Як зробити швидкий старт у просуванні бізнесу в соцмережах
21 Бер 2024, 15:13

Як зробити швидкий старт у просуванні бізнесу в соцмережах

Сьогодні соцмережі — не просто платформа для спілкування, а потужний інструмент для просування. І кожен бізнес або особистий бренд хоче бути присутнім всюди. Але як почати й зробити так, щоб соціальні мережі швидко приносили результат?

Мене звати Єлизавета Кударь, я SMM Lead групи компаній infocus. Сьогодні розкажу, як почати просуватись у соціальних мережах так, щоб цілі вашого бізнесу були досягнуті.

Правильні цілі ведуть до омріяного результату

Практика показує, що все залежить від цілі, яку ставить бізнес. Чим чіткіше ви собі її поставите, тим швидше до неї прийдете.

Тому спершу дайте відповідь на такі питання: що очікуєте від соцмереж (генерація продажів, впізнаваність бренду, збільшення трафіку), навіщо це вам? Ці питання, а особливо друге — важливі, бо часто люди ставлять собі цілі, які насправді їм не потрібні.

А скільки ж часу нам потрібно, щоб їх досягнути? Насправді не існує конкретного терміну, через який гарантовано будуть отримані перші результати. Спочатку ви повинні інтенсивно попрацювати над соцмережами, щоб потім вони працювали на вас. Але є круті стратегії, які приводять до ефективного та швидкого запуску.

Наприклад, розглянемо мережу магазинів одягу та спорядження для активного відпочинку Patagonia. 

Ціль — продажі шляхом ідеї та залучення авдиторії 

Вони позиціюють себе як екологічно свідомий бренд, що відстоює ідеї збереження природи. Щорічно компанія віддає 1% свого прибутку на благодійні програми, що підтримують природу. І, звісно, вдало використовують свої соціальні мережі, щоб це транслювати.

Одного разу під час Чорної п’ятниці вони віддали весь свій прибуток на благодійність. Так Patagonia пішла на неймовірний ризик і дочекалася результатів — через 9 місяців їхній прибуток підвищився втричі. 

Успіх бренду пов’язують з активним застосуванням соціальних мереж, де вони створили лояльну спільноту, що підтримує їхні ідеї. Patagonia використовує соцмережі для публікації закликів до розумного споживання та надає безплатні послуги з ремонту одягу, що сприяє збереженню речей та зменшенню відходів. Вони розробили для себе фішку, яку вдало донесли авдиторії, й цим запамʼяталися. Саме це дозволило їм привернути увагу до себе за короткий час.

Познайомтесь зі своїми людьми

Згідно з масштабним дослідженням CoSChedule, 65% маркетологів повідомляють, що проводять дослідження авдиторії «рідко або ніколи». Водночас дослідження CX Network показало, що 63% споживачів вважають, що маркетологи «намагаються продати їм речі, які їм не потрібні». Ці цифри тільки підтверджують, що головне — знати свою авдиторію та її потреби. Тільки так ви можете влучити в її біль та знайти унікальне позиціювання.

Отже, насамперед ви повинні мати стратегію, у якій розписано:

  • вік, стать, місце проживання, інтереси, рівень доходу;
  • характеристика покупців для кращого розуміння їхніх потреб та поведінки;
  • визначення своїх конкурентних переваг.

Це частина бази знань, яка вже буде працювати. Після цього поставте собі головне питання: Що може спонукати людей підписатися на ваші сторінки, лайкати, коментувати та ділитися вашим контентом?

Відповідь допоможе якісно сформувати контент план. Адже ви зможете побудувати воронку контенту, по якій користувач буде проходити підігріваючись, приймати рішення та відчувати персоналізований підхід.

Знайти свою фішку — важливо

Готово, ви «познайомились» зі своєю авдиторією. А тепер спробуйте віднайти свою особливість:

  • Сформулюйте свою унікальну торгову пропозицію (УТП).
  • Розробіть чітке позиціювання, яке відрізняє вас від конкурентів.
    Наприклад, салонів краси багато, а G.Bar унікальний, марки машин усі різні, але лише в Tesla ви купуєте відчуття майбутнього. Подумайте, що ж такого вау може дати ваш продукт.
  • Створіть візуальну айдентику, яка буде легко впізнаваною.
  • Ну і визначте свій TOV, який буде відповідати всьому вище прописаному.

Тепер ви можете рухатися до наступного, але не менш потрібного — створення контенту, який передає емоції. Важливо створювати цікавий та корисний матеріал, який буде запамʼятовуватись вашій авдиторії.

Згадайте старі відео Coca-Cola перед Новим роком, хіба вони не навіювали дух свят? А як щодо реклами та лозунгу Redbull, які обіцяють надати крила та мислити, як Ейнштейн? Є унікальність, емоція та товар у кошику. 

І не забувайте взаємодіяти зі своєю авдиторією. Відповідайте на коментарі, ставте запитання, проводьте конкурси або інші інтерактиви.

100$ ≠ класний бюджет на рекламу

Кожен бізнес може намагатися працювати тільки з безплатними інструментами, але для стабільних та постійних продажів ще не придумали нічого кращого за рекламу.

Тут рекомендую не ігнорувати та використовувати метод Boost, кнопку для просування в Instagram. Я доволі часто використовую цей метод навіть у тих нішах, де, здавалося б, повинні бути індивідуальні рекламні кампанії. Були випадки, коли Boost виходив навіть дешевшим ніж таргет та приносив більший результат.

А стосовно всім відомої таргетованої реклами, на жаль, 100$ на місяць недостатньо для просування. Річ у тому, що спочатку вам потрібен буде бюджет, щоб затестити багато різних креативів. Лише після цього ви зрозумієте, який краще працює, і зможете використовувати його. Але все ж таки, маючи хорошого таргетолога та бюджет, ви можете класно підняти продажі за допомогою цього інструмента.

Не бійтесь колаборацій

Ще один пункт — співпраця з іншими компаніями для взаємного просування. Це може бути будь-що: від спільних сторізів та конкурсів до виготовлення продуктів або івенту. Не обмежуйте свою фантазію.

Але тут важливо знайти компанію, у якої активна ваша цільова авдиторія або її сегмент. Подумайте, що спільного між вами, та що буде корисно дізнатися. Проаналізувавши всі моменти, можете спокійно йти до них у директ із пропозицією.

У такому форматі є декілька переваг: охоплення вашого партнера передаються вам, підвищується довіра та збільшується кількість підписників. А також це можливість створити інфопривід та заявити про себе широкій цільовій авдиторії, якщо є така ціль.

UGC — новий тренд

Не варто ігнорувати блогерів та боятися написати їм про ваш продукт або послугу. Ви можете співпрацювати як на платній, так і на бартерній основі. Тому навіть якщо у вас немає бюджету, спробуйте зробити людині подарунок: вигадайте цікаву концепцію, гарно запакуйте й, можливо, він або вона захоче зробити сторіз та розповісти про це.

Також рекомендую пропонувати співпрацю нішевим блогерам. Згідно з опитуваннями Upfluence, мікроінфлюенсери мають найбільше залучення. Ось, до прикладу, розподіл відсотка залучення для TikTok:

  • мікроінфлюенсери (10k-100K) — 17,96%;
  • седні інфлюенсери (100k-500k) — 6,6%;
  • макроінфлюенсери (500k-1m) — 6,2%;
  • мега (1m+) — 4,96%.

Інфлюенсери можуть бути для вас не тільки платформою для реклами, а ще й потенційним клієнтом.

Але пам’ятайте, що розповідати про вас можуть не лише впізнавані особистості, а й ваші клієнти або покупці. 79% людей кажуть, що UGC впливає на їхні рішення про покупку. Тому спробуйте заохочувати їх генерувати контент про ваш бренд.

Розробіть систему знижок, або інші плюшки, щоб трошки підштовхнути клієнтів до створення контенту. Ну й коли він буде готовий, не забудьте зробити собі репост. Бо щирі позитивні відгуки — про довіру та успіх.

Створюйте своє комʼюніті

Тренд останніх років — ком’юніті. І не даремно. За статистикою 66% професіоналів стверджують, що їхня онлайн-спільнота позитивно вплинула на утримання клієнтів, 68% стверджують, що це допомогло їм залучити нових потенційних клієнтів, а 55% стверджують, що вони спостерігали збільшення продажів.

Тому спробуйте створити спільноту навколо вашого бренду. Обʼєднуйте людей і заохочуйте до спілкування та взаємодії між учасниками. Також гарним варіантом є проведення онлайн та офлайн-заходів для членів клубу.

Отже, підібʼємо підсумки:

  • Успіх у соцмережах не приходить за один день.
  • Потрібно постійно працювати над розвитком своїх сторінок та спілкуванням з авдиторією.
  • Використовуйте різні інструменти та методи для просування свого бізнесу. Тестуйте різні комбінації та шукайте інструменти, які будуть працювати саме на вас.

У такий спосіб мінімальний термін запуску для кожної цілі визначається ретельним плануванням та інтенсивною роботою над стратегією, пристосованою до вашої ніші та цілей. Головне — проводити тестування, знайти свою стратегію та встановити SMART KPI. 

Розкажіть друзям про новину