увагу

Надійний ІТ-партнер — це гарантія стійкості системи у напружені часи. Затримки й зволікання у пікові періоди, коли навантажується система, можуть призвести до втрати покупців, а значить — до втрати прибутку. Хмарних сервісів на українському та міжнародному ринку достатньо. Їхній функціонал та спрямованість послуг заточені під різні потреби. Втім, у загальних критеріях слід орієнтуватися на такі: 

  • надійність — те, яким чином провайдер забезпечує недоторканість даних, резервних копій та каналів передачі інформації;
  • швидкість та оперативність — міграція даних та їхня доступність у режимі реального часу;
  • продуктивність — те, як об’єм мережі впливає на виробничі можливості віддалених серверів, одночасне опрацювання кількох потоків резервного копіювання та перетікання інформації, а також роботу сховищ;
  • безпека — полягає не лише в бекапуванні, а й у приховуванні логічного зв’язку між даними, сервером та головним сховищем;
  • глибина послуг — рішення від хмарного оператора цілком залежать від рівня підписки, втім провайдери пропонують клієнтам архівування даних, захист від програм-вимагачів, план аварійного відновлення даних (DRaaS), різноманітну гібридну хмарну платформу та гіперконвергентну інфраструктуру;
  • ціна — ширший функціонал та вища ціна передбачають більшу швидкість та активнішу зворотну комунікацію.        

Тож щоб не втрачати кошти в активні періоди продажів можна підстрахуватися за допомогою хмарних сервісів.

Розкажіть друзям про новину