Івенти завжди були одним із важливих інструментів для досягнення бізнес-цілей. Корпоративні заходи підвищують ефективність роботи компанії, покращують комунікації всередині та зовні, мотивують, зміцнюють команду й роблять ще багато корисних речей. Але український подієвий маркетинг пройшов і продовжує проходити через неабияку кризу через пандемію коронавірусу, а потім — через повномасштабну війну. Тільки нещодавно, із можливістю відновлення нормального робочого ритму, бізнес повернувся до офлайн-подій.
Не випасти з контексту після цієї драматичної перерви допомагає те, що ми живемо в глобальному просторі і, безумовно, слідкуємо за світовими тенденціями в івент індустрії, розвиваючись разом зі світом. Однак ми маємо власне середовище і власний контекст, який неабияким чином впливає на наше життя і професію.
Головним таким чинником залишається війна, яка відгукується у всіх бізнес-процесах.
Виходячи з цього, я пропоную власне бачення сьогоденних трендів у корпоративних івентах, яке скомпонував зі світовими з урахуванням українських реалій.
Мультипроєктність виконавців та їх міграція в суміжні сфери
Індустрія корпоративних заходів працює на 5%.
Індустрія корпоративних заходів працює на 5%. Більшість заходів скасовували чи перенесли до кращих часів. Залишили лише ті, шо мають максимальну бізнес-важливість для компаній. Ці фактори вплинули на завантаженість співробітників агенцій і стали причиною того, що вони почали шукати роботу в суміжних сферах. Частина робітників перейшла до концертних агенцій, частина — до внутрішніх відділів з організації заходів клієнтів, частина — організувала волонтерські фонди, частина — розробила власні культурно-мистецькі проєкти для широкого загалу.
Як пожартував один мій колега по ринку: «В агенціях залишились лише директори та власники».
Інтенсифікація віддаленого керування проєктами
Ні робота у суміжних сферах, ні життя в Європі не відміняють бажання займатися улюбленою справою. А отже керування проєктами майже на 80% перейшло в онлайн-формат. Якщо до пандемії ковіду ситуація, коли режисер перебуває у Мексиці і управляє офлайн-івентом в Києві через веб-камеру та зум-коли, вважалася б дикістю, то сьогодні це стало нормою життя та буденністю.
Через поширення систем управління проєктами і часто фізичну відсутність талановитих менеджерів в Україні, необхідність у великій кількості штатних працівників відпала. А за рахунок можливості працювати командами в різних часових поясах, вмілий менеджмент вправно організовує присутність 24/7, не порушуючи нормальний режим сну.
Професійне використання ШІ : референси, сценарії, запрошення
Якщо навіть на початку 2023 року ШІ був більше іграшкою, то за рік ситуація кардинально змінилась, і у 2024 він стає вже повноцінним працівником креативної індустрії. Менеджери доручають ШІ-генераторам текстів написання прес-релізів, копірайтинг презентацій, сценаріїв, скриптів, офіційних листів. А ШІ-генератори зображень формують референси і графічні основи для подальшого редагування дизайнером. У креативних сесіях ШІ активно використовують як базу знань.
Фокус бізнес-івентів сьогодні — не шоу, а спілкування
Якщо треба скоротити програму, то з таймінгу найчастіше видаляються елементи шоу.
Девіз сьогодення в українських корпоративних івентах: «Менше часу на шоу, більше — на спілкування». Невелика кількість заходів спричиняє бажання просто поспілкуватися зі співробітниками, клієнтами, людьми наживо. Заклик з минулого: «Хліба й видовищ» сьогодні перетворюється на «Хліба й спілкування!». Це дуже помітно через обмеження, що також мають свій вплив: початок комендантської години закриває заходи о 22:00, а отже таймінг заходу зменшується. А якщо треба скоротити програму, то з таймінгу найчастіше видаляються елементи шоу.
Окремим яскравим фактором корпоративного заходу, притаманним саме Україні сьогодні, є внутрішнє фаталістичне розуміння того, що побачитись наступного разу вийде ще невідомо коли. Це дуже емоційний фактор, і він передає живо атмосферу і настрій, в якому ми зараз всі живемо.