«Не робимо планів більше ніж на день»: як молоде PR-агентство переживає війну
24 Бер 2022, 15:49
PR

«Не робимо планів більше ніж на день»: як молоде PR-агентство переживає війну

War normal. Тепер наша реальність — війна. Ми вчимося в ній виживати в прямому сенсі слова, ховаючись у бомбосховищах, і втримувати на плаву бізнес, який зараз більше нагадує рибальський човник у відкритому морі під час цунамі. А ще вчимося концентрації та складанню думок у слова. Відкладаємо наші стратсесії й плани до кращих часів, але працюємо.

Як не поїхати дахом під час війни, шукати нових клієнтів та зберегти команду, нижче в особистому кейсі нашого агентства. Одразу наголошу: це — не поради. Не існує такого тренінгу чи консультації, які б полегшили роботу бізнесу під час війни. Це — лише наш кейс на цей час, у цю мить, фінал якого може змінитися в лічені хвилини перед публікацією. 

Команда

Як і мільйони українців, я прокинулася 24-го лютого від вибухів. Новини, соцмережі, війна з назвою в російських ЗМІ «спецоперація». У нас у команді було табу на листування в спільному чаті після 19:00 й до 08:00. Але того ранку новини не були робочими. Того ранку листування почалося о 06:05. Першою реакцією було завмерти від шоку. Але ми написали листи нашим клієнтам і далі зайнялися виживанням у прямому сенсі цього слова. 

В перший тиждень жодних завдань ніхто не давав — лише підтримку й емпатію.

Оскільки 80% нашої команди з Києва, частина людей почала виїжджати в перші дні. Ще одна копірайтерка була з-під Одеси — вони їхали в Польщу через Молдову. Я сама вивезла сина в Житомирську область 24-го. Тому в перший тиждень жодних завдань ніхто не давав — лише підтримку й емпатію. Розуміла, що нічого й не вдасться зробити. Ми всі тоді були, і зараз я не лише про команду, а про Україну, ніби єдиним організмом. І нам було не до того.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Щоранку робили переклик в чаті. Як я чекала на плюсики від усіх. Ці емоції ні з чим не порівнюються. Вдалося всім зідзвонитися трішки пізніше. Ми всі волонтерили. Кожен займався своїм. Але потроху розуміли, що потрібно повертатися до роботи. Це надзвичайно складно: у перші два тижні війни хотілося працювати руками — висловлювати думки в текстах чи навіть листах видавалося неможливим. Тому норми ніхто не встановлював, але ми працювали. 

Наша розкіш сьогодні — робити детальний план максимум на день уперед.

Ми із засновницею та СЕО Богданою Остапик писали такий собі список робіт і, хто міг щось виконувати, відгукувався. Урешті в нас випрацювався навіть певний гнучкий графік. Ми всі могли працювати зранку, потім ішли волонтерити кожен по своєму напрямку, а після обіду, якщо вистачало сил, могли щось дороблювати. Це було оптимально. Зараз загально плануємо завдання собі на тиждень з розумінням того, що все знову може змінитися через кілька годин. Тому наша розкіш сьогодні — робити детальний план максимум на день уперед. Стратегічні будуємо (розсилка релізу, запис інтерв’ю), але по замовчуванню розуміємо, що ми живемо у war normal. 

Клієнти

Майже всі клієнти стали на паузу. Зокрема залишилася естонська урядова програма e-Residency, команда якої не просто захотіла продовжувати комунікацію, але зробила акцент на українцях та допомозі українським бізнесменам. Коли прочитала їхні листи з підтримкою, захотілося розплакатися. Але відклала цей процес до кращих часів, до перемоги.

Також нашими «клієнтами» стало кілька волонтерських ініціатив, яким ми запропонували медійну підтримку. Ми зрозуміли, що наша сила в комунікаціях, тож обрали свою нішу й робили те, що можемо з тими ресурсами, які були.

Організація роботи

Нам було нескладно переорієнтувати команду. Оскільки ще до війни в нас склалася власна система та розподіл обов’язків. Через те, що кількість клієнтів збільшувалася, а якісь клієнти заходили проєктно, ми зрозуміли, що не можемо всіх покрити якісно й ефективно, якщо матимемо традиційну структуру: junior-senior-account-group account. Адже комусь роботи не вистачатиме, а в когось її буде забагато. 

Ще до війни в нас склалася власна система та розподіл обов’язків.

Тож ми ввели власну горизонтально-вертикальну структуру, в якій був один account manager, який відповідав за свій напрям чи свого клієнта. Але водночас цей account в іншому проєкті міг допомогти, скажімо, з текстами, чи креативом, чи організацією. Тобто з тим напрямком, у якому він був сильним. Адже хтось сильний у SMM, хтось у копірайтингу, а хтось видає оригінальні ідеї та рішення. І якщо іншій команді потрібне посилення по цих чи інших напрямках, то цю підмогу можна було отримати.

Наприклад, коли перед війною ми отримали 7 запитів від великих медіа про колонки щодо теми ФОПів, то саме завдяки такій структурі змогли їх всі відпрацювати й видати за 2 дні 7 оригінальних матеріалів. Усі мобілізувалися й написали колонки, а далі кожен повернувся до своїх проєктів. У такий спосіб жоден клієнт не відчув, що йому не приділяють увагу, бо робота ж не припинялася, але при цьому ми встигли зробити великий обсяг для одного конкретного.  

Ця структура й організація роботи під час війни нас, по-перше, врятувала від хаосу. По-друге, нікому не довелося додатково вивчати й знайомитися з клієнтами, бо всі з e-Residency так чи інакше були знайомі: хтось готував медіа базу, хтось організовував вебінари, хтось писав інтерв’ю. Зараз збираємо унікальні історії українців, які знайшли свій прихисток в Естонії або відкрили бізнес під час війни.

Окрім шаленої кількості горя й болю війна дала розуміння, що українці надзвичайно сильні й потужні. А отже, в нас вийде все, що б ми не запланували. Бо, як казала українська підприємиця, яка фактично з нуля почала своє життя в Естонії 24 лютого, якщо наміри кристально чисті, то й стріла пробиває камінь. І хоч ми будуємо плани всього на один день, у серцях ми маємо багато стратегічних проєктів, які обов’язково втілимо після війни.

Кавер: Unsplash

Розкажіть друзям про новину
Tracking Pixel