Російська пропаганда проникає у світові відеоігри. Про це йдеться у матеріалі The New York Times.
У грі Minecraft російські гравці відтворили битву за Соледар, опублікувавши відео з гри у ВКонтакте.
Канал російської версії World of Tanks відзначив 78-му річницю перемоги над нацистською Німеччиною в травні відтворенням параду танків Радянського Союзу в Москві в 1945 році. На популярній ігровій платформі Roblox у червні користувач створив парад внутрішніх військ МВС росії, щоб відзначити День росії.
Ці ігри та пов’язані з ними дискусійні сайти, такі як Discord і Steam, стають онлайн-платформами для російської пропаганди, поширюючи серед нової, переважно молодої аудиторії інформацію, яку кремль використовує для виправдання війни в Україні.
У грі Minecraft також проголошується «Слава Росії» у відеоуроці про те, як побудувати флагшток з російським прапором. У ньому показано російський прапор над міським пейзажем з написом «Луганськ».
У квітні президент Microsoft Бред Сміт заявив, що служба безпеки компанії виявила нещодавні спроби росії «проникнути в деякі з цих ігрових спільнот», наприклад, Minecraft і платформу обміну миттєвими повідомленнями Discord. Він сказав, що Microsoft повідомила про це уряди країн, але не уточнив, котрих саме.
Проте Сміт уточнив, що про це не варто турбуватися, оскільки «вони все одно десь опублікують інформацію» і «це просто вдале місце для них, щоб запустити інформацію в обіг».
Хоча деякі матеріали відображають погляди пересічних росіян, інші приклади свідчать про причетність уряду росії. Залучення Кремля до відеоігор показує, наскільки наполегливо уряд путіна намагається зміцнити свої політичні цілі, використовуючи західні соціальні мережі та ігри, незважаючи на дипломатичну та економічну ізоляцію.
Дослідники Molfar виявили більше десятка прикладів прокремлівської пропаганди в іграх Minecraft, Roblox, російських версіях World of Tanks і World of Warships, Fly Corp, Armored Warfare і War Thunder. Майже всі вони прославляли перемогу Радянського Союзу над нацистською Німеччиною.
Незрозуміло, які кроки, якщо такі взагалі були, були зроблені Microsoft або іншими компаніями для блокування російських зусиль.
Враховуючи військовий характер багатьох ігор, не дивно, що війна в Україні вплинула на контент, але в деяких випадках ігри стали полем бою.
Німецька компанія створила відеогру Death From Above, яка імітує атаки українських безпілотників на російські війська. Власник компанії назвав її пропагандистською грою. Фінська газета Helsingin Sanomat використала відеогру Counter-Strike, щоб створити канал для донесення фактичної інформації про війну до російської аудиторії, яка здебільшого відгороджена від неї.