Українці почали частіше дивитися українське кіно: результати опитування
20 Кві 2023, 17:06

Українці почали частіше дивитися українське кіно: результати опитування

Українське кіно переживає виняткові часи: у прокаті одразу два українських хіта Канн, і ще один — з Венеційського фестивалю. Дослідницька компанія Gradus Research провела опитування, аби дізнатися, чи справді українці почали більше дивитись українські фільми, де та як переглядають.

Загалом, як демонструє дослідження медіаспоживання, проведене Gradus Research у березні 2023, за споживанням контенту перегляд фільмів поступається місцем у рейтингу популярності лише новинам.

Але чи дивляться українці саме українські фільми? Підсилений війною тренд на все українське не оминув і індустрію кіно: якщо до початку повномасштабного вторгнення регулярно дивилася українські фільми 29% опитаних українців, то зараз число поціновувачів вітчизняного кінематографу зросло до третини (33%). Таке зростання відбулося в тому числі через перетікання тих, хто дивився українські фільми іноді (до повномасштабного вторгнення таких було 59%, а зараз — 50%), у тих, хто дивиться їх регулярно. І лише 14% декларують, що не споживають такий контент.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Найбільш популярним варіантом для перегляду українського кіно є сервіси перегляду фільмів онлайн на кшталт Megogo, SweetTV, Netflix та ін. —  онлайн-кінотеатрам надають перевагу близько двох третіх опитаних українців (61%). Ними переважно користується аудиторія 18-34 роки.

Другим вибором для перегляду українських фільмів є телебачення — 56% респондентів дивляться вітчизняне кіно по ТБ. Цьому носію в більшій мірі надають перевагу глядачі віком 55-60 років.

До офлайн-кінотеатрів ходять 14% опитаних, що можна пояснити як складною безпековою ситуацією в країні, так і їх меншою доступністю. При цьому варто відмітити, що вони користуються особливою популярністю серед молоді — частка українців віком 18-24, що зазвичай дивиться українські фільми в кінотеатрах, майже втричі більша за вибірку загалом (41% vs 14%).

Бачимо, що на переглядуваність фільмів/серіалів має великий вплив те, де їх демонструють. Адже онлайн кінотеатри, телебачення і офлайн кінотеатри мають кардинально різний рівень доступності. Проте однозначно можемо констатувати зростаючий глядацький інтерес до українського кіно.
Євгенія Близнюк
соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії  Gradus Research

Які саме фільми користувалися найбільшим попитом серед опитаних українців за останній рік, можна побачити на інфографіці:

Опитування проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Вибірка: 1240 респондентів у віці 18-60 років, які мешкають у населених пунктах розміром більше 50 000 жителів. Період проведення: 13-14 квітня 2023 року.

Розкажіть друзям про новину
Tracking Pixel