Творчість і війна. Артдиректор ТЕТ про редизайн телеканалу та натхнення в новій реальності
07 Вер 2022, 13:06

Творчість і війна. Артдиректор ТЕТ про редизайн телеканалу та натхнення в новій реальності

Від 24 лютого телеканал ТЕТ не відмовився від своєї головної мети: дарувати усмішки глядачам і підіймати настрій. Аби відповідати новим реаліям, ТЕТ отримав нове позиціонування та дизайн. Про нову графіку, команду та використання світових трендів в українських продуктах розповідає артдиректор телеканалу ТЕТ Антон Корольов.

«Разом зі зміною контенту прийшла зміна графічних елементів: канал став дорослішим» — Новий дизайн ТЕТ

Від початку війни ТЕТ змінив свій основний колір на жовтий, адже було зрозуміло, що з фіолетовим бренд був не в контексті подій. Так званий концептуальний оперативний «рефреш» у нас був синьо-жовтим — у кольорах прапору, та це поєднання використовували в елементах діджиталу. Пізніше я зробив декілька тестових елементів просто жовтим, і ми побачили, що ТЕТ пасує саме цей колір. Жовтий є основним для комедійного жанру та реклами, до того ж ще й має для нас патріотичний сенс — ідеальна комбінація для телеканалу ТЕТ.

Разом зі зміною контенту прийшла зміна графічних елементів: канал став дорослішим. 

В ефірній графіці ТЕТ змінився головний колір і шрифт. Шрифт став більш читабельним і підкреслив особливості української абетки: літери «І» та «Ї» отримали виносні знаки у вигляді кружечків, і тепер візуально перетинаються з логотипом. Також додали нові елементи в промослотах і змінили динаміку анімацій. Перші місяці війни не було чіткого часу виходу продуктів і програмна сітка стала «пливучою», тому підлаштували під неї навігацію всіх складових ефірної графіки. 

Анімація стала простішою та відійшла на другий план, адже контент зараз має більше значення.

Анімація стала простішою та відійшла на другий план, адже контент зараз має більше значення. Взимку до 24 лютого ми проводили нейродослідження з тодішньою графікою ТЕТ, у результаті якого зрозуміли, що глядачам потрібно менше анімації в елементах брендування, адже це змінювало фокус уваги від контенту та головних меседжів ефіру, тому в новому дизайні ці зайві елементи були прибрані. Коли ми переможемо, буде цікаво зробити нове дослідження, аби перевірити, наскільки ефективний редизайн.

Взагалі ще до війни ми спробували додати жовтий у графіку ТЕТ: у вигляді підсвічування фіолетових елементів. Також жовтим був шрифт. 

Зміна кольору та шрифту — це сильна та глобальна зміна для бренду, але жовтий і фіолетовий — «рідні» кольори ТЕТ, просто тепер ми зробили акцент саме на жовтому. Саме тому нова графіка органічно сприймається та не ріже око.

«Розробка та узгодження нової ефірної графіки — процес часовитратний і досить повільний» — Як це було цього разу

Розробка та узгодження нової ефірної графіки — процес часовитратний і досить повільний. Принаймні так було до війни. Довоєнний процес редизайну включав створення концептів з контентом, коли ми «одягали» анонси та обирали найкращий варіант, і подальше перероблення в анімацію. Найскладніше — підготувати всі елементи, як ефірні, так і діджитальні, тому спочатку ми обирали основні, а вже після всіх узгоджень робили ресайзи для всіх елементів. 

А ось наш воєнний редизайн був розроблений та узгоджений протягом двох тижнів, на запуск в ефірі пішов тиждень, і стільки ж на діджитал. Ми відмовилися від ресурсомістких елементів, автоматизували деякі з них, тому процес пройшов швидше.

Ще під час розробки нового позиціонування ми розробили концепт, який вигляд може мати ТЕТ зараз — він і став основою нової графіки.

Новина за темою
Керівник відділу ефірного промо та дизайну ТЕТ про просування телепродуктів і створення контенту

«Зараз немає часу на “розжовування” — намагаємося робити все ідеально та з першого разу» — Ефективність команди під час війни та нові принципи роботи

Ми відновили роботу на третій день війни, адже вся команда розуміла необхідність робити свій внесок у перемогу, щобільше, що ми працюємо на телебаченні. Як тільки ми запустили першу воєнну телепрограму, одразу ж отримали позитивний відгук — це й стало мотивацією продовжувати дарувати людям усмішки, навіть у такий складний час.

Будь-який неправильно використаний контент несе репутаційну загрозу як бренду, так і країні.

Мені як керівнику довелося змінити процес організації роботи команди дизайнерів: оскільки зараз всі працюємо віддалено, та неможливо слідкувати за повітряними тривогами по всій країні та контролювати, в яких умовах знаходиться співробітник, спочатку доводиться дізнаватися, чи є він доступним і чи готовий виконати завдання. Перший час завдання навіть набули скоріше форми прохання. І хоча раніше вся комунікація проходила швидше, адже всі були в офісі, нам вдалося налагодити її й віддалено: завдяки безлічі інструментів, які ми випробували ще на карантині, спілкування проходить ефективно та регулярно та допомагає команді залишатися в одному «творчому потоці».

Зараз немає часу на «розжовування» — намагаємося робити все ідеально та з першого разу, зосереджуючись на сутності завдання, адже ресурси та часові можливості обмежені.

З початком війни пояснив команді правила використання правильного контенту та окреслив вимоги кожної соцмережі до показу образів військових, жертв і зброї. Довелося наголосити на важливості самоперевірки, адже будь-який неправильно використаний контент несе репутаційну загрозу як бренду, так і країні.

«Складно надихатися продуктами, які концептуально “не на часі”» — Світові тренди дизайну в контексті війни

Мені здається, що з війною українські дизайнери переживають й сильні зміни у творчості: закордонні ресурси та митці, які раніше надихали на нове, тепер здаються нібито з іншої реальності. Так і вийшло, що все, що відбувається у світі навколо нас, не «в контексті» та не відгукується, адже ми переживаємо зовсім інші почуття та емоції. Складно надихатися продуктами, які концептуально «не на часі». Складно працювати навіть зі своїми продуктами, які містять гумор і позитив, адже іноді настрій зовсім не відповідає тому, який потрібно передати. Тут допомагає та мотивує розуміння необхідності подібного оптимістичного контенту та високий попит на нього серед глядачів. Водночас дизайн із перших днів допомагав відвернути увагу подій: коли створюєш щось, ти повністю поринаєш у мисленевий і творчий процес. Але коли в кінці дня я закінчував з роботою, було боляче щоразу стикатися з реальністю.

Посилився інтерес до української айдентики та національного: ми шукали суто українські шрифти з автентичними елементами.

Тепер маємо своєрідний фільтр на доречність будь-яких елементів в українському контексті.

Щодо трендів — доводиться все одно тримати себе «на хвилі» світових тенденцій у дизайні, хоча мало що можна використати зараз в українському. Наприклад, була ідея зробити графіку у вигляді фарб Холі в патріотичних кольорах, але в певний момент я помітив, що вони нагадують вибухи. Тепер маємо своєрідний фільтр на доречність будь-яких елементів в українському контексті.

А ось після перемоги ми обовʼязково влаштуємо справжнє свято у графіці ТЕТ.

Світло завжди перемагає морок!

Розкажіть друзям про новину