Томаш Лукач: «Український музичний ринок лише починає показувати свій потенціал»
11 Сер 2022, 14:24

Томаш Лукач: «Український музичний ринок лише починає показувати свій потенціал»

Томаш Лукач — саунд-продюсер, відомий співпрацею зі співачкою Машею Фокіною, TikTok-зіркою Васею Демчуком та іншими артистами. В ексклюзивному інтерв’ю для MMR Томаш розказав про те, як війна формує нові музичні тренди та народжує нові композиції, про спільну роботу з Машею Фокіною над треком «Лаванда», та дав поради, як залетіти в тренди TikTok за допомогою музики.

Ваші особисті критерії етичності музики під час війни. Як не стати тим артистом, якого звинувачують у хайпі на «інфоприводі»?

Я люблю розмірковувати на цю тему. Тут дуже багато плюсів та мінусів, хтось пише пісні про війну, а хтось не хоче пірнати в цю тему. Залежить ще від переживань артиста. Як би дивно чи брутально не звучало, але зараз багато можливостей у музичному плані для наших артистів, де кожен може показати свої індивідуальні сторони та донести свої переживання про людей, які героїчно воюють за нашу країну, та про жінок, які залишилися наодинці з проблемами. Більшість артистів зараз говорять про війну, і це важливо.

Як факт війни формує нові тренди в музиці? Чи помітили ви зміну музичних уподобань у вас і вашого близького оточення?

Однозначно війна вплинула не лише на економіку країни, а й на мислення, сприйняття людей, у тому числі музичний розвиток України. У нас весь час музика рухалася в певних рамках (щось можна робити, а щось — ні, адже багато хто говорить, що це не той формат). На мою думку, зараз час змін, час показати себе через музику. Україна готова до нових артистів, нової доби музикантів. Якщо ми говоримо про творчість, то тут рамок не може бути, кожен має сам висловлюватись, як відчуває. З початку війни багато хто почав слухати виключно українську музику, і я думаю, що це вже стало модною тенденцією.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Текст пісні українського виконавця російською мовою — можна чи зашквар?

Якщо ми говоримо про радіо чи телебачення, то російською мовою туди дорога закрита і, правду кажучи, не бачу сенсу. Навпаки, дуже круто, що зараз починають розвивати українську музику, культуру й не дивляться на російський ринок як показник чогось кращого. Кожна країна має мати свої амбіції, привілеї та зірок. Нам час брати вершини і робити круті проєкти, які будуть у кожного на увазі, і для втілення у нас є абсолютно все. А чи співати російською? Якщо проєкт для інтернету чи соціальних мереж, то тут уже кожен робить, як вважає за потрібне, адже це їхнє життя, і вони мають право робити те, що хочуть. Але я за просування культури, за нове звучання, адже український музичний ринок лише починає показувати свій потенціал, що так яро ховався за ешелоном російської музики.

Український ринок лише починає показувати свій потенціал, що так яро ховався за ешелоном російської музики.
Томаш Лукач
саунд-продюсер

Розкажіть про композиції, які ви створили під час війни з різними артистами.

Напевно, мені, як і багатьом, знадобився період адаптації, прийняття ситуації. Працювати та робити музику під час перших місяців війни мені було не те що важко, а практично неможливо. Я переїхав зі столиці, захопивши лише один жорсткий диск. Нове місце, не властива мені ситуація, це все вплинуло на процес створення. Співпрацював я з багатьма артистами, однією з останніх моїх робіт був трек «Лаванда» для Маші Фокіної.

Ваша робота MASHA FOKINA «Лаванда» присвячена українським жінкам. Розкажіть про історію натхнення та емоцій під час написання композиції.

З Машею в нас творчий тандем уже понад два роки. Зараз ми готуємо EP (extended play, мініальбом — Прим.ред.), і це буде абсолютно нове звучання. Також зараз весь матеріал буде україномовним, я впевнений, наші нові історії доторкнуться до кожної струни душі нашого слухача.

Пісню з Машею шукали дуже довго, бо було багато пропозицій від різних авторів. Насамперед, Маша жінка, мама, дружина, і нам хотілося знайти пісню, яка б відгукнулася кожній, хто переживає зараз не найкращий свій час: хтось переживає розлучення з синами, бо вони пішли воювати, хтось переживає загибель чоловіка чи близьких людей, через війну, у зв’язку з важкими часами в країні, чи не кожна жінка залишилася самотня зі своїми проблемами наодинці.

Нам хотілося знайти пісню, яка б відгукнулася кожній, хто переживає зараз не найкращий свій час.
Томаш Лукач
саунд-продюсер

Ми разом із Машею знайшли пісню «Лаванда», нам обом вона дуже сподобалася, як емоційно, так і мелодійно. Ми зрозуміли, що це саме Машина пісня, і її треба записати дуже оперативно. Ми хотіли передати ті емоції, які відчували під час створення пісні, щоб кожна жінка могла відчути її до глибини душі, несучи при цьому відповідальність за свої дії. Якщо слухач уважно прослухає текст пісні, зможе зрозуміти свою логічну сторону. Саме з піснею пов’язана дуже цікава історія. Спочатку ми хотіли створити гітарну версію, але потім все змінилося, тому що в пісні ми бажали донести душевність, довго змінювали її звучання, але фінал, як на мене, вийшов дуже незабутнім і зворушливим.

А як залетіти у тренди TikTok за допомогою музики?

TikTok — це ідеальний інструмент для презентації нового музичного продукту. Записав пісню в домашніх умовах, зняв усе на камеру — і готово. Багато хто просто викладає шматочок приспіву, щоб подивитися на реакцію слухачів, і вже через деякий час формується картинка за показниками, подобається слухачам або навпаки. Якщо говорити про те, як запускати свій TikTok, то тут все дуже індивідуально, і потрібно мати тонкий підхід, адже весь процес залежить від багатьох факторів. Це як образ, потрібно поєднати щось незвичайне та яскраве, щоб люди не змогли відірватися від екрану та запам’ятали вас надовго. У таких дрібницях і зберігатиметься та незрозуміла магія, яку складно розгадати. Найчастіше всі круті ідеї перед очима, просто мало хто їх помічає.

TikTok — це ідеальний інструмент для презентації нового музичного продукту.
Томаш Лукач
саунд-продюсер

Чи працюєте ви із закордонним ринком? Чи відрізняються там способи передачі важливих меседжів за допомогою звуку?

Так, у мене завжди були за кордоном проєкти, і я з великим інтересом ставився до роботи, яку робив, через одну дуже важливу ​​причину — немає рамок. Я люблю нестандартні рішення, особливо якщо це стосується музики. За кордоном багато жанрів у музичному плані, які в нас не зустрічаються, і я зараз не про поп-музику, а про змішані стилі, де можна ухвалити незвичні для нас інструменти та рішення. Для наших людей та нашого музичного смаку це було б не звичайно, а там це конче необхідно. Безумовно, хочеться і в Україні робити музику такого ж рівня, як за кордоном, і навіть краще, і можу з упевненістю сказати, що ми близькі. Дуже хотілося б розвинути багато жанрів і більше пускати на ринок експериментальну та електронну музику.

За кордоном багато жанрів у музичному плані, які в нас не зустрічаються, і я зараз не про поп-музику, а про змішані стилі, де можна ухвалити незвичні для нас інструменти та рішення.
Томаш Лукач
саунд-продюсер

Розкажіть про вашу співпрацю з брендами. Як робота з брендом відрізняється від роботи з артистом? Чи берете ви зараз участь у створенні саунду для рекламних кампаній?

Зараз я більше працюю з артистами, ніж з рекламою. Раніше писав дуже багато робіт для різних топ-компаній (Coca-Cola, Samsung, McDonald’s, різні медикаменти, Приватбанк, ПУМБ, вода Бонаква, горілка Хортиця і т.і.). Досвід немаленький у цій сфері, але музика мені набагато ближча до душі. Я люблю сидіти ночами та фантазувати над одним звуком, шукати правильну форму композиції, у рекламі це трохи все по-іншому. Є завдання, яке необхідно виконати, наприклад, за два дні, а інколи навіть за годину — усе залежить від швидкості запуску проєкту. Від цікавих рекламних проєктів я не відмовляюся, але робота з артистами більше мене надихає і приносить задоволення.

Чи може бути музика інструментом для промо країни? Якими піснями ви представили б сучасну Україну іноземцю?

Як і в різних країнах свої артисти та стилістика, так і у нас є своя музика та музична культура, яка зростає великими темпами. Можна зауважити, що на музичних платформах дедалі більше з’являються наші артисти, які виходять на новий рівень, відповідно нас починає помічати весь світ із величезним темпом. Наразі мають з’явитися колаборації з європейськими артистами, можливо, і з американськими.

На музичних платформах дедалі більше з’являються наші артисти, які виходять на новий рівень, відповідно нас починає помічати весь світ із величезним темпом.
Томаш Лукач
саунд-продюсер

Отже, наша країна виходить на топ-рівень, де кожен намагатиметься зробити не просто трек і випустити в себе в Instagram, а підходити до цього питання вже зовсім з іншого боку. Поки складно прогнозувати, маємо трохи часу, де ми вже самі сформулюємо оновлений український музичний матеріал. Особисто для мене кожна подія, яка відбувається, змінює мій смак та сприйняття музики, таким чином і формується наша нова для всіх музика.

Розкажіть друзям про новину