Як обрати підрядника з SEO, щоб отримати реальні результати, а не мильну бульбашку
03 Жов 2022, 16:29

Як обрати підрядника з SEO, щоб отримати реальні результати, а не мильну бульбашку

Привіт!

Мене звуть Ігор Воловий, я співзасновник і CEO агентства інтернет-маркетингу Elit-Web. І сьогодні я хочу поговорити з вами про SEO. А якщо точніше — про SEO-спеціалістів.

SEO — один із головних напрямків роботи нашого агентства. Я особисто дуже часто спілкуюсь з людьми, зокрема нашими клієнтами, які мають вкрай поверхневе розуміння того, як вибрати підрядника з SEO. А помилки у виборі, як показує практика, можуть обійтися бізнесу доволі дорого. Тому нумо розбиратися!

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

10 ознак відповідального та професійного SEO-підрядника

Наголошую, що далі я буду говорити саме про ті принципи роботи, якими користуємося ми в агентстві та на які радимо звертати увагу всім нашим клієнтам. Звичайно, вибрана вами SEO-студія необовʼязково повинна відповідати всім зазначеним критеріям, але що більша відповідність, то краще!

Ознака № 1. 

У комерційній пропозиції мають бути чітко прописані дії з просування сайту, їхня мета, прогнозовані результати та вартість. Окрім того, повинна бути прописана фінансова вигода, яку ви отримаєте. 

Обовʼязково звертайте увагу, чи не пропонують вам звичайний універсальний шаблон КП, що в принципі не співвідноситься з вашим бізнесом і вашим сайтом. Великий плюс, якщо в КП є декілька варіантів співробітництва (тарифних планів), результати аналізу ніші та конкурентів, кейси робіт на схожу тематику.

Ознака № 2. 

Знову ж таки, коли потенційний підрядник надсилає вам типовий бриф із не менш типовими питаннями, значить, він навіть не намагався попередньо ознайомитися з вашим сайтом і бізнесом. Якісний бриф формується виключно індивідуально залежно від ваших потреб та задач. У ньому мають бути питання з приводу особливостей цільової аудиторії, бажаних цілей просування, попередніх методів SEO, УТП тощо.

На дизайнерське оформлення раджу не звертати особливої уваги. Це питання другорядне, а красиво оформлений бриф аж ніяк не зробить подальшу роботу ефективнішою.

Ознака № 3. 

Кожен бізнес і кожен сайт по-своєму унікальні. А відтак і підхід до просування в інтернеті повинен бути індивідуальним. Відповідно, SEO-підрядник повинен максимально детально вивчити ваш бізнес, сайт і конкурентів, щоб пропонувати бодай якісь рішення.

Звісно, можна використовувати типові методи просування й навіть отримати певні позитивні результати без глибокого аналізу. Але про реальне зростання бізнесу тут точно не йдеться. 

Ознака № 4. 

Завжди оцінюйте, наскільки глибоко SEO-підрядник занурюється у вашу нішу. Це можна побачити і з брифу, і з комерційної пропозиції, і безпосередньо зі спілкування. Коли ви бачите, що підрядник дійсно докладає значних зусиль, щоб розібратися в усіх тонкощах бізнесу, вивчити конкурентів і проаналізувати сайт у його теперішньому стані, це гарна ознака. Із таким підрядником можна працювати.

Ознака № 5.

План робіт з просування вам повинні надавати виключно після всестороннього аналізу та базуючись на конкретних потребах бізнесу на цей час. І аж ніяк не навпаки!

Підрядник повинен не просто надати вам план подальших дій, а й зрозуміло пояснити, для чого ці роботи проводяться та яку мету переслідують. Я раджу не соромитися ставити додаткові питання, якщо ви чогось не розумієте або якщо у вас є певні сумніви щодо раціональності тих чи інших дій. Памʼятайте: йдеться про ваші гроші. І ви маєте бути впевнені, що ці кошти підуть у правильному напрямку та принесуть результати.

Ознака № 6. 

Усі розуміють, що SEO — далеко не найпередбачуваніший процес. Однак це не виключає того факту, що клієнт повинен отримувати певні гарантії. Причому не на словах, а офіційно — у договорі.

Але тут важливо розуміти, що гарантії вам повинні надавати лише після того, як SEO-підрядник детально ознайомиться з вашим проєктом і сайтом. Ні хвилиною раніше! Коли ж вам одразу починають щось гарантувати й обіцяти, навіть не розуміючи, у якій ніші ви працюєте та з ким конкуруєте, це просто пусті розмови, що не мають нічого спільного з реальністю. А подібні обіцянки SEO-підрядник при нагоді легко підлаштує під досягнуті результати. Навіть якщо обіцяв вам зовсім інше.

Ознака № 7. 

Ця ознака частково перетинається з попередньою, але я виніс її окремим пунктом. Очевидно, що SEO-просування — процес доволі повільний. Але це не означає, що можна нехтувати термінами в принципі. Адже важливо не просто вийти в топ пошукової видачі, а й зробити це в якомога коротший термін. 

Взагалі відсутність чітких термінів у договорі — це чудове підґрунтя для маніпуляцій і банального викачування грошей із клієнта, аж поки він не відмовиться від послуг SEO-студії. Саме тому, коли вам обіцяють певні результати, я раджу перш за все поцікавитися, про які терміни йдеться та чи будуть вони зафіксовані в договорі. 

Ознака № 8.

Підрядник зобовʼязаний надсилати вам детальну звітність з роботи та її результатів мінімум раз на місяць. Якщо ж він цього не робить і подає звіти тільки за запитом, це привід поставити йому певні питання. Звітність повинна бути вчасною, розгорнутою та зрозумілою — з поясненнями там, де це необхідно. 

Приводом для настороги також можуть стати незрозумілі звіти з купою графіків і статистики без пояснень. Якщо ви не розумієте, що бачите перед собою, а підрядник навіть не намагається дати пояснення, варто задуматися, чи слід продовжувати співпрацю.

Ознака № 9. 

Я знаю багато випадків, коли клієнт SEO-студії бачить, що робота ведеться неякісно, але навіть не знає, до кого звернутися з питаннями. Ми за кожним клієнтом закріплюємо відповідального менеджера. Через нього ведеться вся комунікація, клієнт знає, до кого може звернутися з питаннями або за податковою консультацією. 

До речі, я постійно раджу клієнтам активно взаємодіяти з менеджером, адже ефективне просування сайту — це завжди спільна робота. Тому і вам теж необхідно підходити до неї відповідально.

Ознака №10. 

Гарна ознака відповідального SEO-агентства — саме партнерський підхід, згідно з яким студія дійсно зацікавлена в досягненні високих результатів і перспективах подальшої довготривалої співпраці. Якщо ж ви бачите, що спеціалісти просто хочуть якнайшвидше зробити все по пунктах у договорі та відхреститися від вас, то сподіватися на тривалу й перспективну співпрацю в такому випадку не варто.

Наприклад, ми в агентстві маємо кейс, за яким відновили просування клієнтського сайту в перші місяці війни фактично безплатно (з подальшою постоплатою), аби тільки він не втратив позиції, за які ми так довго боролися.

Бонус: вчасно розпізнаємо поганого SEO-підрядника та відмовляємося від співпраці

Є декілька ознак, що повинні стати для вас знаком «Стоп» у виборі SEO-підрядника. І вони певною мірою навіть важливіші за позитивні ознаки з попереднього пункту. Про що ж йдеться?

  1. Гарантія швидких результатів

Якщо вам обіцяють вивести сайт в топ усього за 1-2 місяці, це відвертий блеф. По-перше, у бодай трохи конкурентних нішах це практично неможливо. А по-друге, нові сайти в принципі просуваються повільніше. Наприклад, Google вважає молодими сайти, яким менше ніж 9-12 місяців. Їхнє просування апріорі менш результативне.

  1. Пропозиція просуватися через масовані закупівлі посилань на біржах

Погоджуюсь, це працювало років 5-10 тому, але зараз пошукові системи намагаються боротися з посилальним спамом усіма способами. Такий метод дійсно може дати певні позитивні результати на початку, але потім від нього буде більше шкоди, ніж користі. Тому від масових закупівель посилань через біржі я раджу відмовитися.

  1. Накручування поведінкових факторів

Це може виглядати як нонсенс, але є SEO-спеціалісти та студії, які відкрито пропонують накручувати поведінкові фактори, щоб підняти сайт в очах пошукових систем. Але ефект часто протилежний — сайт потрапляє в бан Google, вибратися з-під якого буде доволі проблематично. А може, і неможливо…

Замість висновків!

Обираючи SEO-підрядника, варто підходити до питання з усією відповідальністю. Адже мова йде не просто про ваші кошти, спрямовані на просування, а про можливості розвитку всього бізнесу в принципі. Я сподіваюся, що ці поради допоможуть вам не помилитися і обрати дійсно чудових SEO-спеціалістів.

І наостанок хотів би наголосити на ще одному важливому моменті: не варто оцінювати результативність того чи іншого SEO-інструменту, орієнтуючись лише на один вдалий чи невдалий приклад. Адже важливо не тільки те, що ви використовуєте, але і як ви це робите. А це ще один вагомий аргумент на користь співпраці виключно з професіоналами.

Успіхів вам. І перемог на всіх фронтах!

Розкажіть друзям про новину