Out of the box, direct into the heart: успішні бренд-проєкти, народжені з хобі
28 Тра 2025, 10:45

Out of the box, direct into the heart: успішні бренд-проєкти, народжені з хобі

За часів штучного інтелекту дедалі більше цінується щирість. У питаннях внутрішньої культури компанії вона є справжнім скарбом. Інша рідкісна валюта сучасного корпоративного світу — це щирі емоції. За системної підтримки вони стають потужним EVP. 

При цьому закономірно, що у великих компаніях більшої ваги набувають процеси, політики та правила, бо без них будь-яка система перетвориться на хаос.

Тобто чим більша компанія, тим складніше зберегти прояви індивідуальності та креативу, і тим вони цінніші. Sigma Software називає різноманітність і увагу до кожної особистості одним зі своїх EVP. Бачити і чути Big Ideas, реалізовувати їх — принцип, закладений у компанії фаундерами. 

4 червня MRKTNG MRTHN 2025

У програмі Івенту — 4 панельні дискусії, 30+ провідних маркетологів і комунікаційників країни, 500+ учасників офлайн, 8000+ глядачів онлайн. Це простір сенсів, де стратегія народжується в реальності, а не в брифі!

ЗАБРОНЮВАТИ УЧАСТЬ

Sigma Software, заснована 2002-го у Харкові, святкує у травні 23 роки. Компанія пройшла через стрімке зростання, приєднання до великої шведської групи, придбання інших компаній, зокрема у США, глобалізацію, відкриття офісів по всьому світу.

При цьому їй вдалося зберегти культуру стартап-мислення, відкритість до нестандартних ідей та увагу до прояву індивідуальних талантів. Завдяки цій культурі Sigma Software постійно здобуває нагороди як роботодавець, утримує високий рівень задоволеності спеціалістів. Великий відсоток людей працюють у компанії понад 10 років, а деякі більш ніж 15.

Ця культура проявляється всюди, насамперед у щоденній робочій рутині і в комунікації, але найкраще її ілюструють проєкти, які зміцнюють культуру й імідж компанії. Поговоримо про те, як вони працюють.

Ці проєкти обʼєднує те, що вони були народжені особистим інтересом колег і завдяки увазі та системній роботі, стали візитівкою компанії та підсилюють бренд протягом багатьох років.

Inspirium: мотоцикл-рекордсмен

Ідея народилася у Харкові, рідному місті Sigma Software у 2015 році. Тоді фаундери компанії підтримали майстерню  Iron  Custom  Motors (ICM) і проспонсорували крейзі‑ідею модернізувати старий мотоцикл ІЖ, щоб він став найшвидшим у своєму класі. Одні повірили в ідею, інші її реалізували — так народилася мрія встановити світовий рекорд швидкості на озері Бонневіль. Уявіть, що сталося: 2017‑го ми повернулися з тотальною перемогою і світовим рекордом. Раділи Sigma Software, ICM та вся Україна — новини про подію лунали з усіх медіа.

Сьогодні мотоцикл, оформлений у стенд‑рекордсмена, подорожує українськими містами та топовими технічними університетами, надихаючи теперішнє і майбутнє покоління інженерів мріяти й вірити у себе. Сам мотостенд  Inspirium — візитівка  Sigma  Software та інженерна легенда, що нагадує студентам, фаундерам і колегам ніколи не здаватися. За час гастролей про Inspirium дізналось більш ніж10 мільйонів українців.

На відкриттях ми влаштовуємо квізи й квести про інновації, даруємо українські інженерні сувеніри, поширюючи інженерну культуру. Якщо бодай одна людина, надихнувшись ним, колись змайструє свою «Мрію», що змінить світ, це означатиме, що ми рухаємося у правильному напрямку.

Мистецтво, що об’єднує

2022 рік назавжди залишиться найчорнішим у житті кожного українця. Sigma Software прагнула підтримати своїх, підняти українцям дух та провести фандрейзинг за допомогою мистецтва.

Тоді й з’явилась ідея запросити найкращих вуличних художників з усіх  25  регіонів України, щоб кожен з них на відрізку стіни розміром 6 × 6‑метрів створив би потужне повідомлення у стилі свого регіону під гаслом: «Ми вистоїмо, ми переможемо».

Протягом трьох днів тривало створення спільного муралу. На цьому тлі Sigma Software та партнери організували вуличний фестиваль із  відомими музикантами, дитячими воркшопами та збором коштів для армії. Понад 30  тисяч відвідувачів прийшли підтримати проєкт, і понад 7 тисяч доларів було зібрано.

Мурал отримав назву «Об’єднані перемогою»  — це про нашу єдність і день, на який ми всі так чекаємо  — нашу Перемогу. «Об’єднані перемогою» дістав визнання серед тисячі українців і став улюбленим проєктом наших колег, адже кожен знаходить у ньому сили для себе.

Далі — більше, ми вирішили показати проєкт світові, і так створили репліки муралів і дотепер демонструємо його як артоб’єкт у різних містах України та за кордоном. 

З листопада  2022  року й  донині історію про нашу Перемогу побачили понад 2,5 мільйона  відвідувачів, він отримав престижну нагороду в категорії «Найкраща мистецько-культурна програма» від The Corporate Engagement Awards у Лондоні, а брендований  одяг із  цими малюнками можна зустріти на вулицях України та за кордоном. Більше про ці два проєкти можна дізнатись за посиланням.

Sigma Cook Book

Вислів про те, що культура «їсть процеси на сніданок» набув у Sigma Software нового значення з появою Sigma Cooking Club. Хобі народилося з любові до кулінарії кількох представників компанії (серед яких були Devops, CIO та навіть CEO). 

Згодом утворилася спільнота, що проводила воркшопи, зустрічі, пікніки, ділилася рецептами офлайн та онлайн. А торік випустила власну кулінарну книгу Sigma Cook Book, що зібрала улюблені рецепти працівників компанії. Книга стала бажаним подарунком для клієнтів, партнерів, колег та ІТ-спільноти.

Багато рецептів зберігають справжню історію компанії. Люди добре памʼятають те, що їм смакувало разом.

З початком повномасштабної війни спільнота отримала ще один сенс. Один з її співзасновників, Сергій Євдокімов, з однодумцями регулярно готував гарячу їжу для військових і цивільних на прифронтових територіях. Для багатьох людей це стало тоді психологічною опорою. Сергій, до речі, також очолює корпоративний благодійний фонд Sigma Software Unity Fund, що з початку війни передав на допомогу українцям та військовим понад 5 млн доларів. Свій внесок в допомогу робить і сама книга, яку компанія дарує за донати.

Old but Gold: інтерактивний музей технологій

Технології — це не тільки інструмент, який ми у Sigma Software використовуємо, щоб зростати та розвиватись, це також те, що надихає нас та допомагає створювати захопливі проєкти. Наприклад, музей ретротехніки, який створили 2023-го до 10-річчя конференції ІТ-арена та нашого партнерства з ними.

Все почалося з інтересу PR-директорки до ретротехніки. Саме з цього захоплення народилася ідея створити простір, що наочно продемонструє як змінювався світ технології в останні десятиліття. Але чого ми не очікували, то це того, як захопить цей проєкт різних людей у компанії, наскільки виявиться ностальгічним та ламповим, та скільки задоволення принесе і творцям, і відвідувачам.

Лише за кілька місяців, нам вдалось зібрати 50+ робочих вінтажних експонатів — легендарні комп’ютери та лептопи, на яких можна пограти у вінтажні ігри, написати код, використовуючи старі середовища програмування від Delphi та Eclipse до Assembler та Turbo Pascal. Ми знайшли мобільні телефони, на яких можна написати SMS за допомогою клавіатури або пограти у культову змійку. У музеї ми виставили ігрові консолі Nintendo, Sega, «Тетрис» і Тамагочі, а також зібрали бібліотеку книг з програмування та пам’ятні речі: аудіокасети, мережеві адаптери, 5¼-дюймові дискети, магнітні стрічки, перфокарти, кишенькові ПК.

Жодна деталь не була для нас замалою: светри Team Boys як дрескод для команди, плейлісти з ностальгічними хітами, фотостенд «Робоче місце програміста 90-х» — все це результат дуже теплих, веселих та об’єднувальних вечорів в оргчаті.

Ми полюбили цю історію, відтак, музей технологій, після ІТ арени, переїхва у наш львівський офісі Sigma Software. Музей можна відвідати в будні дні за попереднім записом. Для цього зберіть групу (до 20 осіб) та напишіть нам на адресу [email protected]. Ми підберемо зручний час та дату.

Минулого року музей отримав нагороду X-Ray.

Пришвидшуємо бізнеси та наближаємо майбутнє з легендарним DeLorean

Хто найвідоміші мандрівники часом? Ну, звісно ж, це Док Браун та Марті МакФлай з легендарної стрічки «Назад у майбутнє». Подорожували вони із почуттям стилю — у незабутньому спортивному авто Delorean DMC-12, переробленому на машину часу.

Кожен з нас, у Sigma Software, мріяв вирушити у захопливу подорож часом, відвідати давні цивілізації, зазирнути у те, як робились великі наукові відкриття середньовіччя, як розвивались технології, підкорювався людині космос або зароджувалась у гаражі компанія Apple.

І в 2024 році Sigma Software зробила можливою подорож у часі. За допомогою того самого DeLorean, щоб допомагати бізнесам ставати успішними, розганяючи їх до потрібних 88 миль на годину за допомогою рішень та інструментів, що допоможуть вирішити проблеми бізнесу та зробити його більш ефективним.

Розчалась ця подорож у Лісабоні на Web Summit, адже це саме те місце, де зустрічаються трендсеттери, візіонери, інноватори та інженери, бізнесмени та мрійники з усього світу. На сайд-івенті «Український код: поширення світом», що мав розповісти світу про потужний технічний потенціал України, ми презентувати нашу машину часу. Щоб підсилити вау-ефект від машини та вразити ще більше, ми попрацювали над правильною атмосферою та створили стенд у ретростилі, відтворивши деякі канонічні моменти з кінотрилогії: ховерборд та спортивний альманах, конденсатор потоку та «розумний» одяг з 2015-го, і ще багато іншого, що викликало усмішку та ностальгію, привернуло увагу та запам’яталось відвідувачам. 

А ви хотіли б випробувати нашу машину часу? Тоді стежте за новинами. Вже скоро ви матимете змогу випробувати DeLorean під час найбільшої технічної події України. Як думаєте, де саме?:-)

Корпоративне радіо Sigma On Air

У  Sigma  Software ми невпинно рухаємося до глобалізації  — це і натхнення, і водночас чималий виклик для піарника, що опікується внутрішніми комунікаціями. Кілька років тому стало зрозуміло, що компанії нашого масштабу потрібен власний «голос» — щось на кшталт радіо. А ще серед нас були ентузіасти, які для душі вели технічний подкаст і знали всю кухню цього досі малопоширеного формату. Одного дня розробник і піарники об’єдналися, і 2018 року народилося корпоративне радіо Sigma On Air — внутрішня радіоплатформа, де регулярно виходять епізоди про все, що відбувається у компанії: від офісного життя у Нью‑Йорку до порад із проєктного менеджменту від тих, хто веде великі клієнтські портфелі.

З 2018 року ми випустили понад 300 епізодів і тестували різні формати: інтерв’ю, дайджести, бізнес‑апдейти від менеджменту тощо. Ми також створили цілу студію звукозапису і назвали її на честь радіо. До речі, її також використовують колеги для озвучування аніме у вільний від роботи час. А саме радіо і сьогодні використовуємо як миттєвий міжконтинентальний інструмент комунікації з колегами, канал важливих повідомлень від менеджмент‑команди та цікавинку компанії. Ми щиро раді, що маємо власне мовлення, яке й досі об’єднує команду й допомагає нам залишатися справжніми і ніби поряд одне з одним, як би далеко ми не були.

Розкажіть друзям про новину