Як за 2 місяці втричі покращити позиції категорії у ТОП-3 пошуковика? Кейс COMFY та Promodo
07 Жов 2022, 09:55

Як за 2 місяці втричі покращити позиції категорії у ТОП-3 пошуковика? Кейс COMFY та Promodo

Давайте ще додамо подробиць: висококонкурентна ніша, гравець, який давно та ретельно розвиває канал органіки. Вважаєте це чимось нереальним? Помиляєтеся. Разом із командою COMFY розповідаємо, як нам це вдалося.

Команду COMFY та Promodo пов’язують роки успішної співпраці. Зазвичай штатні роботи з оптимізації сайту проходять за детальним річним планом, проте у жовтні 2020 ритейлер прийшов із позаплановим завданням.

Разом із нашим комерційним відділом ми проаналізували дані внутрішньої аналітики, показники попиту та рентабельності і обрали 4 перспективні категорії дрібної побутової техніки. Після поставили для нашої команди та Promodo завдання з їхнього окремого SEO-просування. У стислі терміни ми розраховували отримати не менше 25% приросту за цими категоріями у ТОП-10 видачі і, звичайно, збільшення показників продажів.
Єгор Огійченко
спеціаліст з аналізу, пошуку та просування сайту COMFY

У рамках проєкту треба було в максимально стислі терміни збільшити видимість ключових слів, згенерованих під кожну з категорій, і вивести їх до ТОП-10 з подальшим покращенням позицій до ТОП-5 та ТОП-3.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Обмеження проєкту: стислі терміни для досягнення мети — лише два місяці. Також розробку стратегії просування виділених категорій необхідно було налаштувати паралельно з основним планом робіт щодо оптимізації сайту comfy.ua та не нашкодити основним цілям бренду.

Рішення

Оскільки успіх просування завжди залежить від синергії внутрішніх та зовнішніх факторів, працювали з двома напрямками паралельно.

Робота над зовнішніми факторами оптимізації

Аналіз конкурентів та їх посилального профілю

Нам було вкрай важливо правильно розподілити бюджет на процес нарощування посилального профілю як у цілому, так і для кожної категорії окремо. Тож пішли шляхом оцінки кількості та якості посилального профілю.

Основні критерії, на які ми орієнтувалися:

  • рейтинг домену, визначений за допомогою сервісу Ahrefs;
  • природність приросту посилального профілю;
  • показники органічного трафіку донора;
  • ключові слова на сайтах-донорах у Google;
  • кількість вихідних посилань із сайтів донорів.

Для аналізу кількості посилань конкурентів обрали ті сайти, де кількість ключових слів за аналогічними категоріями у ТОП-3 була більшою, ніж у COMFY. За допомогою цих даних визначили необхідну кількість та вартість посилань для кожного сегменту.

Нарощування посилального профілю

Практика показує, що деякі сайти використовують «агресивну модель» нарощування посилального профілю: за короткий проміжок часу закуповують великий обсяг посилань на сайтах-донорах — і відбувається просто посилальний «вибух». Кількість позицій у пошуковій видачі зростає на 3-4 тижні, але потім показники падають. Також це часто призводить до накладення санкцій на сайт або потрапляння під фільтри. Ось результати такої механіки на прикладі одного з конкурентів COMFY.

Однією зі складностей при нарощуванні посилального профілю є проблеми з індексацією. Із різних причин пошукові системи можуть місяцями не індексувати сторінки. 

Ми обрали метод, який йшов у розріз із просуванням подібного плану, і для отримання кращих результатів поступово нарощували посилальний профіль протягом двох місяців.

Робота над внутрішніми факторами оптимізації

Складання таймлайну робіт

Планування — один із найважливіших етапів реалізації цього проєкту. Йому команди приділили три дні, після чого вже мали повне розуміння ситуації та бачення робіт.

Аналіз релевантності контенту на наявних сторінках

Ми проаналізували 132 сторінки сайту щодо якості контенту, його релевантності для пошукових систем та кількості доменів, що посилаються на ці сторінки. За підсумками аналізу визначили 102 сторінки, які потребували доопрацювання та додавання нових текстів.

За три тижні ми зафіксували зростання позицій ключових слів у пошуковій видачі до перших позицій у ТОП-3.

ТЗ щодо доопрацювання сторінок для кожної категорії. Зазначу, що не всі ідеї можна було реалізувати, але ми знаходили альтернативні варіанти. Наприклад, додавати фільтр «Автоматичні» у категорії Кавомашини було недоцільно. Це могло тільки заплутати клієнта, оскільки вони всі автоматичні. Альтернативним рішенням стало винести цей фільтр до Тегів.
Олексій Авраменко
SEO-фахівець, COMFY

Формування семантичного ядра та підготовка контенту

Робота у стислих термінах вимагає враховувати доцільність кожного процесу. У зв’язку з цим розробка семантичного ядра була орієнтована лише на ті сторінки, які містили три і більше продуктів, оскільки вони краще ранжуються. 

Для всіх сторінок, які потребували доопрацювання, ми розробили детальні технічні завдання, які розділили між 5-ма копірайтерами. Вже за 7 днів роботи ми успішно узгодили весь новий контент.

Багато процесів ми робили паралельно. Наприклад, одночасно з опрацюванням структури додавали тексти та метадані. Значну роль в успіху проєкту відіграло те, що команди своєчасно опрацьовували всі сторінки: доки розроблялися нові, ми активно працювали над наявними, а коли нові були готові — всі зусилля направили вже на них. Ми не марнували часу
Олексій Авраменко
SEO-фахівець, COMFY

Робота з метаданими

За час роботи з COMFY ми розробили два оптимальних шаблони метаданих, але в рамках цього проєкту вирішили протестувати 3 додаткові шаблони для категорій Роботи-пилососи та Кавомашини. Таким чином протягом трьох тижнів на проєкті працювали одразу 5 шаблонів метаданих. Цей формат дозволив визначити два найефективніших та поширити їх на всі сторінки категорій.

Робота з індексацією

Для досягнення мети в стислий термін було важливо, щоб Google якомога швидше обробляв усі зміни на сайті. Для цього ми використовували скрипти Google API, за допомогою яких відправляли сторінки на переіндексацію одразу після внесення змін. Денний ліміт на переіндексацію складає 200 сторінок, що було достатньо для наших робіт за категоріями, але ми використовували Google API без ліміту.

Результати

Ми зробили фінальний зріз, щойно всі сторінки були проіндексовані пошуковиком. Категорії дрібної побутової техніки, з якими команди працювали протягом 2-х місяців, зросли за позиціями у ТОП-3:

  • +20% роботи-пилососи;
  • +20% кавомашини;
  • +40% ручні пилососи;
  • +33% кавоварки еспресо.

Для порівняння, усі інші категорії сайту comfy.ua, з якими ми працювали планово, завдяки черговому апдейту пошуковика показали приріст у ТОП-3 лише на 10-13%.

Розкажіть друзям про новину