4-6 місяців — протягом такого часу може окупитися бізнес у Telegram, тому багато інвесторів зацікавлені в цій мережі. Насамперед тут заробляють з реклами, а також розвивають пабліки, щоби продати на спеціалізованих біржах: ціни на них коливаються від 1000 гривень до сотень тисяч доларів. Затрати робочої сили на розвиток мінімальні: вести канал і водночас реалізовувати рекламу може одна людина.
Власники пабліків уже заробляють тисячі доларів, але щоби отримати такий дохід, треба мати принаймні 10 тисяч підписників. Як їх зібрати без великих інвестицій, розбираємося з Богданом Тимощуком, експертом із розвитку Telegram-каналів, власником мережі пабліків з аудиторією понад 4 млн підписників, засновником агенції з просування в Telegram і TikTok Toba.
Чому Telegram — вдала інвестиція в 2024 році
Нині на рекламу в Telegram масово звертають увагу великі гравці поза платформою: політики, ритейлери, товарний бізнес, онлайн-освіта, найближчим часом активніше заходитиме фармацевтичний бізнес. Усі вони шукають нові джерела трафіку, який платформа може дати у великих обсягах: наприклад, охоплення у великих каналах можуть сягати мільйонів переглядів за годину.
Ціна за рекламу варіюється від $10 до $5000.
Така увага — золотий час для власників каналів, адже ціна за рекламу варіюється від $10 до $5000, а, отже, дохід може сягати сотень тисяч $. Поза тим, вигоду в Telegram можна отримувати не лише з реклами, а і з продажу самих каналів. До прикладу, брендовані канали-мільйонники, які вже давно існують на ринку, можуть коштувати від 5 млн гривень. Проте досягти такої кількості якісних підписників — складна робота, яка може тривати від одного року.
Якщо ми говоримо про самостійну роботу початківців над власним каналом, раджу звернути увагу на три наступні способи, які допоможуть набрати першу тисячу підписників.
Спосіб 1. Робота безпосередньо в Telegram
Telegram дає можливість додавати перших 200 людей у ваш канал з вашої телефонної книги.
Якщо ви не купуєте канал під розвиток, а створюєте його з нуля — насамперед якісно продумайте оформлення: створіть унікальну назву, підберіть відповідне зображення та напишіть зрозумілий опис. Найчастіше унікальна назва не стосуватиметься вашої ніші, у такому разі залучити нішевий трафік допоможуть умовні теги, які можна розмістити через слеш або двокрапку. Так новинні канали часто додають у назву слова «новини України» або назви міст, про які пишуть.
Окрім того, Telegram дає можливість додавати перших 200 людей у ваш канал з вашої телефонної книги — зробіть це.
Ще одним способом набрати першу аудиторію є спам. Шукайте канали зі схожою на свою тематикою й залишайте там розгорнуті відповіді від свого імені. Найкраще, якщо встигнете зробити це одним із перших, щоб коментарі бачили всі користувачі.
Спробуйте також рекламуватися. Часто новачки психологічно бояться купувати рекламу на малі канали, але, якщо ви регулярно постите контент, ніхто не відписується.
Спосіб 2. Набір аудиторії через TikTok, Instagram, Facebook чи YouTube
Це найдієвіший спосіб набрати аудиторію.
Робота з цими соцмережами — найдієвіший спосіб набрати аудиторію. Для цього вам потрібно створити декілька сторінок, куди будете завантажувати відео на свою тему. У кінці ролика додавайте CTA (call to action — Прим.ред.), щоб люди переходили на ваш канал.
Називати сторінки можна так, як і канал, але я раджу обирати інші варіанти, щоб не дратувати людей, яким відео буде часто потрапляти в рекомендації.
Контент для таких сторінок можна брати будь-де — в інтернеті його багато на будь-які теми. Наприклад, у TikTok зʼявилася можливість завантажувати фотографії — зробіть картинку, де дасте перелік найкращих 5 книг для бізнесу, а решту порадьте шукати у вашому Telegram-каналі.
Памʼятайте, що акаунти для реклами в таких соцмережах є розхідним матеріалом, і їх можуть заблокувати, тому краще реєструйте їх на пошти самореєстрації.
Спосіб 3. Взаємний піар
Найбільш мотивований і залучений підписник приходить саме з реклами в Telegram.
Коли ви вже зібрали хай навіть невелику аудиторію, почніть шукати канали на свою тематику з приблизно такою ж кількістю підписників і охоплень, щоби домовитися про взаємну рекламу. Для такого набору аудиторії краще працюють канали з вашої ніші, але якщо ви в ній перші — виходьте за межі до пабліків з іншими темами.
Шукати такі канали можна за ключовими словами, через сервіси аналітики, як-от Telemetrio, крім того, нещодавно Telegram почав пропонувати користувачам підбірки схожих каналів.
Якщо попередній спосіб був найдієвішим у плані кількості аудиторії, то цей — про якість: найбільш мотивований і залучений підписник приходить саме з реклами в Telegram.
Коли починати продавати рекламу — лише ваше рішення. Я раджу робити це, коли ви вже отримуєте принаймні тисячу охоплень на пості.
Які канали варто розвивати у 2024 році
Минулого року я ставив на нішеві канали, але за кількістю реклами в топах залишалися й будуть залишатися новинні. Вони швидше набирають підписників і мають більші охоплення — навіть якщо здається, що таких каналів уже й так безліч.
Актуальними будуть авторські канали про новини, але з коментарем.
З огляду на попередню тезу, актуальними будуть авторські канали про новини, але з коментарем. Їх може вести публічна особа на кшталт «Лачен пише», але працюватиме й історія з анонімним автором. Саме в авторських блогах реклама дуже дорога.
Нішеві канали так само набиратимуть обертів, наприклад, про криптовалюту, увага до якої знову зростає.
Актуальними будуть і канали-афіші, з точки зору продажу реклами вони зручні й прибуткові, адже всі пости там можуть бути платними. Крім того, працюватимуть і пабліки з місцевими новинами, саме за такими найбільше женеться бізнес.
Якщо вам здається, що бізнес у Telegram — це потяг, який уже пішов, — ви помиляєтеся. Український сегмент платформи швидко набирає обертів, і є ніші, які варто заповнювати. Крім того, не треба боятися блокування платформи на території країни: по-перше, це технічно неможливо, по-друге, РНБО не висловлює такого наміру.