Згідно з дослідженням, опублікованим щодо сили національних брендів, вартість національного бренду росії зменшилася майже на 150 мільярдів доларів за останній рік з початку її повномасштабного вторгнення в Україну 24 лютого.
Щорічний звіт Nation Brands Value, випущений дослідницькою та аналітичною консалтинговою компанією Brand Value, висвітлює 100 провідних країн. З’ясувалося, що за останні 12 місяців бренд США виріс на 47% і сягнув 26,5 трлн доларів, випередивши Китай, який посів друге місце і виріс на 8% до 21,5 трлн доларів. Ці дві країни разом узяті рівні 98 національним брендам, що залишилися, у рейтингу за вартістю бренду.
Цього року Німеччина обігнала Японію і посіла третє місце з капіталом 4,5 трлн доларів, тоді як країною з найсильнішим брендом стала Канада, яка цього року поступилася першим місцем Швейцарії з результатом 81,8/100.
Сила національних брендів визначається за допомогою системи показників, яка оцінює інвестиції у бренд, його сприйняття та ефективність.
За останній рік сила бренду України збільшилася на п’ять балів до 57,9, що пов’язано зі зростанням сприйняття відповіді країни на дії росії. Також було виявлено, що країна збільшила популярність, репутацію та вплив в усьому світі, при цьому також враховувалися її лідерство, верховенство закону, права людини та довіра до ЗМІ.
Незважаючи на це, національна цінність України також впала через війну, яка призвела до людського та економічного спустошення, впавши на 22 мільярди доларів до 85 мільярдів доларів.
У звіті пояснюється, що вартість бренду росії знизилася з 786 мільярдів доларів минулого року до 642 мільярдів доларів (зниження на 144 мільярди доларів) через накладені на неї світові санкції, які вплинули на її доступ до капіталу та її нижчий потенціал впливати на сприйняття у всьому світі.
До пандемії, в 2019 році, національний бренд росії оцінювався в 960 мільярдів доларів, але впав на третину, потрапивши в рейтинг між Бельгією (647 мільярдів доларів) та Австрією (570 мільярдів доларів) на 24 місце серед 100 найцінніших національних брендів світу.
У своїй заяві Конрад Ягодзінскі, директор брендингу Brand Finance, пояснив, що наслідки війни призвели до того, що росія тепер «платить високу економічну ціну».
Він додав: «Про це свідчить самостійна шкода національному бренду росії, яка зараз коштує менше, ніж у Бельгії — країни з населенням у 12 разів менше».
Загалом було виявлено, що 100 провідних брендів майже повернулися до допандемічного рівня — із сукупним зростанням на 7%, незважаючи на початок війни у Європі.
До першої десятки країн за силою бренду увійшли США, Китай, Німеччина, Японія, Великобританія, Франція, Індія, Канада, Італія та Південна Корея відповідно.
Кращого відновлення після Covid-19 досягла Великобританія, яка збільшила свою вартість на 4,1 мільярда доларів до 265 мільярдів доларів за останній рік через швидкість розгортання вакцинації та послаблення обмежень, що стимулюють економічну активність.
Було також виявлено, що ринкова невизначеність, спричинена виходом з ЄС у попередні роки, зменшилась. Тим не менш, Brand Finance попередила, що потенційне падіння майбутньої вартості бренду для Великобританії може бути спричинене смертю королеви Єлизавети і падіння вартості фунта стерлінгів, якщо це збережеться.