Привіт, читачу!
За своїми плечима я маю понад 7 років стажу у сфері комунікацій та PR і велику кількість успішно проведених інтерв’ю з топовими спікерами та компаніями. А ще з дуже вузькопрофільними фахівцями, коли часом самому складно зрозуміти контент, про який говорить співрозмовник.
На мій погляд, початківці у PR не завжди можуть правильно визначити етапи планування та організації інтерв’ю. А бізнесмени-початківці не розуміють цінність цього інструменту. Саме тому я хотів би поділитися своїми порадами щодо організації успішних інтерв’ю спікера у медіа. Ця тема актуальна для брендів та експертів, які прагнуть ефективно доносити свої повідомлення до цільової аудиторії.
Стратегічний підхід до організації інтерв’ю
Перед вами стоїть завдання чи мета — розповісти історію цільовій аудиторії. Наприклад, потенційним покупцям, іншим фахівцям чи всій галузі. Ви починаєте розглядати варіанти доступних форматів і вирішуєте обрати формат інтерв’ю. З чого почати?
Перший і ключовий крок — обрати тему, яка буде цікавою та актуальною для читачів конкретного видання. Наприклад, в агенції ми починаємо з аналізу медіаполя, вивчення інтересів аудиторії та актуальних трендів. Якщо ви представляєте бренд у сфері фінансів, варто почати з аналізу поточних економічних тенденцій, оцінити запити читачів і формати подачі матеріалу в цільових медіа.
Наступний крок — визначити підхід, який буде максимально цікавим для редакції. Наприклад, при плануванні наших інтерв’ю в медіа, ми розглядаємо можливості подачі матеріалу в різних форматах (ексклюзивне інтерв’ю, експертний коментар чи аналітична стаття).
Мабуть, головне! Не забувайте поцікавитися у журналіста (або блогера) про його очікування від інтерв’ю. Задайте уточнювальні питання, щоб зрозуміти, які моменти будуть найцікавішими для читачів.
Системна підготовка до інтерв’ю
Як пам’ятку я пропоную використовувати перевірений алгоритм підготовки до інтерв’ю:
- Підготовча робота:
- Переглянути медіаполе на вашу тему. І англомовне також. Там може бути золота жила з ідей та тем.
- Подумати, які інтереси вашої цільової аудиторії.
- Подивитися, що пишуть конкуренти. Можливо, вже все сказано до вас.
- Визначити оптимальний час для інтерв’ю.
Паралельно з підготовчою роботою ми можемо допомогти журналісту. Важливо розуміти, що в редакції також є графік і ви повинні вирішити організаційні деталі:
- Робота з медіа:
- Оберіть оптимальний формат залежно від завантаженості, підготовки спікера чи експертизи в актуальній темі. Нагадаю, найпоширеніші формати — інтерв’ю, експертна колонка чи коментар.
- Запітчити: написати журналісту, чому спікер крутий, а також, чому інтерв’ю з ним цікаве для медіа.
- Узгодьте формат проведення інтерв’ю. В основному ми обираємо з трьох варіантів: особиста зустріч, розмова онлайн чи підготовка відповідей у текстовому форматі.
- Обов’язково попросіть підготувати попередні запитання. Для чого це потрібно — буде описано в наступному блоці.
- За потребою та домовленістю важливо обговорити організацію фото або відеозйомки.
Після оцінки та аналізу інформації першого етапу ми можемо переходити до наступного.
- Підготовка спікера:
- Підготувати шпаргалку для спікера за цифрами та статистикою компанії. Спікер не зобов’язаний їх пам’ятати чи знати кожну, тому наша допомога є дуже важливою. Медіа люблять факти та цифри.
- Скласти документи з варіантами відповідей до фактичних та потенційних питань (поняття Q&A у комунікаціях ви будете чути часто).
- Організувати та провести медіатренінг для позбавлення від хвилювання та практики незручних питань (з досвідченими спікерами цей пункт можна пропускати).
Як уникнути типових помилок
Хочу також допомогти уникнути типових помилок та порадити, що зробити, щоб інтерв’ю пройшло гладко та продуктивно для всіх:
- Недостатня підготовка спікера. Не нехтуйте брифінгом та попередньою підготовкою.
- Відмова брати вашого спікера у медіа. Більш ретельний аналіз медіа та адаптація контента до їхніх потреб.
- Під час спілкування спікер не назвав важливих цифр. Домовтеся з журналістом про можливість надання даних після інтерв’ю.
- У публікації все перекрутили або неправильно зрозуміли. Попередньо домовтеся з журналістом про перегляд тексту перед публікацією.
Вимірювання ефективності
Як і в інших галузях, нам важливо оцінювати результати нашої роботи. У нашій агенції ми використовуємо комплексний підхід до оцінки результатів.
Кількісні метрики:
- Охоплення публікації.
- Залучення аудиторії.
- Кількість донесених ключових повідомлень.
- Кількість передруків.
Якісні метрики:
- Точність передачі ключових повідомлень.
- Тональність публікації.
- Якість цитування.
Висновок
На основі свого досвіду можу сказати: успішне інтерв’ю складається з трьох частин: ретельної підготовки, чіткого розуміння цільової аудиторії та правильної оцінки результатів. Не забувайте підтримувати контакт із журналістом після інтерв’ю, оперативно надавати додаткові матеріали та відстежувати публікацію. Пам’ятайте, що кожне інтерв’ю — це можливість посилити позиції бренду та зміцнити експертний статус компанії.
Вдалих вам інтерв’ю!