Поради маркетологу: як виходити з просадок
16 Лип 2025, 14:17

Поради маркетологу: як виходити з просадок

Яким має бути маркетолог, здатний масштабувати закупівлю реклами до мільйонів доларів на місяць, працюючи в умовах постійної зміни алгоритмів, креативних криз і запусків з нуля? Справжній результат не завжди в яскравих кейсах — він у здатності тримати фокус навіть у турбулентні періоди.

Назар Легеза, Team Lead Social User Acquisition у бізнесі Wisey by Universe Group, рефлексує свій шлях від роботи з міжнародними клієнтами в агентствах до запуску та масштабування продуктів у продуктовому ІТ. У цій статті він ділиться 5 підходами, які допомагають знаходити рішення в моменти найбільших викликів — і продовжувати зростати, навіть коли навколо шторм.

З чого ж почати?

Робота в маркетингу — це завжди про злети й падіння. Це постійні тести більшість із яких не дають результату, але саме ті кілька успішних і дозволяють зростати. Наприклад, у роботі в агентствах одним із найбільших викликів для мене завжди був запуск нових клієнтів — коли потрібно швидко знайти правильний підхід до планування й запусків, щоб якомога раніше вийти на стабільні результати.

Формула №1 успіху в спортивному маркетингу!

Приєднуйся 10 вересня до Sport Marketing Marathon — марафону стратегій, метрик і рішень, які ведуть бренд до подіуму!

Кейси інтеграцій з різними видами спорту, інфлюєнс-механіки, вимірювання PR та багато іншого.

ЗАБРОНЮВАТИ УЧАСТЬ

У продуктовому ІТ викликами є періоди «просадок» без нових креативів або запуск нового напряму чи продукту. З одного боку, це зовсім різні ситуації, але для мене — це завжди про одне й те саме: як у найкоротші строки знайти найкраще рішення і демонструвати стабільно високі результати.

Рефлексуючи свій досвід роботи в агентствах та запуску продуктів в ІТ, я зрозумів: ефективно пройти будь-який період турбулентності можна завдяки таким 5 етапам.

5 тактик, як діяти під час просадок і викликів

1. Оцінка

Я завжди повністю занурююсь у новий напрям. Вивчаю все, що доступно про продукт, конкурентів і нішу. Якщо є ретроспективні дані — працюю з ними. Проведення початкового аналізу — один із найважливіших етапів, адже він визначає вектор роботи на найближчі тижні.

На цьому етапі я формую перші гіпотези й починаю запускати перші ініціативи.

Результати етапу:

  • знання про нішу/продукт/конкурентів;
  • широкий беклог гіпотез;
  • короткострокові цілі на перші тижні роботи.

Корисні ресурси на даному етапі:

  • SmilarWeb/AppMagic — допомагає проаналізувати маркетинг конкурентів;
  • cайти конкурентів — передивлюсь звіти та шукаю іншу інформацію про діяльність;
  • Statista.com — для збору інформації про нішу;
  • notion.so — для структуризації інформації.
2. Збір експертизи

Цей етап часто йде паралельно з оцінкою. Поки я заглиблююсь у новий напрям, формую перелік запитань — зазвичай вони стосуються практик і підходів до роботи в цій ніші. Далі я комунікую з колегами з ринку, дізнаючись про їхній досвід.

Це дозволяє уточнити пріоритети в гіпотезах і краще підготуватись до тестування.

Результати етапу:

  • наповнення беклогу новими гіпотезами;
  • пріоритизований беклог гіпотез.

Корисні ресурси на даному етапі:

  • notion.so — для структуризації інформації;
  • ChatGPT — для формування гіпотез.
3. Постановка цілей

Важливо завжди чітко розуміти, до чого ви йдете. У своїй роботі, особливо для R&D-напрямків, я практикую двотижневі спринти з чіткими цілями, як за кількістю тестів, так і за метриками. Це дає змогу постійно перевіряти, чи справді ініціативи впливають на результат.

Бо часто буває, що тестів багато, частина успішна, але загальні показники не змінюються і це сигнал задуматись.

Результати етапу:

  • roadmap досягнення ключової мети;
  • контрольні точки у вигляді проміжних результатів.
4. Тестування (і знову тестування)

На цьому етапі я запускаю тести з чітко визначеними очікуваними результатами, при досягненні яких гіпотеза вважається спростованою або підтвердженою. Тут важливо балансувати між бізнес-очікуваннями та статистичною значимістю.

Пріоритет — це швидкість. Я намагаюсь тестувати якомога більше ідей за одиницю часу. Але треба бути готовим до того, що більшість гіпотез не спрацює — і це нормально. Головне — не зупинятись.

Результати етапу:

  • описані результати тестів;
  • висновки;
  • нові гіпотези на основі даних.
5. Ретроспектива

Це аналіз зробленого: що спрацювало, що ні, і як це можна покращити в майбутньому. Головне питання: чи досягли ми поставленої мети?

Результати етапу:

  • список ідей та змін для наступної ітерації.

Корисні ресурси на даному етапі:

  • figma jam — використовую для проведення ретроспективи та візуалізації. Дозволяє зручно та швидко працювати зі стікерами.

І знову все по колу.

Переваги цього підходу:

  • Прозорість — ви завжди знаєте, що саме робити і чого очікуєте.
  • Цілісність — постійний аналіз мінімізує ризик упустити щось важливе.
  • Фокус — а там, де фокус, там і результат.

Недолік: можливе зниження гнучкості. Тому моя порада — якщо під час реалізації плану з’явилась сильна гіпотеза — не чекайте наступного циклу, перегляньте свої пріоритети на поточний спринт і протестуйте гіпотезу в яку дуже вірите.

Цей підхід працює для мене, але я переконаний, що кожен може адаптувати його під свої завдання, додавши релевантні саме для себе етапи. Основне правило — ніколи не зупиняйтесь у тестуванні нових ідей. Саме це і є ключ до зростання в маркетингу.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео